Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
277895 Ergebnisse
Sortierung:
In: The Kuyper Center review Volume 3
Culture regained? On the impossibility and meaninglessness of culture in (some) Calvinist thought Neal DeRoo -- Reply to Neal DeRoo Albert M. Wolters -- The pilgrimage to Kuyper? Adolf Schlatter and Abraham Kuyper on theology, culture, and art Michael Bräutigam -- Theology and architecture : Calvinist principles for the faithful construction of urban space Matthew Kaemingk -- Calvinism, necessity, and the death of tragedy John de Soto -- The correlation between creation and culture in the theology of Abraham Kuyper and Colin E. Gunton William Baltmanis Whitney -- The Calvinian eucharistic poetics of Emily Dickinson Jennifer Wang -- Beautiful harmony : Kuyper, Dooyeweerd, and the American musical avant-garde Janet Danielson -- From neo-Calvinism to Broadway boogie woogie : Abraham Kuyper as the jilted stepfather of Piet Mondrian James D.Bratt -- The music God likes and the Calvinist tradition John Barber -- The vampire squid : Abraham Kuyper on public entertainment Clifford B. Anderson -- To transcend and to transform : the neo-Calvinist relationship of church and cultural transformation James Eglinton
In: Kultur und Gesellschaft: Verhandlungen des 24. Deutschen Soziologentags, des 11. Österreichischen Soziologentags und des 8. Kongresses der Schweizerischen Gesellschaft für Soziologie in Zürich 1988, S. 639-642
Es wird die Tradition und die Aktualität des Themas Kultur in der Stadt- und Regionalforschung aufgezeigt. Die Tradition des Themas begründet sich aus der Tatsache, daß sich die modernen Gesellschaften zunächst als städtische Gesellschaften entwickelt haben. Die politischen, ökonomischen, sozialen und kulturellen Strukturen der Städte waren die Vorboten einer neuen Gesellschaft im Umbruch von der feudalen zur bürgerlichen Epoche. Die Aktualität des Themas Kultur für die Stadt- und Regionalforschung begründet sich darin, das im Prozeß des ökonomischen Strukturwandels Funktionen, die nicht unmittelbar mit Produktion und Handel zu tun haben, sowohl ökonomisch wie ideologisch eine größere Bedeutung gewinnen. So werden z. B. die ökonomischen Prosperität und die Wanderungsgewinne der südlichen Regionen der Bundesrepublik auf "kulturelle Faktoren" zurückgeführt. (GF)
In: International Studies in Religion and Society Ser v.6
In: The American journal of sociology, Band 38, Heft 2, S. 253-263
ISSN: 1537-5390
Today, more than at any other point in history, we are aware of the cultural impact of global processes. This has created new possibilities for the development of a cosmopolitan culture but, at the same time, it has created new risks and anxieties linked to immigration and the accommodation of strangers. This book examines how the images of the terrorist and the refugee, by being dispersed across almost all aspects of social life, have resulted in the production of 'ambient fears', and it explores the role of artists in reclaiming the conditions of hospitality. Since 9/11 contemporary artists have confronted the issues of globalization by creating situations in which strangers can enter into dialogue with each other, collaborating with diverse networks to forms new platforms for global knowledge. Such knowledge does not depend upon the old model of establishing a supposedly objective and therefore universal framework, but on the capacity to recognize, and mutually negotiate, situated differences. From artworks that incorporate new media techniques to collective activism Papastergiadis claims that there is a new cosmopolitan imaginary that challenges the conventional divide between art and politics. Through the analysis of artistic practices across the globe this book extends the debates on culture and cosmopolitanism from the ethics of living with strangers to the aesthetics of imagining alternative visions of the world. Timely and wide-ranging, this book will be essential reading for students and scholars in sociology and cultural studies and will be of interest to anyone concerned with the changing forms of art and culture in our contemporary global age.