Suchergebnisse
Filter
69 Ergebnisse
Sortierung:
Lernprozesse in der Politik am Beispiel der Etablierung des Fachhochschulsektors in Osterreich
In: Osterreichische Zeitschrift fur Politikwissenschaft, Band 36, Heft 3, S. 303-317
This contribution uses a policy learning approach to analyze the establishment of the "Fachhochschul"-sector in Austria. This approach raises the question of how ideas & learning processes in the realm of political decision making contribute to institutional & policy change & to a change in the relations of power. The theoretical & analytical framework of this article is based on policy learning concepts of Peter May und Paul Sabatier. References. Adapted from the source document.
Lernprozesse in der Politik am Beispiel der Etablierung des Fachhochschulsektors in Österreich
In: Österreichische Zeitschrift für Politikwissenschaft, Band 36, Heft 3, S. 303-317
Lernprozesse in der Politik am Beispiel der Etablierung des Fachhochschulsektors in Österreich
In: Österreichische Zeitschrift für Politikwissenschaft, Band 36, Heft 3, S. 303-317
"Der vorliegende Beitrag untersucht die politisch-institutionelle Entstehungsgeschichte des Fachhochschulsektors in Österreich aus einer Perspektive des 'Policy Learning'. Eine solche Perspektive versucht, die Rolle von politischen Ideen und von Lernprozessen in Prozessen des 'policy change' zu beleuchten und ihre Wirkungsmächtigkeit in der Veränderung von Institutionen und von Machtverhältnissen auszuloten. Begrifflichkeit, Fragestellungen und auch der theoretische und analytische Rahmen dieser Untersuchung orientieren sich an Konzepten des Politiklernens von Peter May und Paul Sabatier." (Autorenreferat)
Lernprozesse in der Politik am Beispiel der Etablierung des Fachhochschulsektors in Österreich
In: Austrian journal of political science: OZP, Band 36, Heft 3, S. 303-317
ISSN: 2313-5433
'Der vorliegende Beitrag untersucht die politisch-institutionelle Entstehungsgeschichte des Fachhochschulsektors in Österreich aus einer Perspektive des 'Policy Learning'. Eine solche Perspektive versucht, die Rolle von politischen Ideen und von Lernprozessen in Prozessen des 'policy change' zu beleuchten und ihre Wirkungsmächtigkeit in der Veränderung von Institutionen und von Machtverhältnissen auszuloten. Begrifflichkeit, Fragestellungen und auch der theoretische und analytische Rahmen dieser Untersuchung orientieren sich an Konzepten des Politiklernens von Peter May und Paul Sabatier.' (Autorenreferat)
DEVELOPMENTS IN THE STUDY OF POPULATION
In: Social research: an international quarterly, Band 29, Heft 3, S. 293-320
ISSN: 0037-783X
Developments in the study of population
In: Social research: an international quarterly, Band 29, S. 293-320
ISSN: 0037-783X
DIMINISHING CLASS DIFFERENTIALS IN THE UNITED STATES
In: Kyklos: international review for social sciences, Band 12, Heft 4, S. 605-628
ISSN: 1467-6435
Fertility changes and population forecasts in the United States [address]
In: Social research: an international quarterly, Band 26, S. 347-366
ISSN: 0037-783X
FERTILITY CHANGES AND POPULATION FORECASTS IN THE UNITED STATES
In: Social research: an international quarterly, Band 26, Heft 3, S. 347-366
ISSN: 0037-783X
Recent demographic developments in Switzerland [significance of the postwar immigration flow; effects on the demographic and social structure; based on address]
In: Social research: an international quarterly, Band 24, S. 331-353
ISSN: 0037-783X
Toward Understanding Economic Behavior: The Contribution of Sociological and Psychological Research Methods to Economic Anaysis
In: The American journal of economics and sociology, Band 8, Heft 4, S. 321-335
ISSN: 1536-7150
MERRILL, FRANCIS E., 'Social Problems on the Home Front' (Book Review)
In: Social research: an international quarterly, Band 16, Heft 1, S. 117
ISSN: 0037-783X
Small Business as a Social Institution
In: Social research: an international quarterly, Band 14, Heft 1, S. 332
ISSN: 0037-783X