The Rhetorical Presidency of George H. W. Bush – Edited by Martin J. Medhurst
In: Presidential studies quarterly: official publication of the Center for the Study of the Presidency, Band 39, Heft 1, S. 157-159
ISSN: 1741-5705
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In: Presidential studies quarterly: official publication of the Center for the Study of the Presidency, Band 39, Heft 1, S. 157-159
ISSN: 1741-5705
In: Presidential studies quarterly, Band 39, Heft 1, S. 157-158
ISSN: 0360-4918
In: The Finnish yearbook of political thought, Band 7, S. 204-211
ISSN: 1238-8025
In: The annals of the American Academy of Political and Social Science, Band 575, S. 227-228
ISSN: 0002-7162
In: Studies in symbolic interaction, Band 24, S. 7-14
ISSN: 0163-2396
In: The sociological quarterly: TSQ, Band 38, Heft 2, S. 361-374
ISSN: 1533-8525
In: American behavioral scientist: ABS, Band 32, Heft 4, S. 351-364
ISSN: 1552-3381
In: American behavioral scientist: ABS, Band 32, Heft 4, S. 351
ISSN: 0002-7642
In: Presidential studies quarterly, Band 15, Heft 2, S. 386
ISSN: 0360-4918
In: Korruption: zur Soziologie nicht immer abweichenden Verhaltens, S. 256-281
Ausgehend von Annahmen über die politischen Verstöße, die mit dem Begriff der politischen Korruption belegt sind, werden die sozialen Regeln untersucht, die auf sprachlicher Ebene die soziokulturellen Kräfte versinnbildlichen, die erst dann sichtbar werden, wenn eine korrupte Persönlichkeit ans Licht der Öffentlichkeit gebracht wird. Die soziolinguistische Arbeit betrachtet faktische, institutionelle und kulturelle Symbole der Korruption, die sich sprachlich ausprägen. Die Untersuchung symbolisch-interaktionistischer, ethnographischer, ethnomethodologischer und dramaturgischer ELemente der Rhetorik der politischen Korruption führt zu der Erkenntnis, daß Gesellschaften regelmäßig ein Bedürfnis entwickeln, "periodisch das Böse zur Bestärkung der kulturellen Identität zu zerstören"; daher spielt die Aufdeckung der Korruption eine so gewichtige Rolle in der Öffentlichkeit. (SJ)
In: Presidential studies quarterly, Band 15, S. 386-393
ISSN: 0360-4918
In: Presidential studies quarterly, Band 14, Heft 4, S. 486
ISSN: 0360-4918
In: American behavioral scientist: ABS, Band 54, Heft 4, S. 436-462
ISSN: 1552-3381
This essay reviews Barack Obama's 2008-2009 transition from president-elect to president. Not only must the new and old presidents coordinate practical, bureaucratic matters, but in the United States, the president-elect is put through an 11-week legitimation ritual. As his status is transformed from campaigner to president, his words and actions in various situations are viewed as tests of strengths, weaknesses, vision, prudence, negotiative skill, humanity, fiber, and resolve. Not only is he tested but his words and actions are read by the press, commentators, and bloggers as signs of good or bad fortune for the country, just as the augurs of old read natural signs before momentous events. In general, Obama passed the tests and for the most part, an era of good fortune was predicted.
In: American behavioral scientist: ABS, Band 54, Heft 4, S. 436-463
ISSN: 0002-7642