Adolescent Pregnancy and Parenthood: A Review of the Problem, Solutions, and Resources
In: Family relations, Band 38, Heft 2, S. 223
ISSN: 1741-3729
4 Ergebnisse
Sortierung:
In: Family relations, Band 38, Heft 2, S. 223
ISSN: 1741-3729
In: Forum qualitative Sozialforschung: FQS = Forum: qualitative social research, Band 9, Heft 3
ISSN: 1438-5627
Dieser Tagungsbericht gibt einen Überblick über das 7. Jahrestreffen des Zentrums für Qualitative Psychologie, das vom 20. bis zum 22. Oktober in Riga (Lettland) stattfand. Hauptthema des Treffens war die Rolle qualitativer Forschung (besonders in der Psychologie und Pädagogik) innerhalb der durch den Bologna-Prozess initiierten Veränderungen und Umstrukturierungsprozesse in Hochschulen und Universitäten. Die Bologna-Reformen werden ebenso skizziert wie das vielversprechende Potenzial qualitativer Forschung im akademischen Kontext. Dazu gehören Ideen, mit denen qualitative Forschung ihren Platz innerhalb dieser Veränderungen finden könnte, z.B. durch Partnerprogramme zwischen Universitäten, besseren Zugang zu qualitativen Daten und Methoden und die Befähigung von Studierenden zu bestmöglichen Anwendungsweisen qualitativer Methoden.
In: The Journal of social psychology, S. 1-19
ISSN: 1940-1183
In: The review of black political economy: analyzing policy prescriptions designed to reduce inequalities, Band 43, Heft 2, S. 193-207
ISSN: 1936-4814
This research investigates the impact of Title IX on women's education in the U.S. and how a comparable policy in India could improve women's education in India. The existing education policies in the U.S. and India were thoroughly reviewed to understand the impact of Title IX on female education over the past 40 years and to recognize gaps in Indian policy. Data from the U.S. Census Bureau, NSF through WebCASPAR and the India Ministry of Human Resource Development was reviewed through descriptive analysis. Different variables from primary, secondary and tertiary education were examined. It was determined that Title IX improved the outcomes for nearly all the markers for female education within the U.S. Thus, the research concluded that despite differences between the educational frameworks of both countries, a form of Title IX policy in India would be beneficial in reducing the gender inequality present in the education system.