From Plessy to Ferguson
In: Cultural critique, Band 90, S. 119
ISSN: 1534-5203
43 Ergebnisse
Sortierung:
In: Cultural critique, Band 90, S. 119
ISSN: 1534-5203
Intro -- Contents -- Preface: Bill Moore's Body -- Introduction to the Twentieth Anniversary Edition: The Changing Same -- 1. The Possessive Investment in Whiteness -- 2. Law and Order: Civil Rights Laws and White Privilege -- 3. Immigrant Labor and Identity Politics -- 4. Whiteness and War -- 5. How Whiteness Works: Inheritance, Wealth, and Health -- 6. White Fragility, White Failure, White Fear -- 7. A Pigment of the Imagination -- 8. White Desire: Remembering Robert Johnson -- 9. Lean on Me: Beyond Identity Politics -- 10. Finding Families of Resemblance: ''Frantic to Join . . .the Japanese Army'' -- 11. California: The Mississippi of the 1990s -- 12. Change the Focus and Reverse the Hypnosis: Learning from New Orleans -- 13. White Lives, White Lies -- Notes -- Acknowledgments -- Index.
In: Critical Perspectives On The P
Rez.: Der amerikanische Professor für "Ethnic Studies" G. Lipsitz nimmt die sogenannte Weltmusik wie auch die weltweit verbreitete Popmusik, um am Beispiel einzelner Musiker und einzelner Musikstücke darzustellen, wie lokales Geschehen und internationale Warenzirkulation einander begegnen. In diesen Begegnungen sieht der Autor sowohl Gefahren als auch Chancen für die Beteiligten. Er nimmt so unterschiedliche musikalische Bewegungen wie HipHop, haitianische oder westafrikanische Popmusik, aber auch Beispiele aus Literatur und Kino, um die kulturelle Dimension der Globalisierung auszuleuchten. Für diese Ausgabe gibt es einen zusätzlichen Essay, der ausführlich auf die Situation in Deutschland eingeht. Ein materialreiches, einmaliges Buch, das sicherlich nur in ausgebauten Musik- oder Soziologiebeständen notwendig ist. (3)
In: American anthropologist: AA, Band 126, Heft 2, S. 260-270
ISSN: 1548-1433
AbstractThe festive celebration known as FandangObon is made possible by workshops and satellite performances that artivistas (art activists) stage throughout the year in a variety of community venues. The event transforms the annual Japanese American Buddhist Obon ceremony honoring ancestors into an antiracist polycultural performance. Through improvisation and invention, colorfully adorned participants blend the dances, songs, and costumes of the Japanese bon odori circle with Mexican son jarocho fandango practices and West African ballet and egungun drum and dance circles. Each of the groups represented in FandangObon brings to the mix its own form of circle dancing, collective singing, and instrument playing, yet bon odori, fandango, and egungun do not fuse together seamlessly in these gatherings. Instead they coalesce as a conversation among equals in which each tradition remains faithful to itself in the process of making changes through engagement with others The concepts of amplification, counterpublics, and fugitive spaces of belonging serve in this article as central interpretive frames of a cultural critique of the historical and cultural conditions for the celebration's emergence, articulation, and implementation (Marcus and Fischer 1986).
In: The journal of popular culture: the official publication of the Popular Culture Association, Band 53, Heft 6, S. 1233-1240
ISSN: 1540-5931
In: Social identities: journal for the study of race, nation and culture, Band 24, Heft 1, S. 16-20
ISSN: 1363-0296
In: Cultural critique, Band 90, Heft 1, S. 119-139
ISSN: 1534-5203
In: Cultural sociology, Band 7, Heft 4, S. 495-497
ISSN: 1749-9763
In: Cultural sociology: a journal of the British Sociological Association, Band 7, Heft 4, S. 495-497
ISSN: 1749-9755
In: Journal of the Hellenic diaspora, Band 33, Heft 1-2, S. 81-104
ISSN: 0364-2976