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World Affairs Online
William Ury, coauthor of the international bestseller Getting to Yes, returns with another groundbreaking book, this time asking: how can we expect to get to yes with others if we haven't first gotten to yes with ourselves? Renowned negotiation expert William Ury has taught tens of thousands of people from all walks of life-managers, lawyers, factory workers, coal miners, schoolteachers, diplomats, and government officials-how to become better negotiators. Over the years, Ury has discovered that the greatest obstacle to successful agreements and satisfying relationships is not the other side, as difficult as they can be. The biggest obstacle is actually our own selves-our natural tendency to react in ways that do not serve our true interests. But this obstacle can also become our biggest opportunity, Ury argues. If we learn to understand and influence ourselves first, we lay the groundwork for understanding and influencing others. In this prequel to Getting to Yes, Ury offers a seven-step method to help you reach agreement with yourself first, dramatically improving your ability to negotiate with others. Practical and effective, Getting to Yes with Yourself helps readers reach good agreements with others, develop healthy relationships, make their businesses more productive, and live far more satisfying lives.
In: Bantam Trade Paperback
In: Business
In: Heyne-Bücher
In: 22. Heyne-Business, Heyne Campus 2008
In: Advances in Group Decision and Negotiation; How People Negotiate, S. 159-160
William Ury ist Mitautor des Longsellers "Das Harvard-Konzept" (zuletzt BA 8/04) und Autor des Titels "Schwierige Verhandlungen" (BA 12/95). In seinem neuen Titel beschreibt er das eigene "Nein" in Verhandlungsprozessen mit dem Ziel, das Gegenüber nicht zu verletzen und die Verhandlungsqualität in verschiedenen Lebensbereichen zu verbessern. Er gliedert seine Ausführungen in 3 Phasen, in denen es darum geht, das positive "Nein" vorzubereiten, zu übermitteln und durchzuziehen. Stets sollen ein zugrunde liegendes "Ja" und ein "Nein" zu den Forderungen oder dem Verhalten des Gegenüber letztlich für beide Seiten zu einem positiven Endergebnis führen. Untermauert mit einer Vielzahl von Beispielen aus Alltag, Politik und Berufswelt ein sehr nützlicher, flüssig lesbarer Leitfaden, um zu mehr Selbstsicherheit und Entscheidungsbereitschaft in Verhandlungen zu kommen. Breite Empfehlung ab mittleren Beständen für diesen leider nicht ganz billigen Titel. Neuere praxisorientierte Ratgeber, primär für die Berufswelt, sind Frank Kittel (ID 25/06) und Astrid Heeper (BA 8/08). (2)
In: International journal of the sociology of language: IJSL, Band 1977, Heft 13
ISSN: 1613-3668
In: Business books
In: Foreign affairs: an American quarterly review, Band 63, Heft 5, S. 1113
ISSN: 2327-7793