Suchergebnisse

15 Ergebnisse

Sortierung:

Aufsatz(elektronisch)#113. März 2024

Students' attitudes towards fundamental democratic values: The construction of a measurement instrument

In: Education, citizenship and social justice

ISSN: 1746-1987

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#421. Juli 2023

An open-ended approach to evaluating students' citizenship competences: The use of rubrics

In: Education, citizenship and social justice

ISSN: 1746-1987

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#629. Mai 2021

Learning from, through and about Differences: A Multiple Case Study on Schools as Practice Grounds for Citizenship

In: Social Sciences: open access journal, Band 10, Heft 6, S. 200

ISSN: 2076-0760

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#710. September 2020

Towards a Comprehensive School Effectiveness Model of Citizenship Education: An Empirical Analysis of Secondary Schools in The Netherlands

In: Social Sciences: open access journal, Band 9, Heft 9, S. 157

ISSN: 2076-0760

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#84. September 2022

Are schools' qualification and civic outcomes related? The role of schools' student composition and tracking

In: Education, citizenship and social justice, Band 18, Heft 3, S. 263-279

ISSN: 1746-1987

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#917. Dezember 2020

What Do Adolescents Know about Citizenship? Measuring Student's Knowledge of the Social and Political Aspects of Citizenship

In: Social Sciences: open access journal, Band 9, Heft 12, S. 234

ISSN: 2076-0760

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Open Access#102020

The effect of teacher-student and student-student relationships on the societal involvement of students

In: Wanders , F H K , Dijkstra , A B , Maslowski , R & van der Veen , I 2020 , ' The effect of teacher-student and student-student relationships on the societal involvement of students ' , Research Papers in Education , vol. 35 , no. 3 , pp. 266-286 . https://doi.org/10.1080/02671522.2019.1568529 ; ISSN:0267-1522

BASE

Open Access#112020

The influence of teacher-student and student-student relationships on societal involvement in Dutch primary and secondary schools

In: Wanders , F H K , van der Veen , I , Dijkstra , A B & Maslowski , R 2020 , ' The influence of teacher-student and student-student relationships on societal involvement in Dutch primary and secondary schools ' , Theory & Research in Social Education , vol. 48 , no. 1 , pp. 101-119 . https://doi.org/10.1080/00933104.2019.1651682 ; ISSN:0093-3104

BASE

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#131. März 2011

Eenheid of verdeeldheid? - Burgerschap in een gedifferentieerd voortgezet onderwijssysteem

In: Mens & maatschappij: tijdschrift voor sociale wetenschappen, Band 86, Heft 1, S. 34-65

ISSN: 1876-2816

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Open Access#142021

The Role of Teachers, Parents, and Friends in Developing Adolescents' Societal Interest

In: Wanders , F H K , Dijkstra , A B , Maslowski , R , van der Veen , I & Amna , E 2021 , ' The Role of Teachers, Parents, and Friends in Developing Adolescents' Societal Interest ' , Scandinavian Journal of Educational Research , vol. 65 , no. 5 , pp. 736-751 . https://doi.org/10.1080/00313831.2020.1754901 ; ISSN:0031-3831

BASE

Aufsatz(elektronisch)#1528. Januar 2016

Consensus and contested citizenship education goals in Western Europe

In: Education, citizenship and social justice, Band 11, Heft 2, S. 114-129

ISSN: 1746-1987

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft