Governance on Mars
In: Entelequia. Revista Interdisciplinar, No. 9, 2009
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In: Entelequia. Revista Interdisciplinar, No. 9, 2009
SSRN
In: OECD studies on water
Urban, demographic and climate trends are increasingly exposing cities to risks of having too little, too much and too polluted water. Facing these challenges requires robust public policies and sound governance frameworks to co-ordinate across multiple scales, authorities, and policy domains. Building on a survey of 48 cities in OECD countries and emerging economies, the report analyses key factors affecting urban water governance, discusses trends in allocating roles and responsibilities across levels of government, and assesses multi-level governance gaps in urban water management. It provides a framework for mitigating territorial and institutional fragmentation and raising the profile of water in the broader sustainable development agenda, focusing in particular on the contribution of metropolitan governance, rural-urban partnerships and stakeholder engagement
In: Routledge contemporary South Asia series 109
1. Situating ethics in governance : citizens and administration -- 2. Democratic decentralization as an aid to ethics in governance -- 3. Ethics and administrative reforms in india -- 4. Civil service reforms in India : an aid to ethics in governance -- 5. Institutional responses to the decline of ethics in governance in a historical perspective -- 6. Contemporary politico-ideological efforts towards combating corruption.
Der auf die institutionelle Steuerung von Wirtschaft gerichtete Governance-Ansatz geht davon aus, dass nationale Ökonomien in ein Bündel nichtmarktförmiger Koordinationstypen (wie Firmenhierarchien, Netzwerke, Verbände und Staat) eingebettet sind. Die Governance-Forschung fragt nach der Konfiguration von Governance-Typen in sektoralen, regionalen oder nationalen Produktionszusammenhängen und nach deren komparativen Leistungsvorteilen. Die wachsende Integration von Märkten scheint jedoch Spielräume für kapitalistische Vielfalt zu reduzieren und Länder mit einer eher marktförmigen Organisation ihrer Wirtschaft zu begünstigen. Während die international vergleichende Governance-Forschung auch weiterhin von einer Stabilität nationaler Wirtschaftskontexte ausgeht, sieht eine jüngere, vorwiegend auf Deutschland bezogene Debatte nationale Ökonomien erheblichen Wandlungsprozessen unterworfen. Der vorliegende Beitrag vermittelt einen Überblick über den Verlauf der Governance-Diskussion und setzt sich kritisch mit den Vor- und Nachteilen des Varieties-of-Capitalism-Ansatzes auseinander. Abschließend wird für eine stärker prozess- und akteurorientierte Forschungsperspektive plädiert, die Antriebskräfte, Mechanismen und Dimensionen des Wandels kapitalistischer Institutionen in den Mittelpunkt stellt. ; The institutional governance approach sees national economies embedded in a bundle of non-market types of coordination (e.g. corporate hierarchies, networks, associations and the state). Governance oriented research explores configurations of governance types in sectoral, regional and national systems of productions and asks for their comparative advantages. The growing integration of markets, however, seems to reduce capacities for capitalist diversity and to benefit countries with market-like organisation of their economy. While comparative governance approaches still assume stability of national economic contexts, a recent, more on Germany centred debate discovers substantial change in the governance of political economies. The following article presents an overview of the course of the governance debate and discusses advantages and disadvantages of the varieties of capitalism approach. The paper argues in favor of a more process- and actor-centred research perspective which focuses on forces, mechanisms and dimensions of change in capitalist institutions.
BASE
In: Theorie und Praxis der Erwachsenenbildung: Forschung
This international, comparative study looks at the impact of international organisations on the implementation of educational policies using the concept of lifelong learning as an example. Influenced by the EU and the OECD, lifelong learning has become a central theme of international educational policies.
The author examines the reception and the implementation of the concept of lifelong learning in models of educational monitoring and news coverage in three European countries (Germany, Finland and Greece). Even though the interpretations of the concept differ in the three chosen countries due to cultural differences, the results still confirm the establishment of lifelong learning as a pioneering vision and the guiding and controlling potential of international organizations.
In: Corporate governance in the new global economy 1
In: An Elgar reference collection
In: Understanding China
In: Springer eBook Collection
Introduction -- The Nature of Cities and the Mission of Governance -- Institutional Change of Urban Governance in China -- Integrated Governance: An Explanatory Framework -- Municipal-County Relations: Dividing and Governing Municipalities or Mixed Model -- Institutional Development of Cross-border Governance in American Cities -- Institutional Development of Urban Cross-sectoral Synergy -- Reform of Urban Street Management System -- Urban Community Service and Public Space Construction -- Systematic Comparison of Municipal Performance Evaluation.
In: Global policy: gp, Band 9, Heft 1, S. 138-145
ISSN: 1758-5899
AbstractThis article aims to contribute to the third generation of global governance research by unfolding the concept of a global governance system consisting of normative principles and patterns of authority relationships and legitimation. The goal is to formulate a positive theory that goes beyond the negative descriptions of global governance as post‐internationalist and helps to move global governance beyond its embryonic state. The major theoretical claim is that the features of the current global governance system have endogenously produced the politicization and counter‐institutionalization of international authorities. Internal tensions of the system fuel legitimation problems and demands for change, which in the end lead – in some cases – to the decline of global governance arrangements or – in other cases – to its deepening via appropriate institutional responses.
Inwiefern lässt sich der Tabubegriff für Analysen universitärer Governance nutzen? Der Beitrag formuliert eine Antwort auf diese Frage in zwei Schritten. Im ersten Schritt wird ein Tabubegriff entfaltet, der als Instrument für die organisationssoziologische Hochschulforschung dienen kann. Im zweiten Schritt wird dieser Begriff auf drei Tabus angewandt, die auf unterschiedlichen Ebenen der universitären Governance angesiedelt sind: zum einen auf der Meso-Ebene der externen, staatlichen Governance von Universitäten, zum anderen auf der Mikro-Ebene der internen, hierarchischen Governance universitärer Einrichtungen. Im Hinblick auf das zugrundeliegende Erkenntnisinteresse hat die Ausleuchtung dieser Tabus dabei insofern einen tentativ-explanativen Charakter, als der Beitrag den Versuch unternimmt, die Tabus auf basale Erwartungsstrukturen im Universitätssystem zurückführen. (HoF/Text übernommen)
BASE
In: Global governance: a review of multilateralism and international organizations, Band 19, Heft 3, S. 481-498
ISSN: 2468-0958, 1075-2846
World Affairs Online
In: Corporate governance: an international review, Band 6, Heft 2, S. 116-118
ISSN: 1467-8683