Investment strategies in a climate shaped by financial regulation and zero interest rates
In: Risk management edition 1.15
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In: Risk management edition 1.15
In: Edition Risikomanagement 1.15
"Mastering climate change has been recognised as a major challenge for the current decade. Besides the physical risks of climate change, the accompanying economic risks are substantial. Carbon Finance: A Risk Management View provides an in-depth analysis of how climate change will affect all aspects of financial markets and how mathematical and statistical methods can be used to analyse, model and manage the ensuing financial risks. There is a focus on the transition risk (termed carbon risk), but also a discussion of the impact of physical risks (as these risks are closely entangled) on the way to low carbon economies. This is a valuable overview for readers seeking an analysis of carbon risks from the perspective of financial risk management, utilising quantitative risk management tools"--
In: Keine Reihe v.16604
Cover -- Titel -- Impressum -- Vorwort -- Inhaltsverzeichnis -- 1 Einleitung -- 2 Regulierung von Banken -- 2.1 Bankenregulierung -- 2.1.1 Regulierung und Beaufsichtigung einer Bank -- 2.1.2 Geschäfts- und Produktregulierung -- 2.2 Regulierungsund Aufsichtsrahmen -- 2.2.1 Internationale Ebene -- 2.2.2 Europäische Ebene -- 2.2.3 Nationale Ebene -- 2.2.4 Ausblick und Weiterentwicklung -- 2.3 Bankenunion -- 2.3.1 Von Basel I zu Basel IV -- 2.3.2 Umsetzung in Europa -- 2.3.3 Einheitlicher Aufsichtsmechanismus -- 2.3.4 Sanierung und Abwicklung -- 2.3.5 Einlagensicherung -- 2.4 Kapital- und Liquiditätsvorschriften (Säule 1) -- 2.4.1 Quantitative Kapitalvorgaben -- 2.4.2 Qualitative Eigenmitteldefinition -- 2.4.3 Kreditrisiko -- 2.4.4 Verbriefungen -- 2.4.5 Kreditrisikominderungstechniken -- 2.4.6 Kontrahentenausfallrisiko -- 2.4.7 CVA-Risiko -- 2.4.8 Marktrisiko -- 2.4.9 Operationelle Risiken -- 2.4.10 Liquiditätsrisiken -- 2.5 Anforderungen an das Risikomanagement (Säule 2) -- 2.5.1 Die Mindestanforderungen an das Risikomanagement -- 2.5.2 NPL-Management -- 2.5.3 Governance-Strukturen -- 2.5.4 Vergütungsregeln -- 2.6 Offenlegung (Säule 3) -- 2.6.1 Allgemeine Offenlegungsvorschriften -- 2.6.2 Offenlegungsanforderungen für alle Institute -- 2.6.3 Offenlegung bei Nutzung besonderer Instrumente -- 2.6.4 Weitere Offenlegungsinformationen -- 2.7 Meldewesen -- 2.7.1 Finanzinformationen -- 2.7.2 Kapitalinformationen -- 2.7.3 Liquiditätsinformationen -- 2.7.4 Belastete Vermögenswerte -- 2.7.5 Benchmarking -- 2.7.6 Nationales Meldewesen -- 2.7.7 Bankstatistisches Meldewesen -- 2.8 Sanierung und Abwicklung -- 2.8.1 Wesentliche Elemente eines Sanierungsplans -- 2.8.2 Abwicklungsplanung -- 2.8.3 Abwicklungsinstrumente -- 2.9 Bankaufsichtlicher Überprüfungs- und Bewertungsprozess -- 2.9.1 SREP-Leitlinien der EBA -- 2.9.2 Ausgestaltung der SREP-Leitlinien.
SSRN
The International Organization for Standardization's ISO 31000:2009 standard reconceptualised the term 'risk' for all operations concerned with risk management. In this standard, risk is no longer defined as chance or probability of loss but as 'the effect of uncertainty on objectives.' Consistently, Basel III and Capital Requirements Directive (CRD) IV, the European Union's Solvency II Directive 2009/138/ EC, the International Accounting Standards Board (IASB) and the US Financial Accounting Standards Board (FASB) have all recommended the expected loss (EL) approach (amongst others) for risk capitalisation. ; peer-reviewed
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Die Ankündigung von US-Präsident Donald Trump, die Bankenregulierung ändern zu wollen, lässt die meisten Experten befürchten, dass er die Regeln für die Banken erheblich lockern wird. Ein weiterer Impuls für Deregulierungen könnte von dem Brexit ausgehen. Welche Risiken hätte ein Abwärtswettbewerb für die europäischen Banken? Jörg Rocholl, ESMT Berlin, erinnert an die Belastungen für die Steuerzahler, die durch die Finanzkrise verursacht wurden und die nicht nur die öffentlichen Finanzen, sondern auch das Vertrauen in die Marktwirtschaft einer harten Belastungsprobe ausgesetzt haben. Angesichts der Töne aus den USA bleibe die Gefahr einer Deregulierung bestehen, die unweigerlich die Risiken einer nächsten Krise und damit weiterer Lasten für die Steuerzahler erhöhen würde. Markus Demary, Institut der deutschen Wirtschaft Köln, sieht die Möglichkeit, dass sich der Handel von der EU in die dann weniger stark regulierten USA verschieben könnte. Die EU sollte aber auf die Deregulierungsschritte der US nicht auch mit einer Deregulierung reagieren. Die Beibehaltung der hohen europäischen Standards sei notwendig, um die europäischen Banken gegen mögliche neue Risiken aus den USA zu stabilisieren. Auch Iris Bethge, Bundesverband Öffentlicher Banken Deutschlands, befürchtet, dass die neue US-Regierung und der Brexit zu stärkerer Deregulierung führen könnten. Die EU und Deutschland sollten auf mögliche, einseitige Deregulierungsbestrebungen eine »Regulierungspause« einlegen. Jede zusätzliche Regulierung, die für die europäischen Finanzmärkte gelte, von anderen Finanzplätzen aber nicht eingehalten werde, schwäche die Wettbewerbssituation. Die beste Antwort, die Europa auf die einseitigen Deregulierungsaktivitäten der US-Administration finden kann, ist nach Ansicht von Silvio Andrae, Deutscher Sparkassen- und Giroverband, und Martin Hellmich, Frankfurt School of Finance & Management, die europaweite Konsolidierung der eigenen Bankenindustrie und die Schaffung eines integrierten Kapitalmarkts. Daher müssten die Banken- und die Kapitalmarktunion konsequent weiter vorangetrieben und finalisiert werden. Für Federico Foders, ehem. Institut für Weltwirtschaft, deutet sich bereits ein Regulierungsgefälle zwischen Europa und den USA an, das für amerikanische Banken einen Wettbewerbsvorteil gegenüber ihren europäischen Konkurrenten darstellen könnte. Wichtig für Europa wäre, dass der Weg in eine Bankenunion nicht von einem ungeordneten Deregulierungswettbewerb unterbrochen oder gar verzögert würde. Jan Ceyssens, EU-Kommission, weist darauf hin, dass es Europa in den letzten Jahren gelungen sei, die regulatorischen Rahmenbedingungen für den Finanzsektor deutlich zu stärken. Im europäischen Rahmen gelte es vor allem sicherzustellen, dass die durch den Austritt des Vereinigten Königreichs aus der EU hervorgerufenen Strukturveränderungen des Finanzsektors von den Mitgliedstaaten nicht als Auftakt zu einer neuen Welle des Wettbewerbs um die attraktivsten Standortbedingungen missverstanden werden.
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BACKGROUND: Surveillance strategies are critical to cope with the current SARS-CoV-2 pandemic and to evaluate, as well as adjust government-imposed countermeasures. Incidence estimates are widely based on laboratory confirmed cases reported by health authorities. Prevalence and incidence data of SARS-CoV-2 is still scarce, along with demographic and behavioural factors associated with infection risk. METHODS: The Cologne Corona Surveillance Study will be conducted in the City of Cologne, which is the fourth-largest city in Germany with a population of approximately 1.1 million. Researchers will apply self-sampling surveillance to a rolling cohort of Cologne residents. Random samples of 6000 Cologne residents 18 years of age and older will be drawn from the registration office. Upon receiving the information and saliva sample kit, participants will be asked to fill out a questionnaire online or via phone, sign written informed consent, and send back written consent, as well as saliva sample. The saliva samples will be tested for SARS-CoV-2 by reverse PCR. The questionnaire will be administered to gather information about personal characteristics such as health status and risks. A second round of testing will take place 6 weeks after the first. DISCUSSION: Self-administered saliva sampling proved to be a legitimate and feasible alternative to nasopharyngeal swabs taken by health professionals. However, it is unclear whether the targeted response rate of 40% can be achieved and whether the results are representative of the population. TRIAL REGISTRATION: DRKS.de, German Clinical Trials Register (DRKS), Identifier: DRKS00024046, Registered on 25 February 2021.
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In: Oberste, Max, Pusch, Lynn-Marie, Roth, Rebecca, Shah-Hosseini, Kija orcid:0000-0001-9616-6942 , Dewald, Felix, Mueller, Claudia, von Goltzheim, Luise Stach, Lehmann, Clara, Buess, Michael, Wolff, Anna, Faetkenheuer, Gerd, Wiesmueller, Gerhard, Klein, Florian, Hellmich, Martin and Neuhann, Florian (2021). Protocol of the Cologne Corona Surveillance (CoCoS) Study- a prospective population-based cohort study. BMC Public Health, 21 (1). LONDON: BMC. ISSN 1471-2458
BackgroundSurveillance strategies are critical to cope with the current SARS-CoV-2 pandemic and to evaluate, as well as adjust government-imposed countermeasures. Incidence estimates are widely based on laboratory confirmed cases reported by health authorities. Prevalence and incidence data of SARS-CoV-2 is still scarce, along with demographic and behavioural factors associated with infection risk.MethodsThe Cologne Corona Surveillance Study will be conducted in the City of Cologne, which is the fourth-largest city in Germany with a population of approximately 1.1 million. Researchers will apply self-sampling surveillance to a rolling cohort of Cologne residents. Random samples of 6000 Cologne residents 18years of age and older will be drawn from the registration office. Upon receiving the information and saliva sample kit, participants will be asked to fill out a questionnaire online or via phone, sign written informed consent, and send back written consent, as well as saliva sample. The saliva samples will be tested for SARS-CoV-2 by reverse PCR. The questionnaire will be administered to gather information about personal characteristics such as health status and risks. A second round of testing will take place 6 weeks after the first.DiscussionSelf-administered saliva sampling proved to be a legitimate and feasible alternative to nasopharyngeal swabs taken by health professionals. However, it is unclear whether the targeted response rate of 40% can be achieved and whether the results are representative of the population.Trial registrationDRKS.de, German Clinical Trials Register (DRKS), Identifier: DRKS00024046, Registered on 25 February 2021.
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BACKGROUND: The annual incidence of new cancer cases has been increasing worldwide for many years, and is likely to continue to rise. In Germany, the number of new cancer cases is expected to increase by 20% until 2030. Half of all cancer patients experience significant emotional and psychosocial distress along the continuum of their disease, treatment, and aftercare, and also as long-term survivors. Consequently, in many countries, psycho-oncological programs have been developed to address this added burden at both the individual and population level. These programs promote the active engagement of patients in their cancer therapy, aftercare and survivorship planning and aim to improve the patients' quality of life. In Germany, the "new form of care isPO" ("nFC-isPO"; integrated, cross-sectoral psycho-oncology/integrierte, sektorenübergreifende Psycho-Onkologie) is currently being developed, implemented and evaluated. This approach strives to accomplish the goals devised in the National Cancer Plan by providing psycho-oncological care to all cancer patients according to their individual healthcare needs. The term "new form of care" is defined by the Innovation Fund (IF) of Germany's Federal Joint Committee as "a structured and legally binding cooperation between different professional groups and/or institutions in medical and non-medical care". The nFC-isPO is part of the isPO project funded by the IF. It is implemented in four local cancer centres and is currently undergoing a continuous quality improvement process. As part of the isPO project the nFC-isPO is being evaluated by an independent institution: the Institute for Medical Sociology, Health Services Research, and Rehabilitation Science (IMVR), University of Cologne, Germany. The four-year isPO project was selected by the IF to be eligible for funding because it meets the requirements of the federal government's National Cancer Plan (NCP), in particular, the "further development of the oncological care structures and quality assurance" in the ...
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