La protezione dei diritti umani: le istituzioni nazionali indipendenti a confronto
In: I capitelli
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In: Saggi
In: Storia e scienze sociali
In: AWR-Bulletin: Vierteljahresschrift für Flüchtlingsfragen ; offizielles Organ der AWR, Band 30, Heft 2, S. 64-67
ISSN: 0001-2947
Der Autor beschreibt aktuelle Entwicklungen und Probleme des italienischen Asyl- und Flüchtlingsrechts. ** Das Asylrecht ist in der Verfassung von 1948 in Art 10 Sec 3 garantiert. Italien hat die Genfer Konvention unterzeichnet, hatte aber bis 1990 einen geographischen Vorbehalt, nur Asylbewerber aus Europa als Flüchtlinge anzuerkennen. Dieser wurde durch das Gesetz Nr. 39 vom 28. Februar 1990 aufgehoben. Gleichzeitig wurde durch dieses Gesetz der Art 1 der Genfer Konvention als materielle Grundlage für das Asylrecht anerkannt. Außerdem sieht das Gesetz Änderungen beim Verfahren zur Feststellung der Flüchtlingseigenschaft vor. Hauptprobleme, die durch das neue Gesetz entstanden sind, sind der Zugang zum Staatsgebiet und der Zugang zum Verfahren selbst. ** Zur Situation albanischer und jugoslawischer Flüchtlinge in Italien: Von den ersten 23.000 albanischen Flüchtlingen, die im März 1991 ankamen, wurden 650 als Konventionsflüchtlinge anerkannt, die übrigen abgelehnten Asylbewerber erhielten zumindest eine Aufenthalts- und Arbeitserlaubnis. Die später eingereisten Albanier ab August 1991 wurden nach Albanien abgeschoben. ** Jugoslawien-Flüchtlingen wird durch eine Verordnung vom 18. September 1991 eine temporäre Aufenthaltserlaubnis aus humanitären Gründen und Unterstützung in Aufnahmezentren gewährt. Sie müssen nicht das Asylverfahren durchlaufen, erhalten aber keine Arbeitserlaubnis oder andere Rechte.
Human modifications in response to erosion have altered the natural transport of sediment to and across the coastal zone, thereby potentially exacerbating the impacts of future erosive events. Using a combination of historical shoreline-change mapping, sediment sampling, three-dimensional beach surveys, and hydrodynamic modeling of nearshore and inlet processes, this study explored the feedbacks between periodic coastal erosion patterns and associated mitigation responses, focusing on the open-ocean and inner-inlet beaches of Plum Island and the Merrimack River Inlet, Massachusetts, United States. Installation of river-mouth jetties in the early 20th century stabilized the inlet, allowing residential development in northern Plum Island, but triggering successive, multi-decadal cycles of alternating beach erosion and accretion along the inner-inlet and oceanfront beaches. At a finer spatial scale, the formation and southerly migration of an erosion "hotspot" (a setback of the high-water line by ∼100 m) occurs regularly (every 25–40 years) in response to the refraction of northeast storm waves around the ebb-tidal delta. Growth of the delta progressively shifts the focus of storm wave energy further down-shore, replenishing updrift segments with sand through the detachment, landward migration, and shoreline-welding of swash bars. Monitoring recent hotspot migration (2008–2014) demonstrates erosion (>30,000 m3 of sand) along a 350-m section of beach in 6 months, followed by recovery, as the hotspot migrated further south. In response to these erosion cycles, local residents and governmental agencies attempted to protect shorefront properties with a variety of soft and hard structures. The latter have provided protection to some homes, but enhanced erosion elsewhere. Although the local community is in broad agreement about the need to plan for long-term coastal changes associated with sea-level rise and increased storminess, real-time responses have involved reactions mainly to short-term (years) erosion threats. A collective consensus for sustainable management of this area is lacking and the development of a longer-term adaptive perspective needed for proper planning has been elusive. With a deepening understanding of multi-decadal coastal dynamics, including a characterization of the relative contributions of both nature and humans, we can be more optimistic that adaptations beyond mere reactions to shoreline change are achievable.
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