An account based on fieldwork, "The Road to Bd Ra" portrays the settlement of a river valley in Vietnam's northern uplands, and also explores the relationship between settlers and other ethnic groups. A local history approach and emphasis on travel as research perspective are used to examine geographical and administrative processes common to many parts of Vietnam's upland frontier.
This book focuses on Indigenous self-determined and community-owned responses to complex socioeconomic and political challenges in Australia, and explores Indigenous policy development and policy expertise. It critically considers current practices and issues central to policy change and Indigenous futures. The book foregrounds the resurgence that is taking place in Indigenous governing and policy-making, providing case studies of local and community-based policy development and implementation. The chapters highlight new Australian work on what is an international phenomenon. This book brings together senior and early career political scientists and policy scholars, and Indigenous and non-Indigenous scholars working on problems of Indigenous policy and governance.
This new volume on language contact and contact languages presents cutting-edge research by distinguished scholars in the field as well as by highly talented newcomers. It has two principal aims: to analyze language contact from different perspectives - notably those of language typology, diachronic linguistics, language acquisition and translation studies; and to describe, explain, and elaborate on universal constraints on language contact. The individual chapters offer systematic comparisons of a wealth of contact situations and the book as a whole makes a valuable contribution to deepening
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Zusammenleben und Diversität im Wohnviertel. Soziales Netzwerk.
Themen: Welle 1 Wohnviertel und Diversität: Wohlfühlen im Wohnviertel; verbrachte Freizeit im Wohnviertel; Wohndauer in der Stadt und im Wohnviertel; Gründe für den Umzug in dieses Wohnviertel; Diversität: Wahrnehmung von Vielfalt im Wohnviertel; Einschätzung der Diversität im Wohnviertel; Vielfalt hinsichtlich Immigration, Lebensstil, Sozio-Ökonomie, Sozio-Demographie, Religion bzw. in Bezug auf soziales Verhalten; Verhältnis der Menschen untereinander (freundlich, unfreundlich, neutral); Wahrnehmung der Zusammensetzung der Stadt und des Wohnviertels hinsichtlich Menschen mit und ohne Migrationshintergrund; Gefühle hinsichtlich dieser Situation; Staatsbürgerschaften; Anzahl der Staatsbürgerschaften; nationale Zugehörigkeit; deutsche Staatsbürgerschaft von Geburt an; ursprüngliche Staatsbürgerschaft; Geburtsland; Jahr des Zuzugs nach Deutschland; Geburtsland von Vater und Mutter; Migrationshintergrund; Grund für Migration nach Deutschland (Aussiedler, Flüchtling, familiäre oder berufliche Gründe); Mitglied einer ethnischen oder religiösen Minderheit; Religionszugehörigkeit; Identifikation mit dem Land und mit Europa; Gefühlsthermometer für Deutsche (100-stufige Skala); Werte der Nationalität beruhen auf der Religionszugehörigkeit; eigene Nationalität bedeutet dasselbe wie die eigene Religion; geschätzter Prozentanteil der eigenen Nationalität mit der eigenen Religionszugehörigkeit; Meinung zu Ausländern (Mitleid bei Benachteiligung von Ausländern, Gleichgültigkeit gegenüber den Problemen von Ausländern, gut in deren Lage hineinversetzen, Bemühen, Dinge aus der Ausländerperspektive zu sehen); Selbstcharakterisierung (gerne unter vielen Leuten, fröhlich und gut gelaunt, gerne mit anderen unterhalten); Empathie gegenüber Mitgliedern der eigenen Nationalität (100-stufige Skala); Gefühlsthermometer gegenüber Türken, Russlanddeutschen und anderen Westeuropäern in Deutschland (100-stufige Skala); Kontakthäufigkeit mit Angehörigen der vorgenannten Bevölkerungsgruppen; Kontakthäufigkeit mit Deutschen; Kontakthäufigkeit mit (nichtdeutschen) Personen, die im Ausland leben; Gesprächshäufigkeit im Wohnviertel und in der Schule bzw. am Arbeitsplatz mit Deutschen bzw. Menschen mit Migrationshintergrund; Bewertung dieser Gespräche als angenehm oder unangenehm; Gefühl von Verunsicherung und Unbehagen als einziger in einer Gruppe von Menschen anderer Herkunft; unterschiedliche Herkunft und Kultur der Bewohner als Bereicherung für eine Stadt; Recht für Muslime zum Bau von Moscheen in ihrem deutschen Wohnviertel; Bewertung der Deutschkenntnisse von hier lebenden Ausländern; allgemeine Lebenszufriedenheit; allgemeines Personenvertrauen; Vertrauen zu Deutschen, zu Angehörigen der eigenen Nationalität, zu in Deutschland lebenden Türken, Russlanddeutschen und Westeuropäern; Lokalpolitiker repräsentieren die Interessen der Bevölkerung; Politik zu kompliziert für persönliches Verständnis; persönliche Einflussmöglichkeiten auf die Lokalpolitik; eigenes Verhalten im Falle der Zerstörung einer Grünanlage im Wohnviertel und Wahrscheinlichkeit von aktivem Protest durch die Bewohner des Wohnviertels; eigene Beteiligung an der Bundestagswahl 2009; politische Partizipation: politisches Anliegen durch Unterschrift oder Spende unterstützt; Parteipräferenz bei der nächsten Bundestagswahl (Sonntagsfrage); Zustimmung zu Aussagen zu Ausländern in Deutschland (bedrohen die deutsche Lebensweise, Werte der Ausländer sind unvereinbar mit den Werten der Deutschen, erschweren Deutschen die Arbeitsplatzsuche, Belastung für das soziale Netz); Einstellungen gegenüber Ausländern (Skala).
Soziales Netzwerk (Eigengruppenkontakte und Fremdgruppenkontakte): Anzahl der Personen, zu denen enge Beziehungen (strong ties) sowie lose Kontakte (weak ties) bestehen und Herkunft dieser Personen; Anteil der Personen mit und ohne Migrationshintergrund; persönliche Netzwerkdichte; Anteil der Netzwerkpersonen, die im Wohnviertel leben; im Wohnviertel kennengelernt; Gelegenheiten des Kennenlernens der Personen mit bzw. ohne Migrationshintergrund; Geburtsland der Netzwerkpersonen; Anteil der Freunde und Bekannten mit einer anderen sozialen Schicht; Anteil der Freunde und Bekannten, die deutlich jünger oder älter sind bzw. andere politische Ansichten und religiöse Überzeugungen haben; ausländische Flüchtlinge bzw. Aussiedler im persönlichen Netzwerk; Ausländer, der erst kurze Zeit in Deutschland lebt im persönlichen Netzwerk; Bedeutung von Freundlichkeit gegenüber Ausländern bei den deutschen Freunden.
Kontextvariablen jeweils bezogen auf den Bezirk und die Stadt: Anzahl der Personen sowie Personenanteil jeweils gruppiert nach Alter sowie alle Altersgruppen (alle Nationalitäten beider Geschlechter, männliche Personen aller Nationalitäten, weibliche Personen aller Nationalitäten, Ausländer beider Geschlechter, männliche Ausländer, weibliche Ausländerinnen, Deutsche beider Geschlechter, männliche Deutsche, weibliche Deutsche); Anzahl der arbeitslosen Personen und Personenanteil; Anzahl Erwerbstätiger; Anzahl der Grundschulen und der weiterführenden Schulen; Fläche in Quadratkilometern; Anzahl der Personen und des Personenanteils mit türkischer, jugoslawischer, italienischer, polnischer, west-europäischer, ost-europäischer, nordafrikanischer oder mittlerer Osten, sub-Sahara afrikanischer, amerikanischer, asiatischer, australischer oder ozeanischer Nationalität; Anzahl der Personen und des Personenanteils mit keiner zugewiesenen Nationalität; Anzahl der Personen mit nicht-deutscher Nationalität; Anzahl der Personen abgestuft nach Nationalitäten; Anzahl der Personen von den Top 3 Nationalitäten unter allen Ausländern; Quotient der Erwerbstätigen, die für die in der Stadt wohnenden Personen arbeiten; Anzahl der Personen (Bevölkerungsdichte) pro Quadratkilometer.
Wellen 2 und 3: Neu in den Fragekatalog aufgenommen wurde: Charakterisierung des Wohngebäudes; Charakterisierung der Umgangsformen im Wohnviertel (gegenseitige Unterstützung, Rücksichtnahme, Höflichkeit, Aufgeschlossenheit); Zustimmung zu verschiedenen Aussagen (junge Leute profitieren von Kontakten mit Gleichaltrigen anderer Herkunft oder anderen Glaubens, staatliche Kulturförderung auch für kulturelle Traditionen von Minderheiten, viele Sprachen auf der Straße als gute Sache); Gefühlsthermometer für Ausländer in Deutschland; Vertrauen zu Ausländern in Deutschland und im Wohnviertel; in den letzten 12 Monaten Menschen mit bzw. ohne Migrationshintergrund kennengelernt; wahrgenommener häufiger oder seltener Kontakt zwischen beiden Gruppen.
Demographie: Alter; Geschlecht; Haushaltsgröße; Anzahl Personen im Haushalt ab 18 Jahren und unter 18 Jahren; Kinder im Haushalt; höchster Schulabschluss; höchster beruflicher Ausbildungsabschluss; Jahre der Bildung; Erwerbsstatus bzw. Status, falls nicht erwerbstätig; jemals hauptberuflich erwerbstätig; Berufsgruppe und Charakteristika; derzeitige bzw. frühere berufliche Stellung; Lage von Arbeitsplatz bzw. Schule / Hochschule im Wohnviertel; fester Lebenspartner; Geburtsland des Partners; nicht-deutscher Partner; Haushaltsnettoeinkommen.
Zusätzlich verkodet wurde: Interview-ID; Interviewer-ID; Interviewdatum; Tag, Monat, Jahr und Wochentag des Interviews; Welle (Erhebungsjahr); Panel; Incentive; Interviewdauer in Minuten; Herkunft Telefonnummer (generiert oder Telefonbuch); Stadt; Gemeindeklasse; mittelgroße Stadt; Großstadt; Metropole; Stadtviertel; Straßen-ID; dieselbe Straße; Wiederbefragungsbereitschaft; Interviewsprache; relatives Alter des Befragten; Ausländeranteil im Wohnviertel; Flächenstrukturwert; Kontaktmöglichkeiten im öffentlichen Raum; Index für sichtbare Vielfalt im Wohnviertel; Arbeitslosenrate im Wohnviertel; Anzahl der Herkunftsländer des persönlichen Netzwerks; niedriges, mittleres oder hohes Einkommen; Gewichtungsvariablen; Cluster Schichten; Cluster ID für primäre und sekundäre Stichprobeneinheiten; Diversitätsindex aller 12 Nationalitätengruppen; Diversitätsindex aller 12 Nationalitätengruppen plus Deutsche.
BACKGROUND: Many low- and middle-income countries have implemented control measures against coronavirus disease 2019 (COVID-19). However, it is not clear to what extent these measures explain the low numbers of recorded COVID-19 cases and deaths in Africa. One of the main aims of control measures is to reduce respiratory pathogen transmission through direct contact with others. In this study, we collect contact data from residents of informal settlements around Nairobi, Kenya, to assess if control measures have changed contact patterns, and estimate the impact of changes on the basic reproduction number (R(0)). METHODS: We conducted a social contact survey with 213 residents of five informal settlements around Nairobi in early May 2020, 4 weeks after the Kenyan government introduced enhanced physical distancing measures and a curfew between 7 pm and 5 am. Respondents were asked to report all direct physical and non-physical contacts made the previous day, alongside a questionnaire asking about the social and economic impact of COVID-19 and control measures. We examined contact patterns by demographic factors, including socioeconomic status. We described the impact of COVID-19 and control measures on income and food security. We compared contact patterns during control measures to patterns from non-pandemic periods to estimate the change in R(0). RESULTS: We estimate that control measures reduced physical contacts by 62% and non-physical contacts by either 63% or 67%, depending on the pre-COVID-19 comparison matrix used. Masks were worn by at least one person in 92% of contacts. Respondents in the poorest socioeconomic quintile reported 1.5 times more contacts than those in the richest. Eighty-six percent of respondents reported a total or partial loss of income due to COVID-19, and 74% reported eating less or skipping meals due to having too little money for food. CONCLUSION: COVID-19 control measures have had a large impact on direct contacts and therefore transmission, but have also caused considerable ...
AbstractBackgroundMany low- and middle-income countries have implemented control measures against coronavirus disease 2019 (COVID-19). However, it is not clear to what extent these measures explain the low numbers of recorded COVID-19 cases and deaths in Africa. One of the main aims of control measures is to reduce respiratory pathogen transmission through direct contact with others. In this study we collect contact data from residents of informal settlements around Nairobi, Kenya to assess if control measures have changed contact patterns, and estimate the impact of changes on the basic reproduction number (R0).MethodsWe conducted a social contact survey with 213 residents of five informal settlements around Nairobi in early May 2020, four weeks after the Kenyan government introduced enhanced physical distancing measures and a curfew between 7pm and 5am. Respondents were asked to report all direct physical and non-physical contacts made the previous day, alongside a questionnaire asking about the social and economic impact of COVID-19 and control measures. We examined contact patterns by demographic factors, including socioeconomic status. We described the impact of COVID-19 and control measures on income and food security. We compared contact patterns during control measures to patterns from non-pandemic periods to estimate the change in R0.FindingsWe estimate that control measures reduced physical and non-physical contacts, reducing the R0 from around 2.6 to between 0.5 and 0.7, depending on the pre-COVID-19 comparison matrix used. Masks were worn by at least one person in 92% of contacts. Respondents in the poorest socioeconomic quintile reported 1.5 times more contacts than those in the richest. 86% of respondents reported a total or partial loss of income due to COVID-19, and 74% reported eating less or skipping meals due to having too little money for food.InterpretationCOVID-19 control measures have had a large impact on direct contacts and therefore transmission, but have also caused considerable economic and food insecurity. Reductions in R0 are consistent with the linear epidemic growth in Kenya and other sub-Saharan African countries that implemented similar, early control measures. However, negative and inequitable impacts on economic and food security may mean control measures are not sustainable in the longer term.Research in contextEvidence before this studyWe conducted a PubMed search on 6 June 2020 with no language restrictions for studies published since inception, using the search terms ("social mix*" OR "social cont*" OR "contact pattern*) AND ("covid*"). The search yielded 53 articles, two of which reported changes in social contacts after COVID-19 control measures. The first study reported changes in contact patterns in Wuhan and Shanghai, and the second changes in contact patterns in the UK. We found no studies examining changes in contact patterns due to control measures in sub-Saharan Africa, and no studies disaggregating contacts by socioeconomic status.Added value of this studyThis is the first study to estimate the reproduction number of COVID-19 under control measures in sub-Saharan Africa using primary contact data. This study also moves beyond existing work to i) measure contacts in densely populated informal settlements, ii) explore how social contacts vary across socioeconomic status, and iii) assess the impact of control measures on economic and food security in these areas.Implications of all the evidenceCOVID-19 control measures have substantially reduced social contacts and disease transmission. People of lower socioeconomic status face greater transmission risk as they report more contacts. Control measures have led to considerable economic and food insecurity, and may not be sustainable in the long term without efforts to reduce the burden of control measures on households.
BACKGROUND:Many low- and middle-income countries have implemented control measures against coronavirus disease 2019 (COVID-19). However, it is not clear to what extent these measures explain the low numbers of recorded COVID-19 cases and deaths in Africa. One of the main aims of control measures is to reduce respiratory pathogen transmission through direct contact with others. In this study, we collect contact data from residents of informal settlements around Nairobi, Kenya, to assess if control measures have changed contact patterns, and estimate the impact of changes on the basic reproduction number (R0). METHODS:We conducted a social contact survey with 213 residents of five informal settlements around Nairobi in early May 2020, 4 weeks after the Kenyan government introduced enhanced physical distancing measures and a curfew between 7 pm and 5 am. Respondents were asked to report all direct physical and non-physical contacts made the previous day, alongside a questionnaire asking about the social and economic impact of COVID-19 and control measures. We examined contact patterns by demographic factors, including socioeconomic status. We described the impact of COVID-19 and control measures on income and food security. We compared contact patterns during control measures to patterns from non-pandemic periods to estimate the change in R0. RESULTS:We estimate that control measures reduced physical contacts by 62% and non-physical contacts by either 63% or 67%, depending on the pre-COVID-19 comparison matrix used. Masks were worn by at least one person in 92% of contacts. Respondents in the poorest socioeconomic quintile reported 1.5 times more contacts than those in the richest. Eighty-six percent of respondents reported a total or partial loss of income due to COVID-19, and 74% reported eating less or skipping meals due to having too little money for food. CONCLUSION:COVID-19 control measures have had a large impact on direct contacts and therefore transmission, but have also caused considerable economic and ...
BACKGROUND: Many low- and middle-income countries have implemented control measures against coronavirus disease 2019 (COVID-19). However, it is not clear to what extent these measures explain the low numbers of recorded COVID-19 cases and deaths in Africa. One of the main aims of control measures is to reduce respiratory pathogen transmission through direct contact with others. In this study, we collect contact data from residents of informal settlements around Nairobi, Kenya, to assess if control measures have changed contact patterns, and estimate the impact of changes on the basic reproduction number (R0). METHODS: We conducted a social contact survey with 213 residents of five informal settlements around Nairobi in early May 2020, 4 weeks after the Kenyan government introduced enhanced physical distancing measures and a curfew between 7 pm and 5 am. Respondents were asked to report all direct physical and non-physical contacts made the previous day, alongside a questionnaire asking about the social and economic impact of COVID-19 and control measures. We examined contact patterns by demographic factors, including socioeconomic status. We described the impact of COVID-19 and control measures on income and food security. We compared contact patterns during control measures to patterns from non-pandemic periods to estimate the change in R0. RESULTS: We estimate that control measures reduced physical contacts by 62% and non-physical contacts by either 63% or 67%, depending on the pre-COVID-19 comparison matrix used. Masks were worn by at least one person in 92% of contacts. Respondents in the poorest socioeconomic quintile reported 1.5 times more contacts than those in the richest. Eighty-six percent of respondents reported a total or partial loss of income due to COVID-19, and 74% reported eating less or skipping meals due to having too little money for food. CONCLUSION: COVID-19 control measures have had a large impact on direct contacts and therefore transmission, but have also caused considerable economic ...
Background: Many low- and middle-income countries have implemented control measures against coronavirus disease 2019 (COVID-19). However, it is not clear to what extent these measures explain the low numbers of recorded COVID-19 cases and deaths in Africa. One of the main aims of control measures is to reduce respiratory pathogen transmission through direct contact with others. In this study, we collect contact data from residents of informal settlements around Nairobi, Kenya, to assess if control measures have changed contact patterns, and estimate the impact of changes on the basic reproduction number (R0). Methods: We conducted a social contact survey with 213 residents of five informal settlements around Nairobi in early May 2020, 4 weeks after the Kenyan government introduced enhanced physical distancing measures and a curfew between 7 pm and 5 am. Respondents were asked to report all direct physical and non-physical contacts made the previous day, alongside a questionnaire asking about the social and economic impact of COVID-19 and control measures. We examined contact patterns by demographic factors, including socioeconomic status. We described the impact of COVID-19 and control measures on income and food security. We compared contact patterns during control measures to patterns from non-pandemic periods to estimate the change in R0. Results: We estimate that control measures reduced physical contacts by 62% and non-physical contacts by either 63% or 67%, depending on the pre-COVID-19 comparison matrix used. Masks were worn by at least one person in 92% of contacts. Respondents in the poorest socioeconomic quintile reported 1.5 times more contacts than those in the richest. Eighty-six percent of respondents reported a total or partial loss of income due to COVID-19, and 74% reported eating less or skipping meals due to having too little money for food. Conclusion: COVID-19 control measures have had a large impact on direct contacts and therefore transmission, but have also caused considerable economic ...