Mass communication in Africa
In: Social sciences in Africa series
13 Ergebnisse
Sortierung:
In: Social sciences in Africa series
In: The Handbook of Global Media Research, S. 40-53
In: Cold war history: a Frank Cass journal, Band 11, Heft 1, S. 49-68
ISSN: 1468-2745
In: Cold war history, Band 11, Heft 1, S. 49-67
ISSN: 1743-7962
In: African affairs: the journal of the Royal African Society, Band 85, Heft 339, S. 303-305
ISSN: 1468-2621
In: African affairs: the journal of the Royal African Society, Band 85, Heft 339, S. 303-305
ISSN: 0001-9909
In: African affairs: the journal of the Royal African Society, Band 77, Heft 307, S. 266-269
ISSN: 1468-2621
In: African affairs: the journal of the Royal African Society, Band 74, Heft 294, S. 110-112
ISSN: 1468-2621
In: Development in practice, Band 19, Heft 4-5, S. 491-503
ISSN: 1364-9213
In: European journal of communication, Band 3, Heft 4, S. 457-481
ISSN: 1460-3705
More than eighty governments support international broadcasting services. There are also commercial, religious and other kinds of station. Both the number of stations and their hours of output have greatly increased since the war, and expansion continues today. The development of the transistor led to rapid growth in radio set ownership in the 1950s and 1960s, especially in the Third World. New listeners were attracted to international broadcasts in large numbers, particularly where local choice was poor. Audience research shows the comparative size and nature of audiences for the major international broadcasts in four continents. In some countries audiences for the BBC, VOA, Deutsche Welle, Radio France and others are large enough to rival domestic stations. BBC listeners mostly give news and current affairs as their principal reason for listening. Most international broadcasters, however, reach few listeners. This article considers the significance of international radio broadcasting and what we know of its audiences.
In: European journal of communication, Band 3, Heft 4, S. 457-481
ISSN: 0267-3231
"Über achtzig Regierungen leisten sich internationale Rundfunkanstalten. Es gibt auch kommerzielle, religiöse und andere Sender. Die Entwicklung des Transistors hat in den fünfziger und sechziger Jahren zu einem rapiden Anstieg in der Anzahl der Besitzer von Radioempfängern geführt, besonders in der Dritten Welt. Die internationalen Sender konnten in großen Mengen neue Hörer für sich gewinnen, besonders da, wo die einheimische Auswahl beschränkt war. Erhebungen zur Hörerschaft zeigen die relative Größe und Eigenart der wichtigsten internationalen Sender auf vier Kontinenten. In manchen Ländern können sich die Einschaltquoten für die BBC, VOA, Deutsche Welle, Radio France u.a. mit denen einheimischer Sender messen. Die meisten Hörer der BBC geben an, daß sie hauptsächlich der Nachrichten und der aktuellen Berichterstattung wegen einschalten. Bei den meisten internationalen Sendern ist jedoch die Zuhörerschaft klein. Dieser Aufsatz erörtert die Bedeutung internationaler Radiosendungen und den gegenwärtigen Wissensstand zu ihrer Hörerschaft." (Autorenreferat)
In: The round table: the Commonwealth journal of international affairs, Band 71, Heft 284, S. 409-413
ISSN: 1474-029X
The only comprehensive training book on conducting research into all forms of media This book outlines all the methods for conducting research-both active and passive as well as quantitative and qualitative-in all forms of media, including new media such as the Internet, mobile phones and social media. It explains the ways in which media audiences are measured, understood and taken into account in media planning, advertising sales and social development campaigns. It shows how datasets are analysed and used. The statistical theories behind good quantitative research are explained in simple and accessible language.