Salario real, produtividade, progresso tecnologico, emprego e preco relativo dos manufaturados no Brasil
In: Pesquisa e planejamento econômico: PPE, Band 12, Heft 1, S. 23-50
ISSN: 0100-0551
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In: Pesquisa e planejamento econômico: PPE, Band 12, Heft 1, S. 23-50
ISSN: 0100-0551
World Affairs Online
In: Review of European studies: RES, Band 4, Heft 2
ISSN: 1918-7181
In: Internationale Revue für soziale Sicherheit, Band 64, Heft 4, S. 11-43
ISSN: 1752-1726
AuszugUm auf den großen und wachsenden Bedarf an sozialer Sicherheit ihrer Bürger zu reagieren, bemühen sich Regierungen in vielen Ländern um eine Neudefinition von politischen Handlungskonzepten und Strategien. Weil neue Konzepte und Strategien nur so gut sein können, wie sie auch umgesetzt werden, ist gute Verwaltungsführung in Institutionen der sozialen Sicherheit unentbehrlich, um die gewünschten Ergebnisse zu erreichen. Der Artikel konzentriert sich auf gute Verwaltungsführung auf zwei Autoritätsebenen: i) bei Institutionen der sozialen Sicherheit und ii) bei der nationalen Regierung. Auf der Ebene der Institutionen der sozialen Sicherheit erörtern wir einen stilisierten Rahmen für Verwaltungsführung, der eine Übersicht darüber bietet, worauf es bei der Durchführung eines Programms der sozialen Sicherheit ankommt. Die Erörterung wird dann auf die nationale Ebene verlagert, um sich auf die Verwaltungsführung eines Systems der sozialen Sicherheit konzentrieren zu können. Im Hinblick auf die Verwaltungsführung unterstreicht dieser Artikel die vorrangige Rolle von Regierungen bei der Herbeiführung eines nationalen Konsenses über die Gesamtziele des Systems der sozialen Sicherheit eines Landes. Er plädiert für die Bestimmung einer nationalen Stelle mit der Zuständigkeit für die soziale Sicherheit, welche die kohärente Durchführung und Entwicklung der verschiedenen Programme sicherstellt, die das System der sozialen Sicherheit des Landes ausmachen. Eine bessere Abstimmung der Politik in Bezug auf die soziale Sicherheit mit der Beschäftigungs‐ und Arbeitsmarktpolitik ist wichtig, um positive Synergien und gemeinsame Wirksamkeit bei der Bereitstellung des Zugangs zu Arbeitsmöglichkeiten in den formellen Sektoren der Volkswirtschaft zu gewährleisten, was wiederum eine Voraussetzung für die Bekämpfung von Armut und sozialer Ausgrenzung sowie dafür ist, den Armen besseren Zugang zu umfassenderen Formen des Schutzes durch die soziale Sicherheit zu ermöglichen. Gute Verwaltungsführung wird den nachhaltigen und dauerhaften Beitrag der sozialen Sicherheit zu Wirtschaftswachstum und Entwicklung auf nationaler Ebene besser sicherstellen.
In: La revista internacional de seguridad social, Band 64, Heft 4, S. 11-41
ISSN: 1752-1734
ResumenLos gobiernos de muchos países están redefiniendo sus políticas y estrategias con miras a atender las profundas y crecientes necesidades de sus ciudadanos. Puesto que la eficacia de las nuevas políticas y estrategias depende exclusivamente de su aplicación, una buena gobernanza en la administración de la seguridad social es indispensable para alcanzar los resultados apetecidos. El artículo se centra en la práctica de una buena gobernanza en dos esferas de autoridad: a) la institución de la seguridad social, y b) el gobierno nacional. Con respecto a la institución de la seguridad social, estudiamos un marco genérico de gobernanza destinado a ofrecer un panorama general de los aspectos que intervienen en la aplicación de un programa de la seguridad social. El estudio se amplía hasta la esfera nacional con la finalidad de centrarse en la gobernanza de un sistema de la seguridad social. Desde este punto de vista, el presente artículo pone de relieve el papel fundamental que desempeñan los gobiernos en cuanto a la fijación de los objetivos generales del régimen de la seguridad social del país. Aboga por la designación de una autoridad nacional en materia de seguridad social que garantice la coherencia en la aplicación y el desarrollo de los diversos programas que comprende dicho régimen. Conviene llegar a una mayor sincronización entre la política de la seguridad social y las políticas de empleo y del mercado del trabajo con la que se estimule la sinergia y la eficacia de ambas en aras de facilitar el acceso a las oportunidades de trabajo en los diversos sectores de la economía formal, que es un factor clave para atajar la pobreza, poner freno a la exclusión social y favorecer un mayor acceso de las personas sin recursos a formas más integrales de protección social. La buena gobernanza garantizará mejor la contribución sostenible y duradera de la seguridad social al crecimiento y el desarrollo económicos.
In: Revue internationale de sécurité sociale, Band 64, Heft 4, S. 11-41
ISSN: 1752-1718
RésuméDans bon nombre de pays, les pouvoirs publics redéfinissent leurs politiques et stratégies afin de répondre aux besoins, importants et croissants, de leurs citoyens en matière de sécurité sociale. La bonne gouvernance dans le domaine de l'administration de la sécurité sociale est indispensable pour atteindre les objectifs visés parce que la qualité des nouvelles politiques et stratégies est conditionnée par la qualité de leur mise en œuvre. Le présent article aborde la gouvernance en envisageant deux niveaux d'exercice du pouvoir, en l'occurrence celui des institutions de sécurité sociale et celui du gouvernement national. S'agissant des institutions de sécurité sociale, nous présentons un cadre de gouvernance schématique qui synthétise les différents aspects de la mise en œuvre d'un régime de sécurité sociale. Nous nous plaçons ensuite du point de vue national pour nous concentrer sur la gouvernance d'un système de sécurité sociale. Sur le plan de la gouvernance, il est indispensable que les pouvoirs publics facilitent la formation d'un consensus national sur les grands objectifs du système de sécurité sociale du pays qu'ils dirigent. Nous plaidons pour la désignation, à l'échelon national, d'une autorité supérieure chargée de veiller à ce que les différents dispositifs qui composent le système de sécurité sociale d'un pays soient mis en place et développés de façon cohérente. Par ailleurs, il est nécessaire d'assurer une meilleure coordination de la politique de sécurité sociale et des politiques menées dans le domaine de l'emploi et du marché du travail afin de créer des synergies positives et de renforcer la capacité des politiques à promouvoir l'accès à des emplois dans l'économie formelle, ce qui est indispensable pour lutter contre la pauvreté et l'exclusion sociale et pour permettre à la population pauvre d'accéder à des formes de protection sociale plus complètes. La bonne gouvernance a un rôle à jouer pour garantir une contribution forte et durable des systèmes de sécurité sociale à la croissance et au développement économiques des pays.
In: Journal of Contextual Economics – Schmollers Jahrbuch, Band 120, Heft 3, S. 445-487
ISSN: 2568-762X
Driven by the financial distress of many social security systems worldwide, national public pension funds (PPFs) have proliferated in recent years. Considering the fact that in 2007, they managed assets globally by more than four trillion and a half dollars, oversight of these pension schemes is utterly warranted. Since PPFs are ultimately financial intermediaries, strict regulation and close scrutiny of their stakeholders is desirable in order to avoid potential conflicts of interest between the owners and the managers of the funds, which are exacerbated in the case of pension funds administered by the public sector because of many reasons discussed in the paper. Governance standards should be equally rigorous as those applicable to private pension funds. Additionally, sound institutional structure is needed to keep under control undue political interference by promoting good practices of disclosure and accountability. According to several case studies, at present, national PPFs display heterogeneous standards in this regard. In light of their size and intrinsic governance shortcomings, there exists a pressing need for Guidelines of Good Practices for Public Pension Funds Governance that lays the grounds on which these particular institutional investors should be run to achieve their stated purposes. The current document provides Guidelines proposing as key areas of a PPF the maximization of the risk-adjusted net return on the reserves, collections of contributions, payments of benefits, compliance enforcement, and account management. In turn, an environment conducive to the accomplishment of these objectives must be grounded on three pillars: (i) Internal Governance Structure: a good internal governance structure is one that ensures that the Fund will be administered by a committed and professional governing body where decisions are made after careful deliberation and agreement between its members in accordance to the Fund's objectives and fully consistent with the long-term commitments made to plan members; (ii) Investment Policy: a good investment policy is one that clearly and explicitly sets forth in advance the short- and long-term asset allocation, its rationale in light of the Fund's goal, the risks involved, and the tools to be used to deal with deviations from such goal; and (iii) Transparency and Accountability: it is crucial that relevant and timely information be disclosed to all stakeholders so as to facilitate monitoring and oversight of Fund authorities and actions be taken to detect and punish opportunistic behaviors and bad performance. After listing the principles recommended for a good framework of governance, accountability and transparency, the document develops a Manual that complements the Guidelines with its technical rationale, some operational aspects and international experience as applicable. ; Departamento de Economía
BASE
In: Policy research working paper 2751
This paper argues that contractual savings (assets of pension funds and life insurance companies) contribute to the improvemnet of banks' efficiency, credit, and liquidity risk. The authors use bank level panel data across countries to assess the impact of contractual savings on bank efficiency and lending behavior. They concentrate on profitability measures and on transformation and credit risk indicators