Ministries of education: their functions and organization
In: Bulletin 1961, 21
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In: Bulletin 1961, 21
In: Public administration and development: the international journal of management research and practice, Band 11, Heft 1, S. 67-78
ISSN: 1099-162X
AbstractUntil recently, the literature on public administration has been almost exclusively based on the concerns and features of medium‐sized and large states. Few studies have addressed the special features of public administration in small states. This paper helps to redress this situation by focusing on Ministries of Education in small states. It is mainly based on a Commonwealth survey of 15 countries in the Caribbean, Africa, Europe, the Indian Ocean, Asia and the South Pacific. Among the questions addressed in the paper are ones on the range of functions undertaken by Ministries of Education and on such personnel matters as job definition and recruitment. The paper also examines issues of management in the highly personalized environment found in small states.
In: Public administration and development: the international journal of management research and practice, Band 11, Heft 1, S. 67-78
ISSN: 0271-2075
Verwaltungen in kleinen Staaten wurden in der Literatur bisher wenig beachtet, und Konzepte für Verwaltungen in mittleren und großen Staaten bedurften der aufwendigen Anpassung für kleine Länder. Dieser Beitrag basiert vorwiegend auf der Untersuchung des Commonwealth Secretariats aus 15 Commonwealth-Mitgliedern in den Kariben, in Afrika, Europa, dem Indischen Ozean, Asien und im Südpazifik. Der gemeinsamen kolonialen Prägung wegen ist die Übertragung von Erfahrungen und Ratschlägen auf andere Länder nur eingeschänkt möglich. Schwerpunkte des Artikels sind: Funktionsbereiche der Erziehungsministerien, die in diesen Kleinstaaten oft die größten Ressorts sind, und der ganze Bereich ihrer Personalpolitik. Besondes nützlich hat sich die Commonwealth-Untersuchung durch die damit verbundenen Beratungen und die Weiterbildung erwiesen. (APAF-Glz)
World Affairs Online
In: Fundamentals of educational planning 54
In: Public administration and development: the international journal of management research and practice, Band 11, Heft Jan-Feb 91
ISSN: 0271-2075
In: Challenge scale series
As part of the coordinated global education response to the COVID-19 pandemic, UNESCO, UNICEF and the World Bank have conducted a Survey on National Education Responses to COVID-19 School Closures. In this joint report, we analyze the results of the first two rounds of data collection administered by the UNESCO Institute for Statistics (UIS). They cover government responses to school closures from pre-primary to secondary education. The first round of the survey was completed by Ministry of Education officials of 118 countries between May and June 2020, and the second round from 149 countries between July and October 2020. The survey instrument was designed to capture de jure policy responses and perceptions from government officials on their effectiveness, providing a systematic understanding of deployed policies, practices, and intentions to date.
BASE
In: Publications of the International Bureau of Education 133
In: Zeitschrift für Politikwissenschaft: ZPol = Journal of political science, Band 33, Heft 3, S. 535-554
ISSN: 2366-2638
ZusammenfassungDieser Beitrag untersucht, wer in Deutschland Bildungsminister:in wird. Zur Klärung dieser Frage entwickelten wir einen Datensatz, der die biografischen Merkmale aller Bildungsminister:innen der deutschen Bundesländer zwischen 1950 und 2020 enthält. Als Beispiel für die Nutzung des Datensatzes untersuchen wir die beiden Merkmale Geschlecht und frühere Berufserfahrung und verknüpfen diese Merkmale mit Indikatoren für die Größe und Entwicklung des Bildungsbudgets und die Dauer der Amtszeit. Wir zeigen, dass zwischen 1950 und 2020 deutlich mehr Männer als Frauen zum/zur Bildungsminister:in ernannt wurden, unabhängig davon, welche Parteien die Bildungsminister:innen stellten. Außerdem verfügt die Mehrheit der Bildungsminister:innen bei Amtsantritt nicht über vorherige Berufserfahrung als Lehrer:in. Die meisten Bildungsminister:innen haben jedoch bereits politische Erfahrung, wenn sie ihr Amt antreten. Unsere Datenbank, die die erste umfassende Erhebung biografischer Merkmale von Bildungsminister:innen in den deutschen Bundesländern enthält, steht allen interessierten Forscher:innen zur Verfügung.
In: The round table: the Commonwealth journal of international affairs, Band 73, Heft 291, S. 278-285
ISSN: 1474-029X
In: Diplomatic history, Band 44, Heft 5, S. 897-900
ISSN: 1467-7709
In: Parties and Democracy, S. 89-131
In: Unesco chronicle, Band 15, S. 9-14
ISSN: 0041-526X
Blog: Social Europe
Powerful groups seem increasingly willing to break the unspoken rule against public infighting. This does not bode well for Putin's regime.