Who governs the globe?
In: Cambridge studies in international relations 114
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In: Cambridge studies in international relations 114
In: Cornell studies in security affairs
In: International studies quarterly: the journal of the International Studies Association, Band 60, Heft 2, S. 330-342
ISSN: 1468-2478
In: International studies quarterly: the journal of the International Studies Association, Band 60, Heft 2, S. 330-342
ISSN: 0020-8833, 1079-1760
World Affairs Online
In: PS: political science & politics, Band 40, Heft 3, S. 457-460
When the U.S. deploys its forces around the world, an increasingly
important part of its operations is no longer managed by the U.S.
military, per se, but rather by what some call contractors, others
call private military and security companies, and still others call
mercenaries. In this essay, I will briefly describe the private
security industry and the larger global market for force that it is
a part of and how the U.S. military's increasing reliance on private
forces brings both benefit and risk.
In: PS: political science & politics, Band 40, Heft 3, S. 457-460
ISSN: 0030-8269, 1049-0965
In: Orbis: FPRI's journal of world affairs, Band 50, Heft 2, S. 327-342
ISSN: 0030-4387
In: Perspectives on politics: a political science public sphere, Band 4, Heft 3, S. 507-528
ISSN: 1537-5927
World Affairs Online
In: Orbis: FPRI's journal of world affairs, Band 50, Heft 2, S. 327-342
ISSN: 0030-4387
World Affairs Online
In: Journal of Cold War studies, Band 6, Heft 4, S. 159-161
ISSN: 1531-3298
In: Review of international studies: RIS, Band 30, Heft 3, S. 361-382
ISSN: 0260-2105
World Affairs Online
In: International studies perspectives: a journal of the International Studies Association, Band 5, Heft 2, S. 153-157
ISSN: 1528-3577
World Affairs Online
World Affairs Online
In: International organization, Band 54, Heft 1, S. 41-72
ISSN: 0020-8183
Zur Erklärung, warum Söldnerarmeen im 19. Jh. durch Bürgerarmeen (Berufsarmee oder Wehrpflicht) ersetzt wurden, reichen die bekannten Ansätze nicht aus. An den Beispielen Preussen, Frankreich und Vereinigtes Königreich wird gezeigt, dass nicht nur funktionale (höherer Kampfwert, etc.) und soziale bzw. politische Faktoren (Aufklärung, Revolution) zu einer Veränderung des Wehrsystems geführt haben. Anstoss waren auch externe Schocks wie z.B. militärische Niederlagen oder die Auflösung von Koalitionen. Aus dieser Wechselwirkung von internationalen und nationalen Prozessen können Rückschlüsse auf die Bestimmungsfaktoren der internationalen Politik gezogen werden (SWP-Plb)
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