"A collection of essays on nature observations at the Shaver's Creek Environmental Center, focusing on deepening the connection of personal and cultural meanings to a specific place through a process of sustained close attention"--Provided by publisher
"July 1984"--Cover. ; Partially funded by the Legislative Commission on Minnesota Resources. ; Spine title: Comprehensive plan, Minnesota Valley. ; Cover title: Minnesota Valley National Wildlife Refuge, Recreation Area and State Trail : comprehensive plan. ; Bibliography: p. 181-187. ; Mode of access: Internet.
A letter report issued by the General Accounting Office with an abstract that begins "Pursuant to a congressional request, GAO provided information on the Sawtooth National Recreation Area's (SNRA) funding, its accomplishments and unmet needs, and on agency actions that have adverse impacts on the area, focusing on: (1) the funds allocated to the SNRA for fiscal years 1993 through 1997; (2) spending for fiscal years 1993 through 1997 to enhance recreation, to preserve conservation values, such as fish and wildlife, and to manage commodity programs, such as grazing, and the accomplishments and unmet needs in these areas; (3) the funds not allocated or the funds allocated and then taken back from the Recreation Area for fiscal years 1993 through 1997 and what was done with those funds; and (4) some examples of potentially adverse effects of how the Recreation Area is managed on individuals, companies, and communities economically dependent on the area."
Recreational visits are primarily about human activity which involves travel from an originating area to a destination for cultural, economic, and social exchange processes. People travel to exotic locations for sight seeing, picnicking, bird watching, and for cultural and religious settings. However, accessibility to such areas is often free, which not only results in environmental hazards but also deprives the cash destitute government from revenue that such these sites offer. Valuing the recreational benefits associated with a destination based on tourists' preferences can help formulate an appropriate policy for Natural Resource Management (NRM). Environmental and natural resource management studies often try to measure the welfare change associated with a policy change. Welfare is generally defined as area under the demand curve; accordingly, by estimating the demand curve, consumer surplus is obtained which shows the welfare changes associated with an environmental policy change [Gunatilake (2003)]. The recreational values thus obtained can be utilised for a cost benefit analysis of a policy option, thereby, managing a park or a natural resource on a sustainable basis.
Start-ups werden in Europa und in Japan als Garant für die globale Wettbewerbsfähigkeit eines Landes gesehen. Silicon Valley gilt weltweit als Vorbild für Innovation und Erfolg. Japan hat dagegen den Ruf, ein für Innovationen und (global agierende) Start-ups ungünstiges Ökosystem bereitzustellen. Aktuelle dynamische Entwicklungen und Erfolge der japanischen Gründerszene widersprechen diesem Image. Japans Start-up-Szene macht mobil und verschiebt die Kräfteverhältnisse im japanischen Innovationssystem, das Großunternehmen seit den 1960er Jahren dominieren. Dabei bieten Japans Start-up-Tradition, erfolgreiche "etablierte" Entrepreneure und zunehmendes Risikokapital der Gründerszene Rückhalt. Durch die so freigesetze Aufbruchstimmung und ein neues Selbstverständnis der Szene beginnt Japan, sich als Start-up-Hub in Asien zu positionieren. Premierminister Abe hat die strukturelle und finanzielle Förderung von Startups zu einer Säule seines Abenomics-Programms gemacht. Die Start-up-Szene sieht ihn als Verbündeten und als Symbol für die "Kraft des Scheiterns". Innovationscluster wie "Bit Valley" und neue Konzepte von Japans Großunternehmen, z.B. die Steigerung der Zahl von Ausgründungen (Intrapreneurship) und "Offene Innovationsprozesse", bringen zudem Dynamik ins Spiel. Wirtschaftliche Misserfolge von Elektronikkonzernen wie Panasonic und Sharp machen Start-ups interessanter und den Arbeitsmarkt mobiler. Japanische Universitäten, deren Erfolgskriterium bis vor Kurzem noch war, möglichst viele ihrer Absolventen in Großunternehmen oder bei der Regierung unterzubringen, nehmen durch Unternehmensgründungen und Ausbildung im Bereich von Entrepreneurship eine neue Rolle im japanischen Innovationssystem ein. Dadurch brechen traditionelle "Silos" auf, was einen drastischen Wandel darstellt. Fazit: Durch den Vergleich mit Silicon Valley läuft Japan Gefahr, die eigenen Erfolge zu übersehen und schlecht zu vermarkten. Es bieten sich daher zwei Strategien an: 1. gezieltes nationales und internationales Marketing existierender Start-up-Erfolgsgeschichten, 2. wirksame Accelerator-Programme zur gezielten Förderung von Start-ups mit großem Wachstumspotenzial, um hier beschleunigend zu wirken und so einen Beitrag zum Wirtschaftswachstum Japans zu leisten.