Suchergebnisse

50 Ergebnisse

Sortierung:

Aufsatz(elektronisch)#129. März 2019

How much is a calorie worth? A study of willingness to pay for calorie labels in restaurant menus

In: Behavioural public policy: BPP, Band 5, Heft 3, S. 354-377

ISSN: 2398-0648

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

SSRN

Working paper

Aufsatz(elektronisch)#328. April 2020

The Impact of Information Disclosure on Consumer Behavior: Evidence from a Randomized Field Experiment of Calorie Labels on Restaurant Menus

In: Journal of policy analysis and management: the journal of the Association for Public Policy Analysis and Management, Band 39, Heft 4, S. 1020-1042

ISSN: 1520-6688

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

SSRN

Working paper

Open Access#52017

Supersize the label: The effect of prominent calorie labeling on sales

BASE

Open Access#62017

Supersize the label: The effect of prominent calorie labeling on sales

BASE

Open Access#72016

Supersize the label: The effect of prominent calorie labeling on sales

BASE

Open Access#92022

The Negative Effects of Long Time Physical Activity Calorie Equivalent Labeling on Purchase Intention for Unhealthy Food

BASE

Open Access#102019

Cost-Effectiveness of the U.S. Federal Restaurant Menu Calorie Labeling Law for Improving Diet and Health: A Microsimulation Modeling Study (P22-014-19)

BASE

Aufsatz(elektronisch)#116. März 2023

Can a sustainability facts label reduce the halo surrounding organic labels?

In: Applied economic perspectives and policy, Band 45, Heft 4, S. 2204-2234

ISSN: 2040-5804

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Open Access#122012

Consumer Understanding of Calorie Amounts and Serving Size: Implications for Nutritional Labelling

BASE

Open Access#132016

Obvious and Hidden Calories in Food and their Impact on Weight, Obesity and Wellness: A Review

BASE

Aufsatz(elektronisch)#1421. Oktober 2009

Can Nutritional Label Use Influence Body Weight Outcomes?

In: Kyklos: international review for social sciences, Band 62, Heft 4, S. 500-525

ISSN: 1467-6435

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Open Access#152018

The Effect of Graphic Warnings on Sugary-Drink Purchasing

BASE