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In: Journal of policy analysis and management: the journal of the Association for Public Policy Analysis and Management, Band 37, Heft 3, S. 571-601
ISSN: 1520-6688
AbstractThe Affordable Care Act (ACA) mandates that prescription contraceptives be covered by private health insurance plans with no cost sharing. Using medical and prescription claims from a large national insurer, I estimate individual claim rates and out‐of‐pocket (OOP) costs of prescription contraceptives for 329,642 women aged 13 to 45 who were enrolled in private health insurance between January 2008 and December 2013. I find that OOP spending on contraceptives has decreased sharply since the implementation of the ACA mandate. Using a difference‐in‐difference model that leverages employer‐level variation in compliance with the mandate, I estimate the effect of the mandate on use of both short‐ and long‐term methods of prescription birth control. I find that the mandate has increased insurance claims for short‐term contraceptive methods (the pill, patch, ring, shot, diaphragms/cervical caps, and prescription emergency contraception) by 4.8 percent and increased initiation of long‐term methods (intrauterine devices, implant, or sterilization) by 15.8 percent. Using data from a national survey of reproductive age women during this same time period, a back‐of‐the‐envelope calculation suggests that the mandate increased total use of any method of prescription contraceptive use by 2.95 percentage points among privately insured women in 2013, or a 6.57 percent relative increase. These increases in use of prescription contraceptives among privately insured women in the United States as a result of the ACA mandate have important potential implications for fertility rates, health care spending, and economic outcomes for women and their families.
Obwohl die Auffassungen darüber, was Privatheit "eigentlich" ist, weit auseinandergehen, können Gemeinsamkeiten zwischen diesen gefunden werden. Dass sogar ein gemeinsames begriffliches Verständnis möglich ist, ermittelt die Autorin auf der Grundlage einer Ausdrucksanalyse bestehender Privatheitsauffassungen. Dazu wird der aktuelle Forschungsstand systematisiert und bezüglich gemeinsamer Nenner analysiert - das Ergebnis ist ein Privatheitsbegriff, der die Abgrenzung in den Fokus rückt: Und damit die unterschiedlichsten Privatheitsauffassungen von Datenschutz über private Sphären hin zu persönlichen Entscheidungen in einem Begriff vereint
In: Transformation, development, and regionalization in Greater Asia, 15
World Affairs Online
In: Kulturen der Gesellschaft Band 57
Cover -- Inhalt -- Vorwort -- Einsam in Gesellschaft -- Einsamkeit: eine kurze Einführung -- Editorische Anmerkungen -- Zum Aufbau des Bandes: ein Mosaik der Einsamkeiten -- Literatur -- I. Einsamkeit: Grundlegende Überlegungen -- Eine modelltheoretische Erklärung der Einsamkeit -- 1. Einleitung -- 2. Erfahrung als notwendige Bedingung von Einsamkeit -- 3. Drei Ansätze zur Struktur der Erfahrung von Einsamkeit -- 4. Ein Problem für die Einsamkeitsforschung -- 5. Ein Lösungsvorschlag -- 5.1 Kognitive Offenheit -- 5.2 Das triadische Modell -- 5.3 Eine modelltheoretische Erklärung der Einsamkeit -- 6. Fazit -- Literatur -- Facetten, Quellen und Auswirkungen von Einsamkeit -- 1. Einleitung -- 2. Facetten von Einsamkeit -- 3. Quellen von Einsamkeit -- Persönlichkeit -- Armut -- Migration -- Kritische Lebensereignisse -- Kontaktbeschränkungen -- 4. Auswirkungen von Einsamkeit -- 5. Interventionen gegen Einsamkeit -- Kontaktmöglichkeiten -- Sozialisation und Helfer:innen -- Soziale Fähigkeiten -- Bewertungen -- Gesellschaft -- 6. Fazit -- Literatur -- II. Gesellschaft: Einsamkeit als Indikator? -- Führt gesellschaftliche Modernisierung in die Vereinsamung? -- 1. Einleitung -- 2. Die einsame Spätmoderne … -- 2.1 Der demographische Squeeze: Alterung und Isolation -- 2.2 Community lost: Individualisierungskosten und Gemeinschaftsverlust -- 2.3 Anomische Verstärkung: Vertrauensverluste und Einsamkeitsempfinden -- 3. … und ihre Modernisierungsdividenden -- 3.1 Die Emanzipationsdividende: die Zunahme relationaler Autonomie und die Veränderung der Institution der Ehe -- 3.2 Die Wohlstandsdividende: die Abnahme sozialer Stressoren, wieintimerGewalt und Armut, und die protektive Rolle der Bildung -- 3.3 Die Inklusionsdividende: der Abbau von Diskriminierung und Unterdrückung in liberalen Gesellschaften -- 4. Fazit -- Literatur.
In: Kulturen der Gesellschaft Band 57
Einsamkeit spielt nicht erst seit der Corona-Pandemie eine bedeutsame Rolle. Obwohl die meisten Menschen im Laufe ihres Lebens von Einsamkeit betroffen sind, ist sie schambehaftet und wird im Alltag tabuisiert. Durch eine interdisziplinäre und multiperspektivische Betrachtungsweise wird die Vielfalt der Einsamkeitserfahrungen sowie deren persönliche und gesamtgesellschaftliche Bedeutung in diesem Sammelband greifbar - kognitiv wie emotional. Betroffenenperspektiven werden dabei mit wissenschaftlichen sowie praxisnahen Erkenntnissen vereint. Damit soll ein Beitrag geleistet werden, Einsamkeit innerhalb der Gesellschaft zu enttabuisieren und als soziale Herausforderung anzunehmen.
Because the ACA gave them choices in how to implement insurance coverage, health reform looks different state to state. This Data Brief examines a number of choices related to the establishment and running of the new health insurance marketplaces, and their potential impact on enrollment rates to date. We use existing data sources as well as a new database developed by researchers at the University of Pennsylvania that documents and codes state-level variation in the political setting, institutional structures, and operational decisions likely to affect outcomes on the marketplaces.
BASE
In: American journal of health promotion, Band 30, Heft 2, S. 133-135
ISSN: 2168-6602
Purpose. To determine if two widely used behavioral change measures—Stages of Change (SoC) and Patient Activation Measure (PAM)—correlate with each other, are affected by financial incentives, or predict positive outcomes in the context of incentive-based health interventions. Design. Secondary analysis of two randomized controlled trials of incentives for weight loss and for improved diabetes self-monitoring. Setting. Philadelphia, Pennsylvania; Newark, New Jersey. Subjects. A total of 132 obese and 75 diabetic adults enrolled in one of two trials. Measures. SoC and PAM scores; weight loss and usage rate of diabetes self-monitoring equipment. Analysis. Multiple regression; Kruskal-Wallis test. Results. We found no association between baseline SoC and PAM scores in either study (p = .30 and p = .89). Regression models showed no association between baseline PAM score and SoC and subsequent outcomes for either study (weight loss study: PAM: p = .14, SoC: p = .1; diabetes study: PAM: p = .45, SoC: p = .61). Change in PAM score and SoC among participants in the intervention groups did not differ by study arm or among participants with better outcomes. Conclusion. PAM score and SoC may not effectively predict success or monitor progress among individuals enrolled in incentive-based interventions.