Semiparametric estimation of consumption based equivalence scales: the case of Germany
In: Discussion paper 04,53
43 results
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In: Discussion paper 04,53
In: Discussion paper 04-26
In: Discussion paper 03-64
In: Discussion paper 03-71
In: Oxford Bulletin of Economics and Statistics, Volume 80, Issue 4, p. 822-842
SSRN
In: Journal of Contextual Economics – Schmollers Jahrbuch, Volume 125, Issue 2, p. 207-237
ISSN: 2568-762X
Diese Arbeit soll einen ersten Einblick in die Sanktionsinstrumente Sperrzeit und Säumniszeit für Leistungsempfänger der Bundesanstalt für Arbeit geben. Die Forschung basiert auf umfangreichen Individualdatensätzen der Bundesanstalt für Arbeit, der IAB-Beschäftigtenstichprobe und betrachtet den Zeitraum 1980-1997. Nach 57% aller Sanktionen im Laufe eines Leistungsbezuges bezieht der betroffene Arbeitslose innerhalb von sechs Tagen wieder eine Leistung der Bundesanstalt für Arbeit, meistens, weil die Sanktionen aus wichtigen Gründen zurückgenommen wurden. Nur 41% aller ausgesprochenen Sanktionen können tatsächlich als sanktionierend angesehen werden. Aufgrund dieser Ergebnisse ist es zweifelhaft, dass eine nicht differenzierte Aktivierungspolitik für Arbeitslose mit einer dadurch verbundenen vermehrten Aussprache von Sperrzeiten und Säumniszeiten durchweg einen positiven Effekt hat, da der Verwaltungsmehraufwand aufgrund der hohen Rücknahmequote von Sanktionen in vielen Fällen nicht durch den erwarteten Nutzen gedeckt sein kann. ; This paper describes some empirical phenomena about sanctions in the unemployment compensation system in Germany using the comprehensive IAB-employment sample 1975-1997. It becomes apparent that 57% of the considered sanctions last for less than one week. This is because most of them are withdrawn. Only 41% of the sanctions can be considered as a punishment for the unemployed. From these results it is questionable whether the current activation policy for unemployed in Germany yields uniformly positive returns since in many cases the administrative effort exceeds the zero-yield. It is suggested that focusing the activation policy to some groups of the unemployed might be more beneficial or to change laws which allow in reducing the withdrawal rate.
BASE
In: Discussion paper 06-92
Recent labor market reforms in Germany aim, among other things, at reducing unemployment by restricting passive unemployment measures, emphasizing local labor market policies and re-structuring public employment services. This paper uses extensive individual administrative and regional aggregate data to explore the extent to which these factors are likely to contribute to the shortening of unemployment duration. For this purpose, we estimate a semi-parametric duration model with three competing exit states. Our results suggest that changes in the unemployment compensation system rather than local employment policies and administrative restructuring efforts meet expected labor market outcomes. In addition, determinants of the length of unemployment vary across exit states.
In: ZEW Discussion Paper 05-20
In: ZEW Discussion Paper 05-29
In: ZEW Discussion Paper 04-63
In: Econometric Theory, 2020
SSRN
In: Government Institute for Economic Research Working Paper No. 21
SSRN
Working paper