Aufsatz(elektronisch)4. Juli 2007

The Assessment of Basic Learning Abilities Test for Persons with Intellectual Disability: A Valuable Clinical Tool

In: Journal of applied research in intellectual disabilities: JARID, Band 20, Heft 5, S. 483-489

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The Assessment of Basic Learning Abilities (ABLA) test requires a tester to attempt to teach to a person, using standard prompting and reinforcement procedures, six tasks that are hierarchically ordered in difficulty. Performance on the test provides valuable information for teachers and rehabilitation workers to match the difficulty of training tasks with the learning ability of persons with profound, severe and moderate intellectual disabilities. This paper summarizes the characteristics of the test, outlines the testing procedures, and reviews supporting data and practical guidelines for clinicians.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1468-3148

DOI

10.1111/j.1468-3148.2007.00351.x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.