Introduction
In: Revue d'Allemagne et des pays de langue allemande, Band 51, Heft 1, S. 3-5
ISSN: 2605-7913
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In: Revue d'Allemagne et des pays de langue allemande, Band 51, Heft 1, S. 3-5
ISSN: 2605-7913
In: Revue d'Allemagne et des pays de langue allemande, Band 48, Heft 2, S. 345-356
ISSN: 2605-7913
In: Revue d'Allemagne et des pays de langue allemande, Band 47, Heft 2, S. 489-500
ISSN: 2605-7913
In: Revue d'Allemagne et des pays de langue allemande, Band 47, Heft 2, S. 489-500
ISSN: 0151-1947, 0035-0974
In: Revue d'Allemagne et des pays de langue allemande, Band 43, Heft 2, S. 257-264
ISSN: 0151-1947, 0035-0974
In: Revue d'Allemagne et des pays de langue allemande, Band 43, Heft 2, S. 257-264
Die Geschichte der deutsch-polnischen Beziehungen seit 1945 ist durch verschiedene historische Wenden bestimmt. Obwohl das Potsdamer Abkommen 1945 kein Friedensvertrag war, sollte es langfristig die Grundlage einer friedlichen Beziehung zwischen Polen und Deutschland schaffen. Die Verlegung der deutsch-polnischen Grenze und die oft brutale Vertreibung der deutschen Bevölkerung aus den deutschen Ostgebieten standen aber lange Zeit einem dauerhaften Frieden im Wege. Ein nächster Schritt in Richtung Frieden wurde von beiden deutschen Staaten und später von dem vereinigten Deutschland mit der endgültigen Anerkennung der neuen deutsch-polnischen Grenze eingeleitet. Damit bekamen die ehemaligen Vertriebenen die Möglichkeit, nach Polen zu fahren und ihre alte Heimat zu besuchen. Dort unterzeichneten viele einen ganz privaten Friedensvertrag mit Polen, der in ihrem Leben eine wirkliche historische Wende darstellte.
In: Revue française des affaires sociales: RFAS, Heft 1, S. 61-67
ISSN: 0035-2985
In: Systems research and behavioral science: the official journal of the International Federation for Systems Research, Band 6, Heft 2, S. 127-133
ISSN: 1099-1743
In: Revue française des affaires sociales: RFAS, Heft 3, S. 291-294
ISSN: 0035-2985
In: Asian journal of political science, Band 8, Heft 2, S. 17-34
ISSN: 1750-7812
In: Asian journal of political science: AJPS, Band 8, Heft 2, S. 17-34
ISSN: 0218-5377, 0218-5385
The Cold War era and realist theory that focuses on a hierarchy of issues in which security was at the apex and the state was the undisputed principal actor in international relations has given way to the current proliferation of issues and actors. The success of NGOs in forming both domestic and regional networks has enabled them to successfully place human rights and environmental issues on the agenda of the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN). Options chosen by both governments and NGOs in dealing with these issues are examined. Initially, placing the issue on the agenda has often represented an effort by ASEAN to coopt the issue by simply agreeing to discuss it but there have been increasing efforts especially in the environmental area to implement real policy changes. The increasing concern of both NGOs and governments with human rights and environmental issues both reflects increasing regional integration and contributes to it. (Asian J Pol Sci/DÜI)
World Affairs Online
In: Asia-Pacific review, Band 6, Heft 2, S. 78-92
ISSN: 1469-2937
In: Asia-Pacific review, Band 6, Heft 2, S. 78-92
ISSN: 1343-9006
World Affairs Online
In: Annual review of sex research, Band 6, Heft 1, S. 1-31
ISSN: 2168-3654