Aufsatz(elektronisch)2020

"Praxis an der Uni": Wie Forschendes Lernen in der Soziologie Berufsbezüge herstellt

In: die hochschullehre, Band 6, S. 314-324

init.form.title.accessOptions

init.form.helpText.accessOptions

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

An unclear occupational orientation is characteristic of sociological training. How research-based learning in sociology nevertheless creates occupational references is the leading question of this article. The authors bring together findings from the literature on research-based learning with studies on sociology as a profession and use findings from an empirical case study to answer the question. They show that three stages of the research process create occupational references: 1) Raising funds, 2) Identification of a research question with novelty value and 3) Communication of research results through scientific articles. The authors argue that these occupational references can only be realized if research-based learning is practiced holistically.

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.