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Den Kenntnissen und Fähigkeiten der Menschen kommt heute immer mehr an Bedeutung zu. Deshalb steigt auch die Nachfrage nach Aus- und Weiterbildung über das gesamte Leben hinweg. Wie entwickeln sich dadurch Ausbildung und andere Formen des Lernens von frühester Kindheit bis ins Erwachsenenalter hinein? Welche politischen Orientierungshilfen setzen Regierungen ein, um lebenslanges Lernen zu fördern? In welchem Ausmaß berücksichtigen Politik und Praxis die neuen Möglichkeiten des Lernens, mit denen Jugendliche und Erwachsene konfrontiert werden sowie die Entscheidungen, Interessen, Erfahrungen und Lebensumstände der Lernenden selbst? Dies sind nur einige der Fragen, die in dieser Publikation aufgeworfen werden. Kapitel 1 enthält nach Ländern gegliedert Informationen über die Prioritäten zur Gestaltung lebenslangen Lernens und vergleicht Zugangsmöglichkeiten und Beteiligung an Bildung und Ausbildung. Kapitel 2 widmet sich der Entwicklung der Pädagogik und den neuen Aufgaben für die Lehrer. Kapitel 3 beschäftigt sich mit der Unterstützung von Jugendlichen beim Übergang von der Schule ins Berufsleben und beleuchtet die Bedeutung von unterschiedlichen Strukturen und Ausbildungswegen im Bildungsbereich. Das Schlußkapitel erläutert die Kosten der Ausbildung im tertiären Bildungsbereich und die Beteiligung der Studierenden an der Finanzierung. Gliederung: 1. Lebenslanges Lernen. Ein Indikatorengerüst zur Beobachtung zukünftiger Entwicklungen und Tendenzen bei der Bildungsbeteiligung 2. Lehrer für die Schulen von morgen 3. Unterstützung der Jugendlichen auf ihrem Weg von der Schule ins Berufsleben 4. Kosten der Ausbildung im Tertiärbereich. Die Sicht der Lernenden. (HoF/Text übernommen)
Die OECD-Länder müssen stärkere Anstrengungen unternehmen, die Ungleichheit in der Bildung weiter abzubauen und gleichzeitig die Effektivität ihrer Bildungssysteme erhöhen. Nur so kann sichergestellt werden, dass jedes Kind – unabhängig von seiner Herkunft – sein Potential voll entfalten kann und von einer guten Bildung profitiert. Die aktuelle Ausgabe der OECD-Studie "Bildung auf einen Blick" bietet einen Überblick über die Bildungssysteme in den 34 Ländern der OECD und einer Reihe von Partnerländern. Schwerpunktthemen sind die frühkindliche Bildung bis zum Sekundarbereich II, der Lehrerberuf, das Bildungsniveau, Kompetenzen und Erwerbsbeteiligung sowie Chancengerechtigkeit im Bildungswesen und auf dem Arbeitsmarkt.
In: Educational Research and Innovation
Using data from PISA 2006, this book analyzes to what extent investments in technology enhance educational outcomes. One of the most striking findings of this study is that the digital divide in education goes beyond the issue of access to technology. A new second form of digital divide has been identified: the one existing between those who have the right competencies to benefit from computer use, and those who do not. These competencies and skills are closely linked to the economic, cultural and social capital of the student. This finding has important implications for policy and practice. Governments should make an effort to clearly convey the message that computer use matters for the education of young people and do their best to engage teachers and schools in raising the frequency of computer use to a level that becomes relevant. If schools and teachers are really committed to the development of 21st century competencies, such an increase will happen naturally. Only in these circumstances will clear correlations between technology use and educational performance emerge.--Publisher's description
In: Higher education to 2030 Vol. 1
In: Schooling for tomorrow
In: Schooling for tomorrow
Many educational experts are identifying a critical shift from from supply-led systems, operating to procedures decided by educational authorities, schools and teachers, towards systems which are much more sensitive to demand. But whose demands should these be? What are they? And how will schools recognize and cope with them? This book examines different aspects of the demand concept and presents international evidence from Austria, the Czech and Slovak Republics, Denmark, England, Finland, Hungary, Japan, Poland, Spain, and the United States to reveal attitudes and expectations.--Publisher's description
This study features a collection of eight case studies of exemplary cases from secondary schools as well as international literature reviews and policy analysis related to formative assessment, the frequent assessments of student progress to identify learning needs and shape teaching. It examines such issues as benefits and barriers for using formative assessment, policy frameworks and implications, and formative assessment in practice. Achievement gains attributed to formative assessment are reported as being quite high, but it is not yet practiced systematically. This book makes the case for use of formative assessment and shows how it can be put into practice.--Publisher's description
World Affairs Online
Executive summary -- 1. Cross-border education: an overview -- 2. Cross-border post-secondary education in North America -- 3.Cross-border post-secondary education in Europe -- 4. Cross-border post-secondary education in the Asia-Pacific region -- 5. Key developments and policy rationales in cross-border post-secondary education -- 6. Implications of recent developments for access and equity, cost and funding, quality and capacity building -- Annex A.: A basic guide to the General Agreement on Trade in Services (GATS) -- Annex B.: Negotiating proposals, requests and offers under GATS: what has happened on education services? (May 2004) -- Annex C. Definitions and technical notes on the data -- Data tables -- List of tables -- List of figures
World Affairs Online