Small States, Small Problems? Income, Growth, and Volatility in Small States
In: World development: the multi-disciplinary international journal devoted to the study and promotion of world development, Band 28, Heft 11, S. 2013-2027
6412608 Ergebnisse
Sortierung:
In: World development: the multi-disciplinary international journal devoted to the study and promotion of world development, Band 28, Heft 11, S. 2013-2027
The studied problem significanceis caused by theneed of complex study of the groups which are in an nonnative environment environment. The purpose of the article is study of the of the Gipsy population that live in Zelenodolsk district of the Republic of Tatarstan to the systems and education healthcare. The leading approach to a research of this problem is a polyparadigmal methodology. The educational process is understood as an instrument of socialization of Roma children and health problems of representatives of their population. Special attention is paid to the circumstance that the questions of education of children is far from being priority one for the Gipsy population of the explored area. The understanding of health protection haw essential differences in comparison with local population. The conclusion is drawn that integration of Roma into local community depends on support of initiatives of locals and administration by most of representatives of a camp. Materials of the article can be useful to ethnologists, social and cultural anthropologists, political scientists and also representatives of the bodies/ committees and institutions supervising questions of interethnic and inter-religious interaction.
BASE
Lernen im Erwachsenenalter. Erwerbsstatus. Charakteristika der
beruflichen Haupttätigkeit. Berufliche Situation vor einem Jahr bzw. in
den letzten 12 Monaten. Besuch regulärer Bildungsgänge (Teil 1: Schule,
Teil 2: Ausbildung). Beteiligung an verschiedenen Lernformen in den
letzten 12 Monaten. Formal Education (FED). Reguläre Bildungsgänge,
Weiterbildung und Bildungsveranstaltungen. Hindernisse der
Bildungsbeteiligung. Informelles Lernen in den letzten 12 Monaten.
Zugang zu Informationen über Lern- und Weiterbildungsmöglichkeiten.
Nutzung von Informations- und Kommunikationstechnologien.
Sprachkenntnisse.
Neben dem personenbezogenen Datensatz gibt es einen Datensatz auf der
Basis der Kurse als Analyseeinheit. Dazu wurden die Daten aus dem
nachfolgend beschriebenen personenbezogenen Datensatz in anderer Form
dargestellt.
Themen: 1. Erwerbsstatus: Berufliche Situation; Bezug von
Arbeitslosengeld und Art des Arbeitslosengeldes; Ausüben einer
bezahlten Tätigkeit; frühere und derzeitige Erwerbstätigkeit; Zeitpunkt
der letzten Erwerbstätigkeit.
2. Charakteristika der beruflichen Haupttätigkeit: Wochenarbeitszeit;
differenzierte berufliche Stellung; Beruf (ISCO88 und StaBu);
Laufbahngruppe; Beginn der Selbständigkeit; Selbständigengruppe; Anzahl
der Mitarbeiter; Branche; Wirtschaftsbereich (NACE-Code); Art des
Betriebs; Betriebsgröße (klassiert); Beschäftigtenzahl des
Gesamtunternehmens; Betrieb ist Teil eines größeren Unternehmens;
Unternehmensgröße (klassiert); Beschäftigungsbeginn; befristeter oder
unbefristeter Arbeitsvertrag; monatliches Bruttoeinkommen;
(Bruttoeinkommen unter bzw. über 1.000 Euro bzw. bis 400 Euro);
Haupttätigkeit ist geringfügige Beschäftigung (Mini-Job); zeitweise
Arbeitslosigkeit im letzten Jahr; Dauer der Arbeitslosigkeit in
Monaten; Einstellung zur eigenen Schulzeit (Skala: Spaß an der
Schulausbildung, gerne längerer Schulbesuch, Lernen fiel schwer,
angestrebten Schulabschluss erreicht, Angst vor Lehrern, beliebt unter
den Schulkameraden, häufiges Fehlen wegen Krankheit, Interessantes
gelernt, Schulschwänzen).
3. Besuch regulärer Bildungsgänge a) Schule: Standort der Schule;
Schulform; höchster Schulabschluss; Zeitpunkt (Jahr und Monat) des
Schulabschlusses; Versuch, einen höheren Schulabschluss zu erreichen;
zuletzt besuchte Schule; Bildungsaspiration; Schule ohne Abschluss
verlassen; Schulabbrecher wurden gefragt: Motive für den Schulabbruch;
Jahr des Verlassens der Schule ohne Abschluss; Schulabbruch in den
letzten 12 Monaten; derzeitig besuchte Schulform; angestrebter
Schulabschluss.
b) Ausbildung: derzeitige Teilnahme an einer Berufsausbildung oder
einem Studium bzw. abgeschlossene Berufsausbildung oder Studium;
Ausbildungsabschluss (Berufsvorbereitungsjahr, Berufsgrundbildungsjahr,
betriebliche Lehre, Vorbereitungsdienst für Beamte des mittleren
Dienstes, Berufsfachschule, Schule des Gesundheitswesens, Meister- oder
Technikerabschluss, Fachhochschule, Universität); abgeschlossene
Promotion; derzeit in einer Ausbildung, Beruf oder Fachgebiet der
derzeitigen Ausbildung, ISCED-Field der derzeitigen Ausbildung; Beruf
oder Fachgebiet der abgeschlossenen Ausbildung; Zeitpunkt (Jahr und
Monat) des Ausbildungsabschlusses; ISCED-Field des höchsten
Berufsabschlusses.
Nicht abgeschlossene bzw. abgebrochene Ausbildung: Fachgebiet der ohne
Abschluss beendeten Ausbildung (ISCED97-Field); Zeitpunkt (Jahr und
Monat) des Ausbildungsabbruches; Motive für den vorzeitigen
Ausbildungsabbruch.
4. Bildungshintergrund: Schulbildung, abgeschlossene Berufsausbildung
oder Hochschulausbildung des Vaters und der Mutter.
5. Beteiligung an verschiedenen Lernformen in den letzten 12 Monaten:
Formal Education (FED, reguläre Bildungsgänge): Gesamtzahl der
besuchten Bildungsgänge; Beteiligung an formalen Bildungsgängen (FED);
ausgewählter Bildungsgang für FED-Fragen; Zeitumfang der Ausbildung in
den letzten 12 Monaten; bezogen auf die derzeitige bzw. zuletzt
beendete Ausbildungsmaßnahme wurde gefragt: Erstausbildung oder Teil
einer weiterführenden Bildungsphase; Art des Bildungsgangs;
ISCED-Fields der Ausbildungsfelder; Status vor Beginn der Ausbildung;
Ausbildungsdauer; Unterrichtsstunden pro Woche; Ausbildung während
bezahlter Arbeitszeit (ganz oder teilweise) bzw. bezahlte Freistellung
für Bildungszwecke; volle oder teilweise Kostenübernahme durch den
Befragten; Kostenbeteiligung des Arbeitgebers, des Arbeitsamtes, einer
anderen öffentlichen Stelle bzw. durch Eltern, Partner usw.; Umfang der
Zahlung für Studiengebühren und Prüfungsgebühren sowie Lernmaterialien
durch den Befragten selbst; Erhalt eines Stipendiums oder einer
finanziellen Unterstützung z.B. Bafög; Ausbildungsform (Unterricht im
Klassen- oder Seminarraum, Schulung am Arbeitsplatz, Gruppenarbeit mit
Betreuung durch einen Lehrer oder Dozenten, computergestützte
Lernprogramme zum Selbstlernen, E-Learning oder Fernunterricht);
Hauptform des Lernens Zufriedenheit mit der Ausbildung; Gründe für
Kritik; Weiterbildungsnutzen.
Weiterbildung und Bildungsveranstaltungen (NFE): Teilnahme an Kursen,
Lehrgängen, Seminaren oder Schulungen länger als 1 Tag, kurzzeitigen
Bildungs- und Weiterbildungsveranstaltungen von höchstens einem Tag
Dauer, Einzelunterweisungen am Arbeitsplatz oder Privatunterricht in
den letzten 12 Monaten; Anzahl und Inhalt (Thematik) dieser Kurse;
Detaillierte Angaben für ausgewählte Weiterbildungsaktivitäten:
berufliche Gründe oder privates Interesse; Weiterbildungsart; Andauern
des Kurses; Monat und Jahr des Kursendes; Dauer und Anzahl der
Unterrichtsstunden (Kursvolumen) in den letzten 12 Monaten; Status
während der Kurse; Durchführung der Kurse während bezahlter Arbeitszeit
oder Freistellung für Bildungszwecke; Teilnahmemotive: betriebliche
Anordnung, Vorschlag von Vorgesetzten oder aus eigenem Antrieb; Gründe
für die Teilnahme an einer Weiterbildungsveranstaltung (beruflicher
Aufstieg, Arbeitsplatzsicherung, Aussichten auf einen neuen
Arbeitsplatz verbessern, Selbständigkeit, verpflichtende Teilnahme, im
Zusammenhang mit ehrenamtlicher Tätigkeit, Zurechtkommen im Alltag,
Wissenserweiterung zu interessanten Themen, Zertifikat, Leute
kennenlernen und Spaß); Bildungsanbieter bzw. Bildungseinrichtung;
Erhalt und Art eines Zertifikats; Zeugnis zwingend für bestimmte
Tätigkeiten oder vom Arbeitgeber verlangt; volle oder teilweise
Kostenübernahme der Teilnahme- und Prüfungsgebühren bzw. von
Lernmaterialien durch den Befragten; Kostenbeteiligung des
Arbeitgebers, des Arbeitsamtes bzw. öffentlicher Stellen, von Eltern,
Partner oder Familie an der Weiterbildung; Gesamtbetrag der privat
finanzierten Kosten für Studien- und Prüfungsgebühren sowie
Lernmaterialien in den letzten 12 Monaten; Ausbildung in Form von
Unterricht im Klassen- oder Seminarraum, Schulung am Arbeitsplatz,
Gruppenarbeit mit Betreuung durch einen Lehrer oder Dozenten,
Computergestützte Lernprogramme zum Selbstlernen, E-Learning oder
Fernunterricht; Hauptform des Lernens; Zufriedenheit mit der
Weiterbildung; Kritikpunkte; Weiterbildungsnutzen.
6. Hindernisse der Bildungsbeteiligung; Personen, die in den letzten
12 Monaten weder an regulären Bildungsgängen (FED) noch an
Weiterbildungsveranstaltungen (NFE) teilgenommen haben, wurden gefragt:
geplante Teilnahme an einer Bildungsveranstaltung oder
Weiterbildungsveranstaltung in den letzten 12 Monaten; Gründe für
fehlende Weiterbildungsteilnahme.
7. Zugang zu Informationen über Lernmöglichkeiten bzw.
Weiterbildungsmöglichkeiten: Überblick über Weiterbildungsmöglichkeiten;
Suche nach Informationen über Weiterbildung in den letzten 12 Monaten;
Art der Informationsbeschaffung (Internet, Familie, Freunde, Kollegen,
Arbeitgeber, Berufsberatung, in einer Bildungseinrichtung, in Medien,
Fachzeitschriften oder Büchern); Erfolg der Informationsbeschaffung;
Wunsch nach mehr Informationen und Beratung über
Weiterbildungsmöglichkeiten; persönliche Beratung über
Weiterbildungsmöglichkeiten; Zeitpunkt der Beratung; Berater;
Zufriedenheit mit der Beratung.
8. Informelles Lernen (INF) bzw. Selbstlernen in den letzten 12
Monaten (Lernen von Familie, Freunden und Kollegen, Lesen von Büchern
oder Fachzeitschriften, Nutzung von Computer, Internet und anderen
Medien); für bis zu zwei Selbstlernaktivitäten wurde erfragt:
Motivation für das Selbstlernen (berufliche oder private Gründe);
Themen; Anzahl der genannten Themen; Motive für informelles Lernen.
9. Nutzung von Informations- und Kommunikationstechnologie (IKT):
Computernutzung und Internetnutzung in der Arbeit oder der Freizeit;
durchgeführte Arbeitsschritte am Computer und im Internet
(Kompetenzlevel).
10. Sprachkenntnisse: Muttersprache; Fremdsprachenkenntnisse; Anzahl
der gesprochenen Fremdsprachen; Selbsteinschätzung der
Fremdsprachenkompetenz.
Demographie: Geschlecht; Alter (Geburtsjahr, Geburtsmonat); erste
gelernte Sprache in der Kindheit (Muttersprache); zweisprachig
aufgewachsen; deutsche Staatsangehörigkeit; Migrationshintergrund;
Nationalität; in Deutschland geboren, Alter bei Zuzug nach Deutschland;
Haushaltsart (allein oder Mehrpersonenhaushalt); Haushaltsgröße;
Haushaltszusammensetzung; Familienstand; Zusammenleben mit einem
Partner; Anzahl der erwerbstätigen Erwachsenen im Haushalt.
Zusätzlich verkodet wurden: Ortsgröße; Berufscode (ISCO-88);
Gewichtungsfaktoren und Hochrechnungsfaktoren; West-Ost;
Berufsverkodung nach Statistischem Bundesamt; Klassifikation der
Wirtschaftszweige (NACE-Code).
GESIS
In: International theory: a journal of international politics, law and philosophy, Band 1, Heft 1, S. 119-154
ISSN: 1752-9727
This article considers the question of whether and to what degree citizens are responsible collectively for the actions of their state. In contrast to current accounts of collective responsibility, which focus on causality or affect as means for transmitting responsibility, the article develops an alternative account, the 'authorized state' model. This model, drawn from core intuitions of the social contract tradition, sees collective responsibility as being transmitted through the state as the agent or representative of its citizens. Having developed this model as an ideal type, the article then assesses under what circumstances the model is most applicable. The article finally applies the model to the US war in Iraq to assess the collective responsibility of US citizens for the outcomes of that war.
In: Routledge research in education
"Representing the Middle East and Africa in Social Studies Education examines the lived classroom experiences of six social studies teachers and the relevance of their discourse in framing the knowledge students receive about populations in the Middle East and Africa. With a focus on the socialization processes of schooling, this book deconstructs the classroom experience and investigates the ways in which a macro-societal phenomenon--otherness--is reified in micro-societal interactions. Through the methodological lens of Critical Discourse Analysis, this work illuminates the importance of teachers' language in challenging and reinforcing portrayals that cast the diverse populations of the Middle East and Africa in the role of "the other."--
The article highlights the importance of entrepreneurship education in a modern day educational institution. Strategic documents of the EU invite the educational institutions to cooperate more actively with the business world in order to have the best quality entrepreneurship education. So the main aim of the research is to determine the concept of entrepreneurship shared by teachers and businessmen. Firstly, the concept of entrepreneurship and its development is reviewed, taking into account the legislations and scientist observations. The second part of the article presents the similarities and differences on the concept of entrepreneurship from the point of view of teachers and businessmen. These differences can suggest what relevant aspects, indicated by the representatives of the business world, could be included into the process of organization of the entrepreneurship education and to improve.
BASE
In: Critical review of international social and political philosophy: CRISPP, Band 1, Heft 3, S. 79-97
ISSN: 1369-8230
During the procedure of the Region-informatization, there are encountered different types of challenges. Playing the key roles in the construction mechanism, Governments, Universities, and enterprises are building their own information systems that are unable to be interoperable because of lacking interconnection standard. So these systems' effective data-sharing mechanism poses to be a major point of concern. In this paper, from the top design of informatization eco-system, we are going to conduct discussion on the roles played by these participants in addition to the mechanism which these participants' system is to interconnect, so that we could enhance the development of Region-informatization. We consider the Authentication System built in Shanghai Education as an illustration together with showing the process, design, implementation and the current situation comprehensively. The new approaches in this paper is to provide a fusion scheme of Oauth2 and Shibboleth, which combines the advantages of both. And in the maintenance on federation, provide some methods and practices to improve service level
BASE
In: Routledge research in international and comparative education
Blended learning in an age of conflict / William J. Hunter, Roger Austin and Rhiannon Turner -- Shared education in Northern Ireland : systemic change through blended learning / Roger Austin, Rhiannon Turner, Sammy Taggart and Mairead Davidson -- Lessons learned from 15 years of multicultural online collaborative learning in Israel / Asmaa Ganayem, Elaine Hoter, and Miri Shonfeld -- Building cultural awareness and understanding in Europe's schools : insights from the European Community's eTwinning Programme / Conor Galvin, Roger Austin, Elena Revyakina, and Anne McMorrough -- International links and global citizenship / William J. Hunter and Roger Austin -- Blended and online collaborative learning for citizenship in Catalonia, Spain / Andrés Besolí, Roger Austin, and William J. Hunter -- Promises fulfilled and challenges ahead / Roger Austin and William J. Hunter.
In: Journal of policy modeling: JPMOD ; a social science forum of world issues, Band 21, Heft 7, S. 781-798
ISSN: 0161-8938
Design has been in a period of change for the last decade but design education and more specifically design educators haven't kept up with these transformations. As a result design students continue to learn outdated methods and techniques. A designer needs to understand processes methods and mediums of design. At all of these levels the process is the same while methods may change slightly and the medium differs dramatically. Without expertise in mediums a designer is only able to facilitate what others do ; they become a means or a manager a step in communication repeating existing content without adding value. This makes such an individual easily replaceable. Design education usually places an emphasis on medium usually at the expense of methods and processes. Students learn a process but they quite often learn without comprehending. They are unable to negotiate the steps necessary to adjust to the realities of the environment and in the end that reality may be troubling for such an idealistic student. Without understanding the design process design students have no way of understanding a design problem or how to add constraints in order to better shape the problem into something that is manageable. We need to find a way to educate future designers providing them with a firmer grasp of design processes and a variety of methods - in other words comprehensive expertise of a medium. This implies a longer course of study than a simple undergraduate degree and a few years of graduate work ; most professionals receive this training more by actually doing design work and skipping formal design education. While some of the inability to keep up with changes is due to the difficulty of revising the curriculum the largest issue appears to in terms of subject matter methods theory and the reluctance of educators to give up what they learned and have been teaching for decades so that they can make room for new material. Design students of the future must learn design during their formative years studying both the abstract and tactical. This approach challenges the traditional system in which educators who have repeated the same tired exercises for years may find themselves teaching something that it is without an audience and as a result they may well find themselves without a role to play. But the new approach will create a cadre of competent designers for industry government and the non-profit sector where design thinking and detailed knowledgeable design is fundamental to address the complex and dynamic qualities of our world. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer review under responsibility of Prof. Ayse Cakir Ilhan
BASE
Abstract Nearly zero energy building (NZEB) requires the training of millions of construction workers and significant upgrading of vocational education and training (VET) systems across the European Union. The article shows how an approach to VET based only on learning outcomes and targeting specific skills is too narrow and lacking in depth to allow for the systematic application of theoretical low energy construction (LEC) knowledge to practice and the development of NZEB expertise in the workplace. Theoretically broader, deeper, more technical and inter-disciplinary expertise is needed to build to (LEC) standards and meet European Performance in Buildings Directive (EPBD) targets. Instead VET for LEC has been largely confined to short and task-specific continuing VET (CVET) courses, illustrated in the cases of Slovenia and Ireland and ranging from a narrow, learning outcomes approach to a broader, standards-based one linking theoretical considerations to specific applications. Mainstreaming the knowledge, skills and competences required for NZEB into initial VET (IVET) curricula is rare. Though less successful in Finland, it is achieved in Belgian construction IVET, which takes a standards-based approach, successfully embeds LEC elements and seeks to overcome occupational boundaries and develop a holistic understanding of the construction process. Policy and practice relevance The emphasis on a standards-, as opposed to a learning outcomes-based, approach to VET for LEC is of relevance to VET practitioners and policy-makers alike, especially given the preoccupation across Europe just with developing specific 'skills' through CVET. Broader construction occupational profiles and qualifications are essential for the cross-occupational knowledge and coordination required for successful NZEB, implying a transformation and upgrading of VET systems in many countries. The examples given from Irish CVET and from Belgian IVET are in this respect valuable in showing what can be done to incorporate LEC elements. In highlighting the strengths and weaknesses of different VET systems in meeting NZEB requirements, the article is relevant too for industry and unions in illustrating the significance of social partnership, the need to overcome the fragmentation of the construction process, and the high-quality VET essential to addressing climate change.
BASE
This edited book explores the problems and challenges of negotiating the representation of ethnic minorities within history education. It investigates how states balance the (non-)acknowledgement of the reality of cultural or religious diversity, and the promotion of a point of convergence in history education to foster national identity. Shifting our attention away from the intractable challenges posed by post-conflict countries for reconciliation, the contributors draw attention to the need to explore ways to prevent or pre-empt conflicts and exclusion through history education, which could contribute to developing a more sustainable culture of peace. Drawing on a wide range of contexts and sources, this book asks how history education could contribute to forming critical, historically informed, and committed young citizens. The book will be of interest to students and academics working on themes such as nationalism, citizenship, ethnicity, history education, multicultural education, peace studies and area studies, as well as practitioners in the fields of history, social studies, civic or citizenship. Helen Ting Mu Hung is Associate Professor and Senior Research Fellow at the Institute of Malaysian and International Studies, National University of Malaysia (UKM). Besides history education, her other research interests include national integration, multiculturalism, nationalism, gender and politics, identity and agency, and the politics of national identity. Luigi Cajani is a retired Professor of Early Modern History at the Facolt di Lettere e Filosofia, Sapienza University of Rome, Italy. He was formerly president (20122018) of the International Research Association for History and Social Sciences Education and is currently an associated scholar at the Georg Eckert Institute for International Textbook Research, Germany.
In: Cultural Logic: An Electronic Journal of Marxist Theory and Practice, Band 6