Public Relations und Medienarbeit: effektive Öffentlichkeitsarbeit von Unternehmen im Informationszeitalter
In: dtv 5814
In: Beck-Wirtschaftsberater
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In: tuduv-Studien
In: Reihe Politikwissenschaften 12
In: dtv 5814
In: Beck-Wirtschaftsberater im dtv
In: Minerva-Fachserie Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
World Affairs Online
In: Politics and the life sciences: PLS ; a journal of political behavior, ethics, and policy, Band 3, Heft 1, S. 87-91
ISSN: 1471-5457
In Western Europe and especially West Germany, introducing a new approach in political science, biopolitics, is not an easy task. German political science has a very strong and effective philosophical tradition (Aristotle, Aquinas, Kant, Hegel, Marx, Weber), which separates it from the life sciences. Traditionally, political science is a theoretical branch of study, and politics is regarded principally as a rational process. Based on well-known historical experiences, German social scientists raise ideological objections to biology, and, with some exceptions (Flohr, 1979, 1983; Buhl, 1981, 1982), they neglect the findings of the life sciences. Political science mainly operates in a vacuum, adhering to the discipline's traditional monistic conceptions of what politics ought to be. Thus, in Germany the first problem is how to change monistic approaches and create a new kind of scientific conception of the world, one that is open and dynamic (Radnitzky, 1971) and able to integrate findings from the life sciences. Only then can biopolitical perspectives become anchored in the discipline. Thus, introducing biopolitics in Germany depends on a mental change, from traditional monistic conceptions to an open conception.
In: Politics and the life sciences: PLS, Band 3, Heft 1, S. 87
ISSN: 0730-9384
In: Dtv 50898
In: Beck-Wirtschaftsberater
Verlagstext: Die Flut der Begriffe in der Public Relations, der Markt- und Unternehmenskommunikation steigt kontinuierlich. Dieses Lexikon klärt die aktuellen Begriffe, Schlagworte und Ausdrücke in der Fachsprache der Kommunikations-Branche und verbindet theoretisches Wissen mit seiner praktischen Anwendung. Verständliche Definitionen, klare Beschreibungen und die Erklärung von Zusammenhängen liefern den Machern in Kommunikations- und Medienberufen sowie in der Werbung praktische Hinweise zur Durchführung von Aktivitäten und den Einsatz von Kommunikationsin strumenten. Viele Querverweise, Literaturangaben, Grafiken und Internetinformationen machen dieses Lexikon nicht nur zu einem umfangreichen Kompendium, sondern auch zu einer integrierten Einführung in die Public Relations sowie die angrenzenden Gebiete in der Kommunikation von Unternehmen, Organisationen und Institutionen.