Online Courses
In: IEEE antennas & propagation magazine, Band 56, Heft 6, S. 212-213
ISSN: 1558-4143
4620 Ergebnisse
Sortierung:
In: IEEE antennas & propagation magazine, Band 56, Heft 6, S. 212-213
ISSN: 1558-4143
In: IEEE antennas & propagation magazine, Band 56, Heft 5, S. 212-213
ISSN: 1558-4143
In: IEEE antennas & propagation magazine, Band 56, Heft 4, S. 198-199
ISSN: 1558-4143
In: IEEE antennas & propagation magazine, Band 55, Heft 4, S. 226-227
ISSN: 1558-4143
In: IEEE antennas & propagation magazine, Band 49, Heft 1, S. 169-170
ISSN: 1558-4143
In: Handbook of Science and Technology Convergence, S. 1105-1118
In: Issues in accounting education, Band 19, Heft 3, S. 321-343
ISSN: 1558-7983
This paper presents a descriptive and evaluative analysis of the transformation of a face-to-face graduate tax accounting course to an online course. One hundred fifteen students completed the compressed six-week class in 2001 and 2002 using WebCT, classroom environment software that facilitates the creation of webbased educational environments. The paper provides a description of the required technology tools and the class conduct. The students used a combination of asynchronous and synchronous learning methods that allowed them to complete the coursework on a self-determined schedule, subject to semi-weekly quiz constraints. The course material was presented in content pages with links to Excel® problems, Flash examples, audio and video files, and self-tests. Students worked the quizzes and then met in their groups in a chat room to resolve differences in answers. Student surveys indicated satisfaction with the learning methods.
Im Sinne von Lernangeboten für alle, jederzeit und an jedem Ort kommen MOOCs (Massive Open Online Courses) den öffentlich kursierenden und von den Anbietern forcierten Common-Sense-Vorstellungen von Universität 4.0 vielleicht am nächsten. Angesehene Universitäten wie Harvard oder Stanford bieten weltweit MOOCs kostenlos an, was angesichts von üblicherweise erhobenen Studiengebühren von 40.000 $ und mehr pro Jahr in diesen Einrichtungen Fragen aufwirft: Haben wir es hier wirklich mit einer Öffnung dieser Institutionen "für alle" zu tun? Stellen diese Eliteuniversitäten mit der Bereitstellung von MOOCs also freiwillig ihren exklusiven Status zur Disposition? Diese Fragen geht die Autorin in ihrem Beitrag nach und arbeitet mit Pierre Bourdieus Kapital- und Feldtheorie heraus, dass das Gegenteil der Fall ist. Ihre These lautet, dass Universitäten wie Harvard oder das MIT mit MOOCs ihren exklusiven Status im Feld sogar noch zusätzlich absichern. (DIPF/Orig.)
BASE
In: Journal of homeland security and emergency management, Band 3, Heft 1
ISSN: 1547-7355
In: Globalized E-Learning Cultural Challenges
In: Globalized E-Learning Cultural Challenges, S. 155-167
In: Decision sciences journal of innovative education, Band 6, Heft 2, S. 521-526
ISSN: 1540-4595
In: Development and Management of Virtual Schools, S. 135-157
In: Development and Management of Virtual Schools
This article describes the main challenges faced by teachers and trainers when guiding or "tutoring" online courses. The focus is on their emerging role as e-tutors or e-trainers. The challenges are related with the processes of orientation, guidance and monitoring e-learners within an e-course. ; European Union DGXXII - Education and Training, Leoardo da VINCI Programme "Trainers Training for Virtual Learning Communities" ( ...
BASE