Research status and prospects of organic photocatalysts in algal inhibition and sterilization: a review
In: Environmental science and pollution research: ESPR, Band 31, Heft 4, S. 5013-5031
ISSN: 1614-7499
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In: Environmental science and pollution research: ESPR, Band 31, Heft 4, S. 5013-5031
ISSN: 1614-7499
In: Environmental sciences Europe: ESEU, Band 36, Heft 1
ISSN: 2190-4715
AbstractIn the last decade, biochar application research has emerged as a hot topic in water treatment studies, which made biochar adsorption one of the primary wastewater treatment strategies. This paper presents a global bibliometric analysis of 2673 publications from the Web of Science database, spanning 2011–2022. For a comprehensive understanding of the research status and trends in biochar adsorption for wastewater treatment, the advanced quantitative and visual analysis tools (i.e., CiteSpace and ArcGIS) were employed. The results showed that China emerged as the leading country with the most published articles. The key research area is on the magnetic adsorption of biochar in wastewater. The articles summarized in the review demonstrated unequivocally that biochar can treat a wide range of wastewater even though the adsorption mechanisms of biochar on heavy metals, inorganic salts and organic pollutants in wastewater are not entirely consistent. The review further analyzes the factors affecting the performance of biochar in adsorbing pollutants from wastewater and the improvement measures of biochar functional characteristics, proposing the future research directions focusing on the improvement of the adsorption capacity of biochar products. The information synthesis and discussion would provide valuable insights on the historical, current, and future trends in biochar research, beneficial to solve the practical problems of water pollution and improve the quality of the environment.
In: Reihe Soziologie / Institut für Höhere Studien, Abt. Soziologie, Band 110
Im universitären Kontext gehören Mentoringprogramme seit Jahren zu den zentralen Maßnahmen zur Förderung der Gleichstellung von Frauen und Männern. Über die Akzeptanz, Umsetzung und Zielerreichung von Mentoringprogrammen für Frauen an Universitäten liegt eine Reihe von Informationen vor. So wurden einzelne Projekte für Wissenschafterinnen evaluiert und auf Basis der Ergebnisse weiterentwickelt. Einige Fragestellungen wurden bislang jedoch noch nicht diskutiert. Diese ergeben sich zum einen aus aktuellen hochschulpolitischen Entwicklungen und zum anderen aus der aktuellen Literatur zu Mentoring. Konkret werden folgende Fragen durch die Beiträge des vorliegenden Bandes diskutiert: Mit welchen Herausforderungen sehen sich Mentoringprogramme aktuell konfrontiert? Inwiefern besteht Weiterentwicklungsbedarf bestehender Mentoringprogramme? Unter welchen Bedingungen können etablierte Mentoringprogramme, die als frauenfördernde Maßnahmen konzipiert sind, auch für weitere Diversitätsgruppen geöffnet werden? Welches Potential ist mit der Weiterentwicklung von Mentoring in Richtung Sponsorship verbunden? Inwieweit können Mentoringkonzepte, die sich im universitären Bereich bewährt haben, auf den außeruniversitären Bereich übertragen werden? (Autorenreferat)
In: Environmental science and pollution research: ESPR, Band 28, Heft 39, S. 54403-54428
ISSN: 1614-7499
In: HELIYON-D-24-05660
SSRN
In: International journal of operations & production management, Band 41, Heft 4, S. 277-288
ISSN: 1758-6593
In: Environmental science and pollution research: ESPR
ISSN: 1614-7499
In: Environmental science and pollution research: ESPR, Band 31, Heft 1, S. 191-214
ISSN: 1614-7499
In: Computers and electronics in agriculture: COMPAG online ; an international journal, Band 226, S. 109447
ISSN: 1872-7107
In: Defence Technology
ISSN: 2214-9147
In: Environmental science and pollution research: ESPR, Band 30, Heft 5, S. 11246-11271
ISSN: 1614-7499
In diesem Beitrag befasse ich mich mit methodologischen Fragen, die für Minderheitenangehörige entstehen, wenn sie Forschung unter einer "Insider-Outsider"-Perspektive betreiben. Rückgreifend auf Beispiele aus meiner Feldforschung veranschauliche ich, in welcher Weise Klassen- und Genderzugehörigkeit den Forschungs- und Auswertungsprozess beeinflusst haben. Ziel der Studie war es, gemeinsam mit den Teilnehmenden Wissen darüber zu generieren, wie Ungleichheit gelebt wird und infrage gestellt werden kann. Zugang und Rapport wurden durch meine eigene Herkunft aus der Arbeiterklasse erleichtert. Zugleich verhalf mir meine "Outsider"-Positionierung als Forschende und Akademikerin zu einer nuancenreichen Gestaltung der Forschungsbeziehungen. Darüber hinaus wurden mein Frau- und Muttersein wesentlich für die gemeinsame Auswertungsarbeit, woraus zusätzliches Wissen über den Zusammenhang von Klassenzugehörigkeit und Fürsorge erwuchs. Indem ich meine eigenen Positionierungen ins Zentrum stelle, können wichtige Fragen zum persönlichen, beruflichen und politischen Kontinuum für qualitative Forschung und genauer für die kollaborative Wissensproduktion in der partizipativen und Handlungsforschung behandelt werden. ; In this article, I examine some of the methodological issues present for minority scholars when conducting research with an "insider-outsider" researcher status. Utilising examples from my fieldwork, I will expose how social class, care and gender identity along with positioning have impact on the research process and analysis. Based on a study that sought to collaboratively produce knowledge about how inequality is lived and challenged, I was able to gain access and build rapport with participants with my insider working class background. With my outsider positioning as a "researcher" and "academic," I encountered more nuanced relations in the research process, showing how one can also be an insider-outsider simultaneously. My additional identity and positioning as a woman and mother became influential factors to ...
BASE
In: Environmental science and pollution research: ESPR, Band 28, Heft 36, S. 49383-49409
ISSN: 1614-7499
In: HELIYON-D-24-02684
SSRN
In: Future-Oriented Technology Analysis, S. 115-129