Divergences européennes
In: Alternatives Économiques, Band 389, Heft 4, S. 52-53
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In: Alternatives Économiques, Band 389, Heft 4, S. 52-53
In: Virginia Journal of International Law, Forthcoming
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In: Singapore Management University School of Accountancy Research Paper Forthcoming
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In: Revue de défense nationale: les grands problèmes nationaux et internationaux militaires, économiques, politiques, scientifiques, Band 21, Heft 1, S. 13-20
ISSN: 0035-1075
World Affairs Online
In: IPPR progressive review, Band 27, Heft 3, S. 295-302
ISSN: 2573-2331
In: Alternatives Économiques, Band 276, Heft 1, S. 46-46
In: African and Asian Studies, Band 33, Heft 2, S. 181-204
ISSN: 1569-2108
In: Journal of development economics, Band 23, Heft 2, S. 205-226
ISSN: 0304-3878
Diverging fiscal policy paths, housing booms and diverging unit labour costs were driving forces of rising intra-European current account imbalances, which were underpinned by low interest rates. Since the outbreak of the crisis, the adjustment of intra-EMU current account imbalances has been postponed by a rising divergence of TARGET2 balances, as the repatriation of private international credit and deposit fl ight from the crisis economies is intermediated by central bank credit. Given that this process has brought the Deutsche Bundesbank into a debtor position to the domestic fi nancial system, the article discusses options for liquidity absorption by the Bundesbank to forestall asset price bubbles in Germany.
BASE
In: Handbook of Science and Technology Convergence, S. 79-93
In: Canada watch: practical and authoritative analysis of key national issues ; a publication of the York University Centre for Public Law and Public Policy and the Robarts Centre for Canadian Studies of York University, Band 8, Heft 4-5
Warum haben die slowakische und die litauische Regierung der monetären Integration Priorität eingeräumt, während die tschechische und die polnische Regierung die monetäre Autonomie ihrer Länder unterstützten, als sie ihre Präferenzen für den Beitritt zur Eurozone formulierten? Warum halten die litauische und die polnische Regierung die Wirtschaftssanktionen gegen Russland für ein wirksames Instrument der EU-Außenpolitik, während die tschechische und die slowakische Regierung der Wirksamkeit dieser Sanktionen zurückhaltend gegenüberstehen? Um die obigen empirischen Rätsel zu lösen, wird der Societal Approach von Stefan Schirm verwendet. Somit zeigt dieses Dissertationsprojekt, dass erstens die unterschiedlichen Präferenzen der untersuchten Regierungen auf unterschiedliche gesellschaftliche Ideen und Interessen zurückzuführen sind. Zweitens spezifiziert es die Bedingungen für den individuellen Einfluss wertgestützter Ideen oder materieller Interessen auf die Regierungspräferenz. ; Why did the Slovak and Lithuanian governments prioritize monetary integration while the Czech and Polish governments support their countries' monetary autonomy when formulating their preferences on Eurozone accession? Why do the Lithuanian and Polish governments believe the economic sanctions against Russia to be an effective instrument of EU foreign policy, while the Czech and Slovak governments hold a restrained position towards these sanctions' effectiveness? In order to resolve the above empirical puzzles, the societal approach to governmental preference formation by Stefan Schirm is employed. In applying the societal approach, this dissertation project fulfils two goals. First, it demonstrates that the variation of preferences among the governments under scrutiny stems from divergent societal ideas and interests. Second, it specifies the conditions for either value-based ideas' or material interests' individual bearing on the governmental preference.
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