The following links lead to the full text from the respective local libraries:
Alternatively, you can try to access the desired document yourself via your local library catalog.
If you have access problems, please contact us.
6 results
Sort by:
Kaum ein Thema wird gegenwärtig so intensiv diskutiert wie die Transsexualität. Immer mehr Kinder äussern das Gefühl, im falschen Körper zu stecken, immer häufiger wird der Wunsch geäussert, das Geschlecht zu wechseln. Bei den allermeisten Kindern und Jugendlichen erweist sich die Genderdysphorie aber als ein Übergangsphänomen. Das verweist darauf, wie vorsichtig vorgegangen werden muss, wie wichtig Beratung, Unterstützung, Therapie sind. Die Genderdysphorie wird in diesem Buch von führenden Fachleuten aus medizinischer, psychologischer und pädagogischer, philosophischer und sozial-ethischer Perspektive betrachtet. Fallberichte und Erfahrungen von Betroffenen ergänzen diese Ausführungen. (Verlagsinformation)
In: Grundlagen Sozialer Arbeit
In: Wochenschau Studium
Inklusion hat als ein neues Paradigma der Sozialpolitik zu kontroversen Diskussionen in Öffentlichkeit, Fachpraxis und Wissenschaft geführt. Zu den zentralen Aufgaben der Sozialen Arbeit gehört es hingegen, zur Verwirklichung von Inklusion in allen ihren Arbeitsfeldern beizutragen. Im Buch wird aufgezeigt, dass die in Deutschland stark ideologisch geführten Debatten u.a. auf einer fehlenden Wahrnehmung internationaler Diskussionen und begrifflicher Differenzierungen aus dem englischsprachigen Raum beruhen, welches gravierende Auswirkungen auf die Praxis hat. Das Buch richtet sich vor allem an angehende SozialarbeiterInnen sowie verwandte Professionen und befasst sich mit der grundsätzlichen Debatte um Inklusion, der historischen Entwicklung des Inklusions-Paradigmas und seiner Widersprüche, der Klärung von Begriffen und den sozialpolitischen, sozialrechtlichen und bildungspolitischen Aspekten von Inklusion.
In: Gemeinsam leben: Zeitschrift für integrative Erziehung, Issue 3, p. 180-187
ISSN: 0943-8394
Interview
This article focuses on two related areas of concern with regard to sex education and implications for children and youth in Germany. The first one is the history of the currently dominant neo-emancipatory sexual education and its implications for today. This direction of sex education is highly influenced by theories of Helmut Kentler who with the help of the German city of Berlin youth protection services department sent homeless and troubled boys to known pedophiles for care. This experiment went on for 30 years, ending in 2001. Only now has the extend of this horrific practice been fully discovered. The authors will outline the fact that Kentler's central ideas are still manifest in neo-emancipatory sex education in Germany today. The second area of concern is the dramatic increase in youth who question their biological sex and seek medical intervention to change it, even though the evidence base for medical intervention is controversial. The deconstruction of biological sex is also actively supported and fostered by neo-emancipatory sexual education. The authors will describe and demonstrate that both directions of neo-emancipatory sex education break down protective spaces for children and youth and make them more vulnerable for abuse and psychological and physical damage. Methodologically this is a literature review. Documents and books by Helmut Kentler himself are quoted and analysed. In addition, relevant, current literature about the topic of gender dysphoria is reviewed.
BASE
In: British journal of visual impairment: BJVI, Volume 40, Issue 2, p. 360-368
ISSN: 1744-5809
Albinism is a huge challenge both socially and educationally in Tanzania and many other countries. Pupils with albinism are normally encouraged to read with a fixed gaze due to their nystagmus, and there are doubts about whether refraction improves their reading. The aim is to get more knowledge about their functional vision as a fundament for educating pupils with albinism. The article presents a case study with three pupils from a primary school in Tanzania who went through a functional assessment of vision using standardized methods and a new eye-tracker software measuring smooth pursuits. The assessment reveals large individual differences not only in visual acuity but also in ocular motor functions. There is a need for better understanding of the vision challenges these pupils face so that professionals can develop more suitable methods in school for securing their education.