Keine Philosophie aus zweiter Hand: Rezension zu "Was ist eine Kopie?" von Amrei Bahr
In: Soziopolis: Gesellschaft beobachten
Amrei Bahr: Was ist eine Kopie? Hamburg: Felix Meiner 2022. 978-3-7873-4056-9
26 Ergebnisse
Sortierung:
In: Soziopolis: Gesellschaft beobachten
Amrei Bahr: Was ist eine Kopie? Hamburg: Felix Meiner 2022. 978-3-7873-4056-9
In: The journal of mathematical sociology, Band 38, Heft 4, S. 302-320
ISSN: 1545-5874
Studie die den Einfluss verschiedener soziodemographischer Kovariablen auf die Entstehung und weitere Entwicklung der Parteibindung in Deutschland bestimmt. Hieraus werden Schlüsse auf die Bewertung der gängigen Wahlverhaltenstheorien und auf die Stabilität des deutschen Parteiensystems gezogen
BASE
In: Theorie und Geschichte der Kulturtechniken Band 2
Briefkopierbücher sind als archivierte Archivierungsapparate Medien eigenen Rechts. Die Arbeit widmet sich diesen Postausgangsarchiven des 19. und frühen 20. Jahrhunderts und erklärt, inwiefern sie in doppelter Funktion, als archiviertes und archivierendes Medium, historisch und gegenwärtig agieren. Die umfassende Erforschung unterschiedlicher Briefkopierbücher, etwa von Aby Warburg, Richard Dehmel oder Ignatius Taschner, zeigt mediale Besonderheiten auf, die auf das Verständnis der kopierten und versandten Briefe zurückwirken. Ferner lässt sich durch die aufgezeigte polyvoke Existenzweise des Briefkopierbuchs eine innovative Archivtheorie der ontographischen Einfügung entwickeln.
SSRN
Working paper
In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie: KZfSS, Band 69, Heft S1, S. 61-74
ISSN: 1861-891X
In: MPI Collective Goods Preprint, No. 2017/12
SSRN
Working paper
SSRN
Working paper
In: European sociological review, Band 34, Heft 3, S. 223-237
ISSN: 1468-2672
In: European Sociological Review, 2018, doi: 10.1093/esr/jcy005
SSRN
Working paper
In: ZEW - Centre for European Economic Research Discussion Paper No. 22-050
SSRN
In: British journal of visual impairment: BJVI, Band 39, Heft 1, S. 6-19
ISSN: 1744-5809
This study aims to investigate the literacy skills of Braille readers in the areas of reading fluency, reading and listening comprehension, and spelling. A total of 119 German-speaking, Braille readers aged between 11.0 and 22.11 years were tested for this purpose. Data collection was carried out using a questionnaire, psychometric tests, and self-constructed assessments. Wherever possible, the results were compared with the standards of sighted peers. Regarding reading fluency, Braille readers performed significantly slower than print readers. In terms of spelling, the Braille users performed within an average range of sighted peers. Furthermore, a positive correlation was obtained between Braille reading fluency and spelling, whereas the use of auditory aids (e.g., speech output) showed a negative correlation with Braille reading fluency and spelling. In addition, a comparison between listening and reading within the study sample revealed that reading Braille proved to be better for comprehension, although listening was significantly faster. In conclusion, the findings provide evidence that Braille reading skills are important for the development of literacy skills in general. Nevertheless, listening skills are important and need to be systematically promoted.