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Marketing gegen Marketing
In: Absatzwirtschaft: Zeitschrift für Marketing, Band 20, Heft 2, S. 38-40
ISSN: 0001-3374, 0001-3374
Marketing Automation: Marketing Utopia or Marketing Dystopia?
In: NIM marketing intelligence review: NIM MIR, Band 13, Heft 1, S. 18-23
ISSN: 2628-166X
Abstract
Automated and personalized interactions may increase the relevance of marketing offers, but they also have less positive economic and psychological consequences for consumers. Machine learning-based prediction algorithms can approximate individuals' preferences and their willingness to pay at ever greater levels of precision, and companies can use this knowledge to charge higher individual prices. Typically, consumers freely hand over all the information necessary to reveal their preferences and it seems that they underestimate the value of their personal data. And there is another discomforting aspect of giving away personal data. It means giving up privacy and as a result loosing autonomy.
Preventing negative outcomes is typically a task for regulators but finding solutions can be difficult. Therefore, companies need to address consumer concerns in their policies as well. To avoid dystopia, managers need to take consumer psychology into account and resist the temptation to maximize short-term profits at the cost of consumers. Avoiding marketing dystopia is in the best interest of all market participants – at least with a longer-term perspective.
Marketing gegen Marketing: Vertriebsbindung
In: Absatzwirtschaft: Zeitschrift für Marketing, Band 23, Heft 2, S. 54-58
ISSN: 0001-3374, 0001-3374
Marketing: [mit Info zum Online-Marketing]
In: Taschenguide 15
Marketing bietet vielfältige Möglichkeiten, unternehmerische Entscheidungen markt- und kundengerecht zu treffen. Dieser TaschenGuide führt Sie in die Marketing-Grundlagen ein und beschreibt, wie Sie sinnvoll Marketingziele setzen und umsetzen. Marketing heißt, unternehmerische Entscheidungen marktorientiert und kundengerecht zu fällen. Hier erfahren Sie, wie Sie die richtigen Marketingziele setzen, eine strategische Absatzpolitik betreiben und mit dem richtigen Marketing-Mix Ihre Produkte und Leistungen erfolgreich auf den Markt bringen. Inhalte: * Schritt für Schritt zu perfekten Marketingkonzepten.* Marketingziele definieren und Zielkonflikte entschärfen.* Die wichtigsten Instrumente zur Entwicklung von Marketingstrategien.* Marketingmix und taktische Planung: So finden sie die bestmögliche Kombination.
Marketing-Trends: e. internat. Veröff. d. A. C. Nielsen Company
ISSN: 0882-4770