Rosalind Franklin Society Proudly Announces the 2023 Award Recipient for Violence and Gender
In: Violence and Gender, Band 11, Heft 3, S. 115-115
ISSN: 2326-7852
26 Ergebnisse
Sortierung:
In: Violence and Gender, Band 11, Heft 3, S. 115-115
ISSN: 2326-7852
In: Violence and Gender, Band 10, Heft 2, S. 71-72
ISSN: 2326-7852
In: Internationales Handbuch der Gewaltforschung, S. 899-920
Die Ausführungen beginnen mit einer Darstellung des Ausmaßes der Gewaltakte gegen Kinder vornehmlich in den USA sowie in Hongkong und Deutschland unter Zuhilfenahme empirischen Datenmaterials. Im Anschluss werden theoretische Ansätze zur Bestimmung der Misshandlungsrisiken erläutert, die sich inhaltlich wie folgt gliedern: (1) Risikofaktoren aufseiten der Kinder und Jugendlichen sowie (2) in der Familie, (3) in der Community und (4) verschiedene Formen der Gewalt gegen Kinder und Jugendliche. Vor diesem Hintergrund beschreibt der Autor die psychischen, sozialen, kognitiven und intellektuellen Folgen, die bei den Betroffenen aufgrund sexueller und körperlicher Gewalt zu beobachten sind. Aufgrund des Umstandes, dass "bei der Bestimmung der Risiken und Häufigkeiten von an Kindern begangenen Gewalttaten zahlreiche Definitionsprobleme auftreten", werden in dem nachfolgenden Abschnitt aktuelle Kontroversen und Aspekte der Viktimisierung, die einer weiteren Untersuchung bedürfen, diskutiert. Zum Schluss präsentiert der Autor Ansätze zur Verhinderung von Viktimisierung, die drei Präventionsprogramme umfassen: (1) Hausbesuche durch Krankenschwestern bei jungen schwangeren Frauen mit niedrigem sozioökonomischen Status, (2) therapeutische Angebote für Kinder, die Zeugen von Gewalt geworden sind und (3) Interventionsprogramme für die individuellen Bedürfnisse eines Kindes innerhalb seines eigenen Kontextes. (ICG)
In: Internationales Handbuch der Gewaltforschung., S. 899-920
Die Ausführungen beginnen mit einer Darstellung des Ausmaßes der Gewaltakte gegen Kinder vornehmlich in den USA sowie in Hongkong und Deutschland unter Zuhilfenahme empirischen Datenmaterials. Im Anschluss werden theoretische Ansätze zur Bestimmung der Misshandlungsrisiken erläutert, die sich inhaltlich wie folgt gliedern: (1) Risikofaktoren aufseiten der Kinder und Jugendlichen sowie (2) in der Familie, (3) in der Community und (4) verschiedene Formen der Gewalt gegen Kinder und Jugendliche. Vor diesem Hintergrund beschreibt der Autor die psychischen, sozialen, kognitiven und intellektuellen Folgen, die bei den Betroffenen aufgrund sexueller und körperlicher Gewalt zu beobachten sind. Aufgrund des Umstandes, dass "bei der Bestimmung der Risiken und Häufigkeiten von an Kindern begangenen Gewalttaten zahlreiche Definitionsprobleme auftreten", werden in dem nachfolgenden Abschnitt aktuelle Kontroversen und Aspekte der Viktimisierung, die einer weiteren Untersuchung bedürfen, diskutiert. Zum Schluss präsentiert der Autor Ansätze zur Verhinderung von Viktimisierung, die drei Präventionsprogramme umfassen: (1) Hausbesuche durch Krankenschwestern bei jungen schwangeren Frauen mit niedrigem sozioökonomischen Status, (2) therapeutische Angebote für Kinder, die Zeugen von Gewalt geworden sind und (3) Interventionsprogramme für die individuellen Bedürfnisse eines Kindes innerhalb seines eigenen Kontextes. (ICG).
In: Children & schools: a journal of the National Association of Social Workers, Band 42, Heft 1, S. 29-40
ISSN: 1545-682X
Abstract
There is a growing need for valid measures that can be administered efficiently in school settings to assess the impact of school-based preventive interventions. The current article aimed to establish a balance among assessment efficiency, reliability, and the measurement properties of an instrument widely used to assess the impact of school-based programs, called the Teacher Observation of Classroom Adaptation-Checklist (TOCA-C). We leveraged item response theory (IRT) analyses to create a shortened, more focused checklist version of the TOCA-C that is both valid and efficient for large-scale use in schools to track students' behavioral, social–emotional, and family factors over the course of elementary school. The sample included 17,456 children in kindergarten through grade 5 (47.7 percent female, 54.2 percent African American). IRT analyses resulted in the retention of 33 of the original 39 items comprising seven subscales: (1) Concentration Problems, (2) Aggressive/Disruptive Behavior, (3) Prosocial Behavior, (4) Emotion Regulation Problems, (5) Internalizing Problems, (6) Family Problems, and (7) Family Involvement. IRT, item difficulty estimates, and confirmatory factor analyses revealed limited evidence of bias based on gender, race, or grade; together, the findings suggested that the 33-item TOCA-C is a highly valid and reliable measure.
In: Children and youth services review: an international multidisciplinary review of the welfare of young people, Band 76, S. 100-111
ISSN: 0190-7409
In: Child maltreatment: journal of the American Professional Society on the Abuse of Children, Band 11, Heft 1, S. 49-62
ISSN: 1552-6119
Numerous studies indicate that child maltreatment increases the risk for the development of internalizing and externalizing behavior problems. Great variations in outcome, however, have been noted among victims of maltreatment. From an ecological perspective, this review examines how the effects of maltreatment may be influenced by the contexts in which children develop, including their families, peer groups, schools, and communities. The literature reviewed suggests that contextual factors not only influence the incidence of maltreatment but also may moderate its developmental effects, thereby accounting for some of the heterogeneity in the outcomes associated with abuse and neglect. Closer examination of the influence contextual factors exert on the psychosocial sequelae of maltreatment will better inform the interventions, treatments, and public policies directed toward the maltreated population. Methodological considerations for conducting research in this area are also discussed.
In: Child abuse & neglect: the international journal ; official journal of the International Society for the Prevention of Child Abuse and Neglect, Band 27, Heft 12, S. 1445
ISSN: 1873-7757
In: The future of children: a publication of The Woodrow Wilson School of Public and International Affairs at Princeton University, Band 12, Heft 2, S. 72
ISSN: 1550-1558
In: Journal of community practice: organizing, planning, development, and change sponsored by the Association for Community Organization and Social Administration (ACOSA), Band 1, Heft 1, S. 25-42
ISSN: 1543-3706
In: Substance use & misuse: an international interdisciplinary forum, Band 53, Heft 12, S. 2069-2076
ISSN: 1532-2491
In: Journal of youth and adolescence: a multidisciplinary research publication, Band 45, Heft 8, S. 1575-1586
ISSN: 1573-6601
In: Violence and Gender, Band 10, Heft 2, S. 91-100
ISSN: 2326-7852
In: Social development, Band 21, Heft 1, S. 88-108
ISSN: 1467-9507
AbstractThe current study examined associations between peer nominations of children's expression of negative emotions and psychological, social, and behavioral correlates in a sample of 523 first graders. Children (85 percent African‐American) completed a peer nomination measure for expressing negative emotions. In addition, three other domains of functioning were assessed using multiple raters: internalizing symptoms (self, parent), externalizing behavior (parent, teacher), and social competence (parent, teacher). Regression analyses indicated that peer nominations of negative emotions predicted higher levels of teacher‐rated externalizing behavior and lower levels of teacher‐rated social competence. Peer nominations of emotions were significantly associated with teacher ratings but unrelated to self‐ and parent‐report measures. Adding to a small but growing literature, our findings underscore the importance of assessing peer perceptions of children's emotional expressivity and their associations to social and psychological functioning in an urban, predominantly African‐American sample.
In: Journal of youth and adolescence: a multidisciplinary research publication, Band 49, Heft 1, S. 311-322
ISSN: 1573-6601