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The Innovativeness Activities of Styria Development Agency (SFG); Styria Kalkınma Ajansı'nın (SFG) Yenilikçilik Faaliyetleri
In: Ankara Üniversitesi SBF dergisi, Band 74, Heft 3, S. 875-893
ISSN: 1309-1034
Bölgesel Kalkınma Ajansı (BKA), bölgesel kalkınmanın bir "katalizör"ü ve "destekleyici"si olarak aktörler arasında işbirliğini sağlamak, yerel kaynakları harekete geçirmek ve rekabet gücünü artırmak için kurulan bir örgüttür. BKA'lar, dünyada 1930'lardan; Avrupa'da ise, 1950'lerden itibaren kurulmaya başlamıştır. Avrupa'daki BKA'lardan bazıları, bölgesel kalkınmaya yönelik yenilikçilik faaliyetleri ile literatüre geçmiştir. Bunlardan biri, Avusturya'nın Styria bölgesinde 1991 yılında kurulan Styria Kalkınma Ajansı'dır (SFG).Çalışmanın amacı, SFG'nin yenilikçilik faaliyetlerini analiz etmektir. Konu, doküman analizi tekniği ile ele alınmıştır. Analiz sonucunda, SFG'nin yenilikçilik faaliyetleri kapsamında kümelenme, yenilik ve ağ faaliyetlerinde bulunduğu; bu faaliyetler ile "kurumsal yapı"lar kurduğu; bu "yapı"ları bir araya getirmek için de, Bölgesel Yenilik Sistemi (BYS) kurduğu tespit edilmiştir.
Strategic voting in the 2019 regional elections in Styria
Sprichwörtlich ist nach der Wahl vor der Wahl. Damit ist gemeint, dass man sich nach einer Wahl bereits auf die nächste Wahl vorbereitet. Wie das Phänomen des strategischen Wählens jedoch zeigt, sollte das Wissen über eine geschlagene Wahl nicht vernachlässigt werden. Die vorliegende Arbeit analysiert eine Umfrage des Instituts für Finanzwissenschaft und öffentliche Wirtschaft der Karl-Franzens Universität Graz zu den Landtagswahlen 2019 in der Steiermark und untersucht insbesondere das aus der Umfrage ableitbare strategische Wahlverhalten der Teilnehmer. Bereits eine überblicksmäßige Bearbeitung des Datensatzes zeigt, dass in einigen Fällen nicht die am höchsten präferierte Partei tatsächlich gewählt wurde. Dieses ansonsten als "sincere voting" bekannte Wahlverhalten (Wahl der am höchsten präferierten Partei) trifft daher nicht immer zu. In Folge dessen wird man zum Schluss gelangen müssen, dass die Wähler häufig eine strategische Wahl getroffen haben. Wie die Analysen in weiterer Folge gezeigt haben, lagen knapp 14% der abgegebenen Stimmen einer strategischen Wahl zu Grunde.Daraus resultiert die Frage, welche Gründe vorliegen, damit nicht die am höchsten präferierte Partei gewählt wird. Intuitiv würde man doch eher zum Schluss gelangen, dass stets die am höchsten präferierte Partei gewählt wird, damit diese eine Wahl gewinnt bzw in einer Regierungsbildung eine gewichtige Rolle spielt. Im Zuge der Analyse wurden einige Gründe genannt, welche als Motiv für eine strategische Wahl dienen. Dabei fiel ins Auge, dass insbesondere das Motiv eine Partei in ein Parlament zu verhelfen, besonders häufig als Grund für eine strategische Wahl vorliegt.Darüber hinaus stellt man sich im Zusammenhang mit dem strategischen Wählen die Frage, inwieweit die Wähler bereit sind, eine nicht präferierte Partei zu wählen. Sind Wähler bereit eine Partei strategisch zu wählen, welche sich gänzlich am anderen politischen Spektrum befindet? Können somit moralische Wertvorstellungen des Wählers über Bord geworfen werden damit ein höher präferiertes Ergebnis der Wahl erreicht wird? Diese Analyse wird mit Hilfe der "links-rechts Skala" durchgeführt. ; The proverb says that after the election is before the election. This means that after one election, people and parties are already preparing for the next one. However, as the phenomenon of strategic voting shows, knowledge about a previous election should not be neglected. This thesis analyses a survey conducted by the Institute of Public Economics at Karl-Franzens University Graz on the 2019 regional elections in Styria and, in particular, examines the strategic voting behaviour of the participants that can be derived from the survey. Already an overview of the dataset shows that not always the highest preferred party was actually voted for. This voting behaviour, otherwise known as "sincere voting" (voting for the highest preferred party) therefore does not always apply. Therefore, one will have to conclude that voters often vote strategically. As the analyses below have shown, almost 14% of the votes cast were based on a strategic choice.This raises the question of the reasons for not voting for the highest preferred party. Intuitively, one would tend to conclude that the highest preferred party is always elected. After all, just the counted votes for a party are important for the victory of an election. In the course of the analysis, a number of reasons were given as motives for a strategic vote. In particular, the motive of helping a party into a parliament is often cited as a reason for a strategic vote.In addition, strategic voting raises the question of the extent to which voters are willing to vote for a non-preferred party. Are voters willing to strategically vote for a party that is entirely on the other political spectrum? Can moral values of the voter be thrown overboard in order to achieve a higher preferred outcome of the election? This analysis is carried out with the help of the "left-right scale". ; Mag. Lukas Lecker, B.A.(Econ) ; Zusammenfassungen in Deutsch und Englisch ; Abweichender Titel laut Übersetzung des Verfassers/der Verfasserin ; Karl-Franzens-Universität Graz, Masterarbeit, 2021 ; (VLID)6021955
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Josef B v. Regional Authority of Styria
In: International law reports, Band 71, S. 441-446
ISSN: 2633-707X
The individual in international law — Nationality — Naturalization — Conditions of eligibility for — Effect on eligibility of prior conviction for high treason committed against applicant's national State during Second World War — Naturalization likely to be detrimental to standing of naturalizing State abroad — Relevance of attitude of foreign public opinion — The law of Austria
Lower Styria: an INSURED case study on sustainable regional development
In: EURES discussion paper 67
CENSORSHIP MEASURES IN STYRIA IMMEDIATELY AFTER THE PUBLICATION OF KOROŠEC'S SLOVENIAN DECLARATION
Immediately after the introduction of the King Aleksandar Karađorđević's dictatorship and the censorship became more severe. The press was supposed to subordinate its writing to the efforts of the government or at least avoid mentioning anything that was in contrast with these efforts. Through the press the state wanted to exert an all‑encompassing control over the thinking, political viewpoints, as well as emotions of the people. The author argues on the censorship measures in Styria after the publication of Korošec's Slovenian declaration in 1932.
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Die ökologische Nachhaltigkeit innerhalb der österreichischen Medienbranche unter besonderer Berücksichtigung der Styria Media Group AG
Das Thema ökologische Nachhaltigkeit spielt in unserer Gesellschaft eine immer wichtigere Rolle. Eine nachhaltige Entwicklung ist in allen denkbaren Lebensbereichen erforderlich und benötigt die gemeinsamen Anstrengungen der Politik, Wissenschaft, Medien und auch der Konsumenten und Konsumentinnen. Ein wichtiger Akteur und von großer Bedeutung sind die Medien bei der Umsetzung einer nachhaltigen Entwicklung. Medien haben in Bezug auf Nachhaltigkeit mehrere Funktionsrollen und tragen wesentlich zum allgemeinen Begriffsverständnis und zum Wissenstransfer bei. Dieses Verständnis ist die Grundvoraussetzung, um einen nachhaltigen Wandel von Wirtschaft und Gesellschaft bewirken zu können. Aus diesem Grund möchte die folgende Arbeit den aktuellen Umgang der österreichischen Medienbranche und speziell der Styria Media Group in Bezug auf ökologische Nachhaltigkeit feststellen. Für diese Arbeit stellen sich folgende Forschungsfragen: Wie haben sich das Begriffsverständnis und die Tätigkeiten der nachhaltigen Entwicklung seit den 1980er Jahren entwickelt? Welche Bedeutung hat die übergreifende Nachhaltigkeit und die ökologische Nachhaltigkeit für die österreichische Medienbranche? Welche Unternehmensziele hat die Styria Media Group in Bezug auf ökologische Nachhaltigkeit und wie werden diese innerhalb des Unternehmens kommuniziert? Das Ziel ist, die genannten Aspekte und Fragestellungen theoretisch zu betrachten und empirisch zu bearbeiten. Im Zuge des empirischen Teils dieser Arbeit werden Experteninterviews mit Verantwortlichen einzelner Marken innerhalb der Styria Media Group, einem Vorstandsmitglied und externen Personen geführt. Mittels der Quantitativen Inhaltsanalyse nach Mayring werden die Forschungsfragen beantwortet. Daraus sollen in Folge, empfehlenswerte und notwendige zukünftige Handlungsschritte für die Styria Media Group erkennbar werden. ; The topic of environmental sustainability becomes increasingly important in todays society. Sustainable development is necessary in all possible areas of life and requires the joint efforts of politics, science, media and consumers. Especially media gain in importance, regarding the implementation of sustainable development. They have several functional roles and contribute significantly to the conceptual understanding and transfer of knowledge. This understanding is a basic requirement for sustainable changes of economy and society. For this reason, the following work concentrates on the current handling of the Austrian media industry and especially the Styria Media Group, relating to environmental sustainability. This work tries to answer following research questions: Which development regarding the understanding of concepts and activities of sustainable development is observable since the 1980s? How important is sustainability and environmental sustainability for the Austrian media industry? Which corporate objectives has the Styria Media Group in relation to environmental sustainability and how are they communicated within the company? The aim is to look at these aspects and issues in theory and to work with them empirically. In the course of the empirical part of this study, expert interviews are conducted with managers of brands within the Styria Media Group, a member of the board and external people. The research questions are answered according to the quantitative content analysis by Mayring. Subsequently, this work tries to recognize recommended and necessary future action steps for the Styria Media Group. ; Julia Lichtenegger, BSc. ; Abweichender Titel laut Übersetzung des Verfassers/der Verfasserin ; Karl-Franzens-Universität Graz, Masterarbeit, 2016 ; (VLID)1255846
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The Linguistic landscape of Lower Styria on Picture Postcards (1890-1920)
In: Prispevki za novejšo zgodovino: Contributions to the contemporary history = Contributions à l'histoire contemporaine = Beiträge zur Zeitgeschichte, Band 59, Heft 3
ISSN: 2463-7807
Toward the end of the nineteenth century in the multilingual Habsburg Empire, language became an important – if not the most important – ethnic marker in the construction of different national identities. In the linguistically mixed regions of the Empire, language was no longer perceived as simply a tool for communication that could be chosen pragmatically depending on social situations and instead became an emblem of one's national identity. But how much is really known about how language was actually used in bilingual regions? By using the example of the bilingual Slovene-German speaking region of Lower Styria (Spodnja Štajerska/Untersteiermark), this paper suggests that picture postcards, a rich source available in large qualities, can help shed light on the visibility of language(s) in the public sphere, the social stratification and geographic distribution of languages, the language of formal and informal communication, and also on various forms of bilingualism and language contact. In short, an examination of picture postcards from the turn of the century, a medium close to everyday life, yields insights into the linguistic landscape of Lower Styria and can paint a picture of a region characterized not just by national conflicts but also by peaceful coexistence.
Exposure-complaint relationships of various environmental odor sources in Styria, Austria
In: Environmental science and pollution research: ESPR, Band 26, Heft 10, S. 9806-9815
ISSN: 1614-7499
Post-Merger Evaluation: Future-Oriented Organizational Development in the City of Fehring/Styria
This entry has been realised in the framework of the H2020-MSCA-RISE-2018 project "LoGov - Local Government and the Changing Urban-Rural Interplay". LoGov aims to provide solutions for local governments that address the fundamental challenges resulting from urbanisation. To address this complex issue, 18 partners from 17 countries and six continents share their expertise and knowledge in the realms of public law, political science, and public administration. LoGov identifies, evaluates, compares, and shares innovative practices that cope with the impact of changing urban-rural relations in five major local government areas: (1) local responsibilities and public services, (2) local financial arrangements, (3) structure of local government, (4) intergovernmental relations of local governments, and (5) people's participation in local decision-making. The present entry addresses the structure of local government in Austria. The entry forms part of the LoGov Report on Austria. To access the full version of the report on Austria, other practices regarding the structure of local government and to receive more information about the project, please visit: https://www.logov-rise.eu/. This project has received funding from the European Union's Horizon 2020 research and innovation programme under the Marie Skłodowska-Curie grant agreement No 823961.
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Herbert Miehsler, Südtirol als Völkerrechtsproblem – Verlag Styria – Graz, Wien, Köln 1962. (288 blz.)
In: Netherlands international law review: NILR ; international law - conflict of laws, Band 10, Heft 4, S. 369
ISSN: 1741-6191