Metropolitan councils: the St. Louis experience
In: National civic review: publ. by the National Municipal League, Band 60, S. 79-85
ISSN: 0027-9013
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In: National civic review: publ. by the National Municipal League, Band 60, S. 79-85
ISSN: 0027-9013
In: National civic review: promoting civic engagement and effective local governance for more than 100 years, Band 60, Heft 2, S. 79-85
ISSN: 1542-7811
AbstractResults of survey of East West Gateway Coordinating Council on achievement of metropolitan goals.
In: http://hdl.handle.net/2027/umn.31951d00930924w
"August 1966." ; "M-32." ; Includes bibliographical references. ; Mode of access: Internet.
BASE
In: Journal of health & social policy, Band 1, Heft 4, S. 123-125
ISSN: 1540-4064
Beurteilung von Parteien und Politikern. Einstellung zu politischen
Fragen und Themen der Zeit.
Themen: Wichtigste politische Streitfragen in Hamburg;
Wahlbeteiligungsabsicht bei der Bürgerschaftswahl; beabsichtigte Art
der Wahl (Wahllokal oder Briefwahl); Parteipräferenz; Zeitpunkt und
Sicherheit der eigenen Wahlentscheidung; noch wählbare Partei;
Interesse an der Bürgerschaftswahl; Wichtigkeit der Bundespolitik für
die eigene Wahlentscheidung auf Landesebene; Wahlverhalten bei der
letzten Bürgerschaftswahl; Koalitionspräferenz; Einstellung zu einer
Koalition aus CDU und FDP, SPD und Grüne/GAL, CDU und SPD, aus CDU und
Grüne/GAL, aus CDU, Grüne/GAL und FDP, aus SPD, Grüne/GAL und FDP sowie
aus SPD, Grüne/GAL und Linke; Sympathie-Skalometer für ausgewählte
Parteien auf Bundes- und Landesebene; Zufriedenheit mit den Leistungen
des CDU-Senats in der Landesregierung, der SPD-Opposition und der
Grüne/GAL-Opposition in der Bürgerschaft sowie der Bundesregierung
(Skalometer); Kenntnis der Spitzenkandidaten von CDU und SPD für das
Amt des Ersten Bürgermeisters; Sympathie-Skalometer für ausgewählte
Landespolitiker (Skalometer); Partei, die am besten gefällt;
Politikinteresse; Präferenz für Ole von Beust oder Michael Naumann als
Ersten Bürgermeister; Vergleich der Glaubwürdigkeit, Tatkraft,
Sympathie, des Sachverstands, der Bürgernähe und des Siegertyps der
beiden Spitzenpolitiker; Spitzenkandidat, der besser zu Hamburg passt;
Beurteilung der eigenen wirtschaftlichen Lage, der wirtschaftlichen
Lage des Bundeslandes allgemein sowie im Vergleich zu den übrigen
westlichen Bundesländern; Konjunkturerwartung für Hamburg;
kompetenteste Partei zur Verbesserung der wirtschaftlichen Lage im
Bundesland, im Bereich der Arbeitsplatzbeschaffung, der
Verkehrspolitik, der sozialen Gerechtigkeit, der Bildungspolitik, der
Familienpolitik sowie der Ausländerpolitik; persönliche
Kriminalitätsbedrohung und kompetenteste Partei zur
Kriminalitätsbekämpfung sowie zur Lösung zukünftiger Probleme des
Bundeslandes; Meinung zur Zukunftsfähigkeit des Bundeslandes; Meinung
zu Ole von Beust als Ersten Bürgermeister; erwarteter Wahlgewinner bei
der Bürgerschaftswahl; größere Bedeutung der Parteien in der
Landesregierung oder des Ersten Bürgermeisters nach der
Bürgerschaftswahl; Chancen der FDP sowie der Linken, die 5%-Hürde zu
schaffen; Einstellung zu einem Einzug der Linken in die Bürgerschaft;
vermutete Motive der Wähler der Linken: Protestwähler oder
Überzeugungswähler; ausreichende Informiertheit über das neue Wahlrecht
für die Bürgerschaftswahl; Einstellung zu diesem neuen Wahlrecht;
Kompliziertheit des neuen Wahlrechtes.
Demographie: Ortsgröße; Alter (klassiert); Familienstand;
Zusammenleben mit einem Partner; Schulbildung; Hochschulstudium;
abgeschlossene Lehre Berufsausbildung; Berufstätigkeit; eigene
Arbeitsplatzsicherheit; berufliche Position; Haushaltsgröße; Anzahl der
Personen im Haushalt ab 18 Jahren; Gewerkschaftsmitglied im Haushalt;
Konfession; Arbeitslosigkeit und Arbeitsplatzgefährdung nahe stehender
Personen; Parteineigung; Parteiidentifikation; deutsche
Staatsbürgerschaft von Geburt an; geboren in Deutschland; frühere
Staatsangehörigkeit; Jahr der Einbürgerung; Eltern als Ausländer
geboren oder Zuwanderer (Migrationshintergrund); Anzahl der
Telefonnummern im Haushalt; Geschlecht; Wahlberechtigung in Hamburg.
Zusätzlich verkodet wurde: Gewichtungsfaktor.
GESIS
In: Urban affairs quarterly, Band 7, Heft 4, S. 489-507
In: Political science review: quarterly journal of the Department of Political Science, University of Rajasthan, Band 22, Heft 4, S. 389
ISSN: 0554-5196
In: Asia & the Pacific policy studies, Band 8, Heft 1, S. 15-41
ISSN: 2050-2680
AbstractThis article assesses the role of local councils as a conduit for democratic consolidation through the examination of the legislative performance of the members of a South Korean metropolitan city council. We collected data on ordinance proposals in Busan Metropolitan Council from 2006 to 2018 (the 5th to 7th Councils) and analysed, first, the effects of individual attributes of local council members on legislative performance through negative binomial model analysis and, second, the effects of legislative networks on council members' performance. Three findings contribute to the literature: first, the number of proposed ordinances by council members increased over time, while those by the mayor decreased in the same period, suggesting an erosion of executive dominance of policymaking in local councils. Second, female and newly elected council members are most active in legislative proposals, which underlines that these members are more connected to the electorate than long‐serving incumbents. Third, network analyses show increasingly diverse and multi‐centred communities behind ordinance proposals; this suggests a move from personalistic politics to institutionalised politics.
In: Local government studies, Band 16, Heft May/Jun 90
ISSN: 0300-3930
A major research project has been carried out by a team from the Institute of Local Government Studies, which has attempted to evaluate the impact of the abolition of the MCCs upon the nature of metropolitan government, on the basis of a number of different criteria including public accountability, public comprehensibility and the pattern of resource allocation. Introduces articles which illustrate particular aspects. Places the origins, experience and impact of the abolition of the GLC and MCCs in a wider context. (Abstract amended)
In: Public administration: an international quarterly, Band 69, Heft Summer 91
ISSN: 0033-3298
On 1 April 1986 the GLC and the 6 MCCs ceased to exist. Services were transferred either to lower-tier councils or to a variety of boards, committees and residuary bodies. Comparisons are made across the 6 counties and amongst the district councils within each of them. (SJK)
In: National municipal review, Band 46, S. 230-234
ISSN: 0190-3799
World Affairs Online
In: Local government studies, Band 16, Heft May/Jun 90
ISSN: 0300-3930
Examines public consciousness of Metropolitan County Council services, public consciousness and expectations of abolition, public views of the impact of abolition, and public attitudes towards alternative forms of metropolitan government. (JLN)