Aufsatz(elektronisch)1. Mai 2020

Diversidades sexuales e identidades de género: entre la aceptación y el reconocimiento. Instituciones de Educación Superior (IES); Sexual Diversity and Gender Identity: Between Acceptance and Recognition. Higher Education Institutions (HEI)

In: Revista CS: en ciencias sociales = CS Journal, Heft 31, S. 327-358

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The purpose of this paper is to reflect on the heteronormative logic that mainstreams relationships between the different actors constituting the university community (whose incongruity is expressed in everyday practice) and to raise the need to recognize and re-signify the relationships with people with non-hegemonic sexual orientations and gender identities as a fundamental aspect for achieving gender justice. Which involves people, education institutions, and society in general. Although the emphasis is placed on non-hegemonic sexual orientations and gender identities, a complex epistemological perspective is assumed in which gender and sexuality are intertwined with other patterns of domination such as ethnicity, race, social class, age, among other.

Verlag

Universidad Icesi

ISSN: 2665-4814

DOI

10.18046/recs.i31.3261

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.