Gerechtigkeit im Klimawandel: eine sozialphilosophische Betrachtung
In: Leviathan: Berliner Zeitschrift für Sozialwissenschaft, Band 36, Heft 2, S. 212-228
ISSN: 0340-0425
59 Ergebnisse
Sortierung:
In: Leviathan: Berliner Zeitschrift für Sozialwissenschaft, Band 36, Heft 2, S. 212-228
ISSN: 0340-0425
World Affairs Online
In: Leviathan: Berliner Zeitschrift für Sozialwissenschaft, Band 36, Heft 2, S. 212-228
ISSN: 1861-8588
In: Forum Kommune: Politik, Ökonomie, Kultur, Band 26, Heft 4, S. 50-51
ISSN: 0723-7669
In: Forum Kommune: Politik, Ökonomie, Kultur, Band 25, Heft 3, S. 16-17
ISSN: 0723-7669
In: Forum Kommune: Politik, Ökonomie, Kultur, Band 24, Heft 3, S. 30-33
ISSN: 0723-7669
In: Leviathan: Berliner Zeitschrift für Sozialwissenschaft, Band 33, Heft 3, S. 337-363
ISSN: 1861-8588
In: Leviathan: Berliner Zeitschrift für Sozialwissenschaft, Band 33, Heft 3, S. 337-363
ISSN: 0340-0425
World Affairs Online
In: Forum Kommune: Politik, Ökonomie, Kultur, Band 23, Heft 4, S. 76-79
ISSN: 0723-7669
In: Prokla: Zeitschrift für kritische Sozialwissenschaft, Band 34, Heft 136, S. 455-468
ISSN: 2700-0311
The article discusses the future of mobility in the light of energy resources. Fossil fuel will not be available for a long time - not to mention its growing environmental and political conflicts. In analysing the potential of biofuel it is argued that the high demands of modern mobility can hardly be fulfilled in the future. Furthermore, the change into using biofuel will probably lead to increasing conflicts between the fuel market and the food market, as well as to conflicts with regional agricultural networks in the third world. Petrol imperialism might be replaced by bio imperialism. Therefore, mobility on a solar base pursues a double strategy of raising efficiency on the one hand and strongly reducing mobility itself on the other.
In: Prokla: Zeitschrift für kritische Sozialwissenschaft, Band 34, Heft 3/136: Umbrüche des Sozialstaats, S. 455-468
ISSN: 0342-8176
The article discusses the future of mobility in the light of energy resources. Fossil fuel will not be available for a long time - not to mention its growing environmental and political conflicts. In analysing the potential of biofuel it is argued that the high demands of modern mobility can hardly be fulfilled in the future. Furthermore, the change into using biofuel will probably lead to increasing conflicts between the fuel market and the food market, as well as to conflicts with regional agricultural networks in the third world. Petrol imperialism might be replaced by bio imperialism. Therefore, mobility on a solar base pursues a double strategy of raising efficiency on the one hand and strongly reducing mobility itself on the other. (Prokla / FUB)
World Affairs Online
In: Prokla: Zeitschrift für kritische Sozialwissenschaft, Band 34, Heft 3, S. 455-468
ISSN: 0342-8176
The article discusses the future of mobility in the light of energy resources. Fossil fuel will not be available for a long time -- not to mention its growing environmental & political conflicts. In analysing the potential of biofuel it is argued that the high demands of modern mobility can hardly be fulfilled in the future. Furthermore, the change into using biofuel will probably lead to increasing conflicts between the fuel market & the food market, as well as to conflicts with regional agricultural networks in the third world. Petrol imperialism might be replaced by bio imperialism. Therefore, mobility on a solar base pursues a double strategy of raising efficiency on the one hand & strongly reducing mobility itself on the other. 19 References. Adapted from the source document.
In: Prokla: Zeitschrift für kritische Sozialwissenschaft, Band 34, Heft 3, S. 455-468
ISSN: 2700-0311
Der Verfasser diskutiert die Zukunft der Mobilität angesichts der verfügbaren Energieressourcen. Fossile Brennstoffe werden nicht mehr lange verfügbar sein - von den mit ihrer Nutzung verbundenen ökologischen und politischen Konflikten ganz zu schweigen. Betrachtet man das Potenzial von Biokraftstoff, so wird klar, dass die durch die moderne Mobilität verursachte Nachfrage in der Zukunft kaum wird gedeckt werden können. Zudem wird eine Umstellung auf Biokraftstoff wahrscheinlich zu wachsenden Konflikten zwischen Kraftstoffmarkt und Nahrungsmittelmarkt sowie zu Konflikten mit regionalen Agrarnetzwerken in der Dritten Welt führen. An die Stelle des Erdölimperialismus könnte ein Bioimperialismus treten. Mobilität auf der Basis von Sonnenenergie verfolgt daher die doppelte Strategie, einerseits die Effizienz zu steigern und andererseits die Mobilität selbst stark zu reduzieren. (ICEÜbers)
In: Prokla: Zeitschrift für kritische Sozialwissenschaft, Band 136, S. 455-468
ISSN: 0342-8176
In: Forum Kommune: Politik, Ökonomie, Kultur, Band 21, Heft 1, S. 50-51
ISSN: 0723-7669
In: Forum Kommune: Politik, Ökonomie, Kultur, Band 21, Heft 6, S. 35-37
ISSN: 0723-7669