Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
1621 Ergebnisse
Sortierung:
In: Der Donauraum: Zeitschrift des Institutes für den Donauraum und Mitteleuropa, Band 23, Heft 1, S. 158-158
ISSN: 2307-289X
In: Anthem companions to sociology
Peter L. Berger (1929-2017) was among the most prominent sociologists of the past half century. He co-authored with Thomas Luckmann, The Social Construction of Reality, considered to be a modern classic of social science. His work on social theory, the sociology of religion, third world development, and the role of capitalism in modern life define his enduring importance as a leading figure in social science.
In: Anthem Companions to Sociology
Peter L. Berger (1929-2017) was among the most prominent sociologists of the past half century. He co-authored with Thomas Luckmann, The Social Construction of Reality, considered to be a modern classic of social science. His work on social theory, the sociology of religion, third world development, and the role of capitalism in modern life define his enduring importance as a leading figure in social science.
In: Lectures
ISSN: 2116-5289
In: Routledge studies in social and political thought 124
Background: Berger's prose, presentation, and purpose -- Institutions: Berger's conceptual foundation -- The sociological tourist -- Ever the Weberian -- Sociological insights into the exemplary, the everyday, and the execrable -- Socially constructing modernization, modernity, and our social world -- Production through science-based technology -- Modes of production and cognitive styles -- Provisionally taking stock : "modes of production and cognitive styles" -- Modes of production and cognitive styles amplified -- Reality as a social creation -- Pluralism -- Pluralism and capitalism -- What has been done? -- Styles of consciousness and pluralism -- Reservations about pluralism -- The complexity of modern consciousness -- The continuing influence of Weber -- Modernization augmented -- Modernity and its discontents : a suitably ironic closing
In: European journal of social theory, Band 21, Heft 3, S. 407-415
ISSN: 1461-7137
In: Routledge environmental humanities
"As one of the originators of the concept of bioregionalism, Peter Berg (1937-2011) is a founding figure of contemporary environmental thought. As arguably the nation's first post-environmentalist, in the 1970s Berg perceived the negative direction the environmental movement was taking and began to articulate a more positive and pro-active alternative, centred on the concept of bioregions. This book introduces readers to the biospheric vision and post-environmental genius of Berg, with original tributes from sixteen prominent writers and thinkers, whose reflections illuminate facets of Berg's continuing importance and offer fresh angles on bioregionalism"--
In: Forum qualitative Sozialforschung: FQS = Forum: qualitative social research, Band 4, Heft 2
ISSN: 1438-5627
Computer und Weltbild stellt nicht, wie auf dem Klappentext versprochen, eine umfassende Ethnologie der Computerkultur dar. Vielmehr gliedert es sich in vier größere, für sich genommen jeweils durchaus interessante Teile, ohne jedoch dadurch schon einen schlüssigen Gesamtzusammenhang zu ergeben. Etwa ein Drittel des Buchs ist der ausführlichen Konstruktion eines multiperspektivischen Weltbildmodells gewidmet. BERGER greift dabei vor allem auf philosophische, sozialpsychologische und kognitionswissenschaftliche Grundlagen zurück. Die Wahl eines qualitativen Forschungsdesigns wird ebenfalls relativ ausführlich begründet und dargestellt. Eine Neuerung stellt dabei die Verwendung von "Inkubationsfragebögen" dar, die dem eigentlichen qualitativen Interview vorgeschaltet sind. Der dritte Teil des Buches befasst sich mit der Wissenschaftsgeschichte der Informatik, der Informatik als Schulfach – mit einem Schwerpunkt auf Nordrhein-Westfalen – und der alltäglichen Computerkultur. Im Ergebnisteil geht BERGER auf der Grundlage seiner Interviews (N=28) auf das habitualisierte Weltbild von InformatiklehrerInnen ein, bezogen auf den Stellenwert des Computers, die Einschätzung der Wissenschaft Informatik und anhand der Dichotomie "kreativ" vs. "formal" auf unterschiedene Denk- und Lehrstile. Sowohl die Konstruktion eines ausdifferenzierten Weltbildmodells als auch die empirischen Ergebnisse in Bezug auf den Informatikunterricht haben Aussagekraft. Als Gesamtwerk gesehen fehlt dem Buch jedoch etwas der rote Faden.
In: The Bulletin of Irkutsk State University. Series Political Science and Religion Studies, Band 28, S. 100-107
In: Society (2010), vol. 47: 213-20.
SSRN
In: The journal of international social research: Uluslararası sosyal araştirmalar dergisi, Band 13, Heft 70, S. 487-495
ISSN: 1307-9581
In: Contemporary Arab affairs, Band 11, Heft 3, S. 161-168
ISSN: 1755-0920