In: Hayward, E. , Morrison-Love, D. , Makara Fuller, K. , Spencer, E., Hughes, S., Ryder, N. and MacBride, G. (2017) CAMAU Project: Progression Frameworks and Progression Steps. 18th Annual AEA Europe Conference, Prague, Czech Republic, 9-11 Nov 2017.
Abstract In Austria, bracket creep has so far only been partially returned to the taxpayer within periodic tax reforms. As of 2022, the federal government has decided to fully compensate for the bracket creep, albeit not automatically for every taxpayer, but within the framework of compensation differentiated by income tax brackets with a discretionary component accounting for around one-third of the annual bracket creep burden. A full adjustment along the lines of the Swiss model would have been desirable. If lower income tax brackets continue to be adjusted stronger like upper income tax brackets in upcoming years, full-time employment will be further discouraged.
Unter dem Begriff der "kalten Progression" versteht man den Anstieg des durchschnittlichen Einkommensteuersatzes allein durch Lohn- und Einkommenserhöhungen, die die allgemeine Preissteigerung - also die Inflation - ausgleichen. Im Jahr 2013 lag die Belastung durch die kalte Progression am höchsten. Im Schnitt wurden die Steuerzahler mit 211 Euro zu viel im Vergleich zum Referenzjahr 2010 belastet. Die Verteilungsanalyse mit dem Mikrosimulationsmodell STATS des Instituts der deutschen Wirtschaft Köln (IW Köln) zeigt, dass in absoluten Beträgen die hohen Einkommen auch am stärksten betroffen sind. Relativ gesehen, also im Verhältnis zur ursprünglichen Steuerlast, trifft die kalte Progression vor allem Gering- und Mittelverdiener. In der Spitze betrug die zusätzliche Belastung bis zu 25 Prozent der "regulären" Steuerschuld bei Steuerzahlern im zweiten Einkommensdezil. Die ärmeren Haushalte profitieren zwar überproportional von Anpassungen des Grundfreibetrags, allerdings befinden sich viele in der ersten Progressionszone des Tarifs und werden somit auch stärker von der kalten Progression getroffen. Die tarifliche Entlastung im Jahr 2016 hat die kalte Progression nur teilweise beseitigt. Im Vergleich zu 2013 sinkt zwar die Belastung merklich, allerdings bleibt im Vergleich zu 2010 eine durchschnittliche zusätzliche Steuerlast in Höhen von 140 Euro je Steuerpflichtigem erhalten. Die geplante Anpassung 2017 wird zwar die kalte Progression in den unteren drei Einkommensdezilen abbauen, allerdings wird die Belastung über alle Steuerzahler im Schnitt immer noch 115 Euro betragen. Wollte man die kalte Progression zum Referenzjahr 2010 im Zuge des Tarifs 2017 über die gesamte Einkommensverteilung hinweg beseitigen, so müssten die Tarifgrenzen oberhalb des Grundfreibetrags um ungefähr 7,5 Prozent angehoben werden statt der vorgesehenen 0,72 Prozent. Die zusätzlichen Aufkommensverluste werden mit dem STATS-Modell auf 7,1 Milliarden Euro geschätzt. Die Politik sollte zudem die aktuelle Phase niedriger Inflation nutzen, um eine automatisierte Regelung zu implementieren ohne sofortige hohe Ausfälle beim Steueraufkommen zu erleiden.
This article aims to study the progression markers in six Vietnamese folktales. Progression markers refer to the grammatical devices that characterize any happenings that push the story forward. These markers highlight the temporal sequence of succeeding events, which form the backbone, or storyline of the Vietnamese folktales. They are rồi 'already', xoan 'finish', đoạn 'end, terminate', thì 'then', bèn 'then, consequence', and đã 'have experienced'. The paper begins with the structural description of these progression markers and proceeds to their discourse functions both on the narrative timeline and out of the line. As the default timeframe of the narrative is past time or accomplished time, when these markers occur in past time, they indicate temporal succession and a cause-effect relationship of foregrounded events. In projected time as in quotations, the progression markers rồi, xoan, đoạn, thì, bèn, and đã are compared with the progression markers lǽ:w, sèt, còp, k:, cɯɳ, dâ:j in Thai respectively to show that despite the morphological difference, at the level of discourse syntax, their discourse structures are quite common.
Die Bundesregierung hat in ihrem Ersten Steuerprogressionsbericht zu Jahresbeginn die Effekte der ungerechten kalten Progression kleingerechnet. Das DSi schlägt vor, dass der Arbeitskreis "Steuerschätzungen" eine unabhängige Abschätzung der Effekte der kalten Progression vornimmt. Unter Berücksichtigung aktueller Inflationsprognosen und anstehender Grundfreibetragserhöhungen hat das Institut zudem eigene Prognosen der Belastungen durch die kalte Progression vorgenommen. Danach zahlen die Bürger in diesem Jahr rund 7,8 Milliarden Euro und im kommenden Jahr rund 9,3 Milliarden Euro zu viel Einkommensteuer und Solidaritätszuschlag. Ein Abbau der kalten Progression ist also dringend erforderlich.
Anders als noch beim Sondierungsergebnis will die mögliche Koalition von Union und SPD nun doch die kalte Progression in dieser Legislaturperiode ausgleichen. Für die Steuerzahler bedeutet dies immerhin keine schleichende Erhöhung der Einkommensteuer, für den Staat führt dieser Plan jedoch zu Mindereinnahmen. Denn in der bisherigen Finanzplanung sind die Einnahmen aus der kalten Progression einkalkuliert. Von 2018 bis 2021 summiert sich der Effekt für den Bund auf insgesamt 15 Milliarden Euro.
PurposeThe purpose of this paper is to explore what drives UK managers aged over 50 to continue progressing in their careers rather than retiring, and their perceptions of career progression at a time in life when opportunities for further promotion may have ceased. It examines subjectively significant personal and organizational influences on career progression and the extent to which older managers perceive that motivation for career progression changes over the career.Design/methodology/approachThe research adopts a qualitative, inductive approach, comprising semi‐structured interviews with 27 male and 13 female managers, aged 50 and over, from two large, UK financial services organizations.FindingsThe findings show that motivation for career progression in managers aged over 50 is driven by individually diverse patterns of career drivers, personal and work‐related influences, and attitudes towards career opportunities. These can be classified into four different orientations towards future career progression, pre‐ and post‐retirement.Originality/valueThe study contributes to knowledge about subjective psychological mobility in late managerial careers and the balance which individuals maintain between organizational and personal aspects of their career. It demonstrates that motivational drivers of career progression are perceived to change over the career and that perceptions of what constitutes career progression are linked to an individual's past, current and predicted future career experiences, in some cases extending past the traditional retirement transition.