Melinda Mills, Introducing Survival and Event History Analysis
In: International sociology: the journal of the International Sociological Association, Band 27, Heft 2, S. 189-198
ISSN: 1461-7242
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In: International sociology: the journal of the International Sociological Association, Band 27, Heft 2, S. 189-198
ISSN: 1461-7242
In: Vahlens Kurzlehrbücher
In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie: KZfSS, Band 45, Heft 2, S. 350-358
ISSN: 0023-2653
"Die Schlußweisen von Repräsentativitätsstudien werden im Hinblick auf klassische statistische Methodik überprüft. Kritikpunkte sind: die Zielvorstellung von der repräsentativen Stichprobe als Miniatur der Grundgesamtheit; die Verwendung des Chi-Quadrat-Anpassungstests zur Bewertung von Abweichungen von Stichproben und Grundgesamtheit; nicht formulierte Alternativen, gegen die man testet; Nichtbeachtung multipler Testniveaus; implizite Annahme unplausibler Homogenitätsvoraussetzungen bezüglich Stichprobe und Grundgesamtheit; ungerechtfertigtes Vertrauen in die Angaben aus dem Mikrozensus; Aussagen über Ausfallprozesse ohne deren Absicherung durch Beobachtungsdaten. Der Aufsatz ist eine Replik auf eine Repräsentativitätsstudie über den ALLBUS (Allgemeine Bevölkerungsumfrage der Sozialwissenschaften) in KZfss, 44, S.315-340." (Autorenreferat)
In: Journal of family research: JFR, Band 34, Heft 1, S. 333-366
ISSN: 2699-2337
Objective: The aim of the present work is to analyse families' coping with the COVID-19 pandemic depending on available resources by examining the family as a cohesive system. Background: The COVID-19 pandemic has affected families in several ways, with many studies reporting a decreased well-being of children and parents. How families cope with the new situation is dependent on family resources and personal resources. Method: A mixed-method approach combines data from an online survey (N = 11,512) and complementary qualitative interviews. The study was conducted in spring 2020 during the initial COVID-19 lockdown in Germany. The study analyses how familial and individual resources affect the family climate and child well-being. Results: The study uncovered that although structural conditions, processes within the family, and individual ressources, especially the mothers working situation, are relevant for the COVID-19 experience. Family processes are the essential factor for positive family well-being. However, these processes meet their limits if the pre-existing conditions in the families are unfavorable. Nonetheless, children are also capable of developing their coping strategies. Conclusion: Future studies should examine families and their available resources as a whole system and include the children's perspective.