Incentive effects of tax depreciation provisions revealed in a simple investment decision model: an international comparison
In: Ifo-Studien zur Finanzpolitik 57
27 Ergebnisse
Sortierung:
In: Ifo-Studien zur Finanzpolitik 57
In: Ifo-Studien zur Regional- und Stadtökonomie 7
Das RECITE-Programm, speziell die regionale Zusammenarbeit zwischen Bayern, Valencia, Andalusien und Norte, zielt darauf ab, grenzüberschreitende Informationen auszutauschen und eine intensivere Zusammenarbeit zwischen Wirtschaftsforschungsinstituten, Universitäten und anderen Einrichtungen in verschiedenen Regionen zu erreichen. Gleichzeitig fördert es die Zusammenarbeit zwischen den staatlichen örtlichen Organen und der privaten Wirtschaft.
In: Arts and Social Sciences Journal: ASSJ, Band 6, Heft 4
ISSN: 2151-6200
In: International migration review: IMR, Band 35, Heft 4, S. 1086-1105
ISSN: 0197-9183
In: Scottish journal of political economy: the journal of the Scottish Economic Society, Band 37, Heft 4, S. 405-415
ISSN: 0036-9292
THIS PAPER ASSUMES IMPERFECT CAPITAL MOBILITY AS WELL AS INTRODUCES RATIONAL EXPECTATIONS INTO A VERSION OF THE FLEMING MODEL, AND EXAMINES HOW THE DEGREE OF WAGE INDEXATION AND THE DISTINCTION BETWEEN UNANTICIPATED AND ANTICIPATED DISTURBANCES AFFECT THE VALIDITY OF THE FLEMING PROPOSITION. SECTION II SPECIFIES THE ANALYTICAL FRAMEWORK; SECTION III COMPUTES THE RATIONAL EXPECTATIONS SOLUTION UNDER TWO EXCHANGE RATE REGIMES; AND SECTION IV INVESTIGATES THE VALIDITY OF THE FLEMING PROPOSITION UNDER DIFFERENT TYPES OF MACROECONOMIC POLICIES. FINALLY, SECTION V SUMMARIZES THE MAIN FINDINGS OF THE PAPER.
In: Schriftenreihe des ifo Instituts für Wirtschaftsforschung v.127
Intro -- Vorwort -- Inhaltsverzeichnis -- Tabellenverzeichnis -- Abbildungsverzeichnis -- Α. Zusammenfassung -- 1. Einleitung -- 2. Veränderungen in den Rahmenbedingungen für den Strukturwandel in den 80er Jahren -- 3. Tendenzen im Wandel der Produktions- und Beschäftigungsstrukturen -- 4. Position der deutschen Wirtschaft in der Europäischen Gemeinschaft -- 5. Auswirkungen der Vollendung des EG-Binnenmarktes auf die westdeutsche Wirtschaft -- 5.1 Wettbewerbsposition der deutschen Industrie auf dem EG-Markt -- 5.2 Situation in den Dienstleistungszweigen -- 5.3 Reaktionen der deutschen Wirtschaft auf die Herausforderung EG 92 -- 6. Die deutsche Position im Innovationswettbewerb -- 7. Strukturwirkungen der Öffnung der DDR und Osteuropas -- 7.1 Die Wirtschaften Osteuropas im Vergleich -- 7.2 Thesen zum Wandel in den Wirtschaftsstrukturen Osteuropas -- 7.3 Implikationen für die westdeutsche Wirtschaftsstruktur -- 7.4 Überlegungen zur Entwicklung der Struktur der ostdeutschen Wirtschaft -- 8. Folgerungen für die Wirtschaftspolitik -- B. Analyse -- I. Tendenzen im Strukturwandel der westdeutschen Wirtschaft -- 1. Veränderungen in den Rahmenbedingungen -- 1.1 Wirkung des Kurswechsels in der Wirtschaftspolitik auf die Wachstumsdynamik -- 1.2 Nur Teilerfolge bei Verringerung des Staatseinflusses auf die Wirtschaft -- 1.3 Mehr Markt über Privatisierung von öffentlichen Unternehmen - ein Vergleich der Bemühungen der EG-Länder -- 2. Wandel in der Produktionsstruktur und Veränderung im Einsatz der Produktionsfaktoren -- 2.1 Veränderungen in der sektoralen Wachstumsdynamik -- 2.2 Entwicklung der Arbeitsplätze -- 2.3 Entwicklung des Kapitaleinsatzes -- II. Sektorale Wirkungen der Binnenmarktinitiative -- 1. Die deutsche Wirtschaft in der Gemeinschaft -- 1.1 Spezialisierung der deutschen Industrie im EG-Vergleich -- 1.2 Vergleich der Dienstleistungsaktivitäten.
In: Beiträge zur Finanzwissenschaft 96
In: Beiträge zur Finanzwissenschaft 28
In: EBL-Schweitzer
Auf der Grundlage einer systematischen Analyse der Besteuerung von Kapitaleinkommen wird die Entwicklung zentraler Parameter des deutschen Steuersystems unter Berücksichtigung der beiden großen Unternehmenssteuerreformen 2001 und 2008 nachvollzogen. Die Effekte der daraus resultierenden steuerlichen Verzerrungen werden anhand von Alternativszenarien quantifiziert, welche die Steuerreformen sowie die hypothetische Einführung eines optimalen Steuersystems abbilden. Die Simulationsergebnisse verdeutlichen das erhebliche Potenzial für wachstumsfördernde Steuerreformen in Deutschland.
In: Knowledge and process management: the journal of corporate transformation ; the official journal of the Institute of Business Process Re-engineering, Band 6, Heft 4, S. 189-204
ISSN: 1099-1441
In: Gerontechnology: international journal on the fundamental aspects of technology to serve the ageing society, Band 13, Heft 2
ISSN: 1569-111X
In: Gerontechnology: international journal on the fundamental aspects of technology to serve the ageing society, Band 13, Heft 2
ISSN: 1569-111X
OBJECTIVE: To determine public attitudes toward the right to die, euthanasia and related end-of-life decisions. DESIGN: Mail survey based on telephone numbers randomly selected by computer. SETTING: Edmonton. PARTICIPANTS: Of 1347 computer-generated, randomly selected telephone numbers called between February and June 1992, 902 individuals were reached, and 500 eligible contacts (55%) agreed to fill out the mailed questionnaire based on 12 vignettes involving end-of-life decisions. A total of 356 usable questionnaires (71%) were subsequently returned. MAIN OUTCOME MEASURES: Attitudes toward end-of-life decisions including withdrawal of life support, euthanasia, chronic suffering and the right to die, living wills and family involvement in decision making for incompetent individuals. Comments and demographic data were also solicited. RESULTS: Of the respondents 84% supported a family's right to withdraw life support from a patient in a persistent coma, and 90% supported a mentally competent patient's right to request that life support be withdrawn. Active euthanasia was supported by 65% for only patients experiencing severe pain and terminal illness. There was marked opposition to euthanasia for patients in other circumstances, such as an elderly disabled person who feels he or she is a burden on relatives (opposed by 65%), a patient with chronic depression resistant to treatment (by 75%) or an elderly person no longer satisfied with life and who has various minor physical ailments (by 83%). In all, 63% of the respondents felt that legalization of euthanasia for terminal illnesses would lead to euthanasia for many other, unsupported reasons, and 34% supported legislation to prohibit euthanasia in all situations. CONCLUSIONS: Public support for the right to die varies depending on the circumstances of the patient. The single most significant factor determining attitudes was the level of religious activity. The family's wishes were an important factor in end-of-life decisions for patients unable to communicate ...
BASE
In: Gerontechnology: international journal on the fundamental aspects of technology to serve the ageing society, Band 9, Heft 2
ISSN: 1569-111X
In: Gerontechnology: international journal on the fundamental aspects of technology to serve the ageing society, Band 13, Heft 2
ISSN: 1569-111X
In: Alcohol and alcoholism: the international journal of the Medical Council on Alcoholism (MCA) and the journal of the European Society for Biomedical Research on Alcoholism (ESBRA), Band 38, Heft 5, S. 431-436
ISSN: 1464-3502