Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
4 Ergebnisse
Sortierung:
In: The B.E. journal of economic analysis & policy, Band 16, Heft 2, S. 577-617
ISSN: 1935-1682
Abstract
This paper investigates whether education and working in a physically demanding job causally impact temporary work incapacity (TWI), i. e. sickness absence and permanent work incapacity (PWI), i. e. the inflow to disability via sickness absence. Our contribution is to allow for endogeneity of both education and occupation by estimating a quasi-maximum-likelihood discrete factor model. Data on sickness absence and disability spells for the population of older workers come from the Danish administrative registers for 1998–2002. We generally find causal effects of both education and occupation on TWI. Once we condition on temporary incapacity, we find again a causal effect of education on PWI, but no effect of occupation. Our results confirm that workers in physically demanding jobs are broken down by their work over time (women more than men) but only in terms of TWI.
In: IZA Discussion Paper No. 6963
SSRN
In: Tierstudien v.6
Cover -- Half Title -- Title Page -- Colophon -- Table of Contents -- Editorial -- Tierspuren -- Lau: Das Tier im neolithischen Raum -- MacDonald: Spuren im Labyrinth -- Gehege -- Stark: Die Koproduktion von Raum und Speziesismus -- May: Welten der Finsternis -- Der Ort der Tiere auf der Bühne und im Film -- Nowak: Mit Pavlov ins Kino -- Köhring: Habitat Bühne -- Die Zuweisung von Lebensräumen -- Heitholt / Mahr: Raum-Tiere und Tier-Räume -- Preuss: Pferche -- Künstlerische Positionen -- Bier: Tiere in meiner Welt - meine Welt in Tieren(2003-2012) -- kainkollektiv: Tiere in Städten (seit 2013) -- Snæbjörnsdóttir / Wilson: A Safe Passage -- Verant: TieRauMensch (2014) -- Rezensionen -- Abbildungsverzeichnis -- Call for Papers: Wild.