The author applies international relations theory to frame Kyrgyzstan's identity crisis: The ruling elite has to manage tensions between their strong dependency on Russia as main donor and security provider and domestic challenges in their pursuit of a national identity
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Der bei weitem überwiegende Teil der autoritären Regime weltweit verfügt mittlerweile über formal-demokratische Institutionen, wie Parlamente und Wahlen. Die Einführung solcher Institutionen soll unter anderem eine Entwicklung in Richtung Demokratie andeuten oder vortäuschen und so den internationalen und innenpolitischen Druck auf die jeweilige Regierung vermindern. Diese Arbeit beschäftigt sich mit der Frage, ob von diesen formal-demokratischen Institutionen eine Wirkung auf das Regierungshandeln ausgeht und die Menschenrechtslage im Land durch sie verbessert wird. Zunächst werden autoritäre Regime unter Verwendung des minimalistischen Ansatzes von Cheibub et al. definiert. Anschließend werden aus den bisherigen Erkenntnissen der Forschung zur Rolle von formal-demokratischen Institutionen in autoritären Regimen Hypothesen zum Zusammenhang zwischen diesen Institutionen und repressivem Regierungsverhalten abgeleitet, die mit Hilfe einer empirische Analyse von Zeitreihen-Querschnittsdaten aus sämtlichen autoritären Regime zwischen 1979 und 2004 getestet werden. Die Ergebnisse zeigen unter anderem, dass mit steigender Kompetitivität der Parlamentswahlen die Wahrscheinlichkeit drastischster Menschenrechtsverletzungen sinkt. Zudem finden sich Anzeichen dafür, dass es zu weniger Menschenrechtsverletzungen kommt, je geringer die Zersplitterung der Oppositionsparteien ist, während mit einer Zunahme der formalen Kompetenzen der Parlamente das Repressionsniveau steigt. ; The overwhelming majority of authoritarian regimes nowadays features formally democratic institutions such as parliaments and elections. The introduction of those institutions aims at indicating or just pretending a development towards democracy in order to reduce international and domestic pressures on the government. This thesis deals with the question if those formally democratic institutions have an effect on government behaviour improving the human rights situation in the respective country. In a first step authoritarian regimes are defined using Cheibub et al.- minimalist approach. Afterwards hypotheses are derived from the findings of earlier research regarding the role of formally democratic institutions in authoritarian regimes and then tested empirically using time series cross-sectional data on authoritarian regimes between the years 1979 and 2004. The results show among other things a decrease in the probability of the gravest sort of human rights violations if parliamentary elections are more competitive. There are moreover signs that the hypothesis could be justified that less fragmented opposition parties lead to a reduction in human rights violations whereas more formal competences for the parliaments seem to increase the extent of repression executed by governments.
In: revista del Instituto de Investigaciones Económicas, Facultad de Ciencias Económicas, Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Band 24, Heft 2, S. 101-134
Se busca determinar la existencia del canal de préstamos bancarios en moneda nacional y extranjera para el Perú durante el periodo que va desde el primer trimestre de 2010 hasta el primer trimestre de 2019. Para lograr tal objetivo, se emplean series de tiempo en modelos de corrección de errores VECM, siguiendo la relación de un modelo teórico IS-LM con sector bancario. Se encuentra evidencia de que el canal de préstamos bancarios en moneda nacional estaría operando. A su vez, los fondos de encaje en moneda extranjera son buenos predictores en el largo plazo del nivel de créditos en moneda extranjera; sin embargo, no existe un canal crediticio en dicha moneda. Esta investigación sirve para esclarecer el mecanismo de transmisión de la política monetaria a través del crédito hacia la actividad económica. Además, es útil para el diseño y aplicación de la política monetaria. Finalmente, este es el primer paper en usar la metodología VECM para estudiar el canal de préstamos bancarios en el Perú.
Clasificación JEL: E51; E52; E58
In der Kinder- und Jugendhilfe wird ein Methodendefizit bezüglich sozialer Diagnostik bemängelt. Durch ein eigens entwickeltes Verfahren – die Inklusionschart-Familiendiagostik (IFa) – wird im vorliegenden Manual darauf eine praxistaugliche Antwort gegeben. Bei der IFa handelt es sich um ein sozialpädagogisches Verfahren zur Dokumentation und diagnostischen Analyse familiärer Lebenslagen. Bestehende Ressourcen und Resilienzen, aber auch soziale Probleme können systematisch beobachtet werden. Dies unterstützt die Hilfeplanung und Evaluation sämtlicher Interventionen. Das Instrumentarium ist eine direkte Weiterentwicklung des Inklusions-Charts (IC) von Peter Pantuček-Eisenbacher. Das vorliegende Manual setzt die Grundlage des ICs für die Systematisierung sämtlicher sozialdiagnostischer Prozesse für das Feld der ambulanten Kinder- und Jugendhilfe um. Was entsteht, ist nicht weniger als ein innovatives, eigenständig anwendbares Diagnoseverfahren in noch nie dagewesener strukturierter Form.
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Abstract With the growing availability of multi-wave surveys, social scientists are turning to latent trend models to examine changes in social and political attitudes. Aiming to facilitate this research, we propose a framework for estimating trends in public opinion consisting of three components: the measurement model that links the observed survey responses to the latent attitude, the latent trend model that estimates a trajectory based on aggregated individual latent scores, and representativeness adjustments. We use individual-level item response theory models as the measurement model that is tailored to analyzing public opinion based on pooled data from multi-wave surveys. The main part of our analysis focuses on the second component of our framework, the latent trend models, and compares four approaches: thin-plate splines, Gaussian processes, random walk (RW) models, and autoregressive (AR) models. We examine the ability of these models to recover latent trends with simulated data that vary the shape of the true trend, model complexity, and data availability. Overall, under the conditions of our simulation study, we find that all four latent trend models perform well. We find two main performance differences: the relatively higher squared errors of AR and RW models, and the under-coverage of posterior intervals in high-frequency low-amplitude trends with thin-plate splines. For all models and across all scenarios, performance improves with increased data availability, which emphasizes the need of supplying sufficient data for accurate estimation of latent trends. To further illustrate the differences between the four latent trend models, we present a case study with an analysis of trends in political trust in Hungary, Poland, and Spain between 1995 and 2019. We note the relatively weaker performance of splines compared to other models in this application and conclude by discussing factors to consider when choosing the latent trend model, and further opportunities in this line of research.