Uniform Law Commissioners and Juvenile Offenders
In: Social service review: SSR, Band 14, Heft 4, S. 749-752
ISSN: 1537-5404
685430 Ergebnisse
Sortierung:
In: Social service review: SSR, Band 14, Heft 4, S. 749-752
ISSN: 1537-5404
In: European journal of political economy, Band 28, Heft 4, S. 414-429
ISSN: 1873-5703
This paper contributes to the literature on specific deterrence by addressing the issue of selecting adolescents into adult and juvenile law systems. In Germany, different from the U.S. and most other countries, turning a critical cutoff age does not cause a sharp discontinuity from juvenile to adult penal law, but rather implies a shift to a discretionary system of both adult and juvenile law, dependent on the courts' impression of moral and mental personal development of the adolescent at the time of the act. The German legal system draws the line of adulthood at some fuzzy age interval between 18 and 21, which is well above the thresholds prevailing in the U.S. (16 to 18 years, state specific) and other countries. Thus, the German evidence entails some external evidence to the previous literature mostly relying on U.S. data. Based on a unique inmate survey and Two-Equation Models controlling for selectivity problems, results show that application of adult criminal law instead of juvenile penal law decreases expected recidivism of adolescents. [Copyright Elsevier B.V.]
In: European Journal of Political Economy, Band 28, Heft 4, S. 414-429
In: Journal of Social Issues & Humanities, Band 1, Heft 5
SSRN
The current system of criminal liability for children in Indonesia is characterized as individual point of view, which has several disadvantages, such as the imposition of a stigma against a child as a criminal. This stigma will affect the growth of children so that children cannot grow like a child who behaves normally. On the other hand, deviation behavior done by children is not all because of the child but there are factors outside the child that causes children to commit crime. In the context of integrating crime, there is a need for structural criminal responsibility that can be held accountable to other parties that are structurally related to the occurrence of a criminal act even if the facts are not involved in a criminal act. This also needs the involvement of parties of parents, schools, community and the government. Based on the criminal liability of substitute, then the parties can be accounted for by criminal in the form of criminal fine, criminal oversight or compensation to the victim. ; peer-reviewed
BASE
The UN Global Study on Children Deprived of Liberty detailed many children's poor experiences in detention, highlighting the urgent need for reform. Applying a child-centred model of detention that fulfils the rights of the child under the five themes of provision, protection, participation, preparation and partnership, this original book illustrates how reform can happen. Drawing on Ireland's experience of transforming law, policy and practice, and combining theory with real-life experiences, this compelling book demonstrates how children's rights can be implemented in detention. This important case study of reform presents a powerful argument for a progressive, rights-based approach to child detention. Worthy of international application, the book shares practical insights into how theory can be translated into practice
In: International Journal of Ethics in Social Sciences, Band 3, Heft 2
SSRN
In: De Gruyter eBook-Paket Rechtswissenschaften
In: De Gruyter Kommentar
Das Standardwerk zum Jugendgerichtsgesetz wird mit der 13. Auflage auf den neuesten Stand gebracht. Die Kommentierung berücksichtigt alle Änderungen des JGG bis Dezember 2016, insbesondere die Ersetzung der nachträglichen durch die vorbehaltene Sicherungsverwahrung für Jugendliche, die Einführung des "Einstiegsarrests", die gesetzliche Regelung der Vorbewährung und die Änderungen des JGG durch das Gesetz über die Besetzung der großen Straf- und Jugendkammern und durch das Gesetz zur Stärkung der Rechte von Opfern sexuellen Missbrauchs (StORMG). Die seit der Vorauflage erschienene umfangreiche Rechtsprechung und Literatur sind eingearbeitet. Leitlinien des Kommentars bleiben die Grundgedanken des JGG, nach denen durch ein erzieherisch ausgestaltetes und rechtsstaatliches Jugendstrafrecht weitere Rechtsbrüche von Jugendlichen und Heranwachsenden verhindert sowie die Integration junger Menschen in die Gesellschaft gefördert werden sollen. Der Kommentar berücksichtigt die empirischen Befunde zur Jugendkriminalität und zu den jugendstrafrechtlichen Sanktionen. Er versteht sich als Unterstützung für die jugendstrafrechtliche Praxis.
Die Frage, ob die Strafmündigkeit, d.h. der Zeitpunkt, ab dem jugendlicheTäter wie Erwachsene behandelt werden, auf 18 Jahre herabgesetzt werdensoll, wird in Japan intensiv debattiert und beschäftigt aktuell die Gesetzgebungskommissiondes japanischen Justizministeriums. Die heutige, iminternationalen Vergleich hohe Altersgrenze von 20 Jahren im Jugendschutzgesetzvon 1948 steht in der Tradition der seinerzeit weithin verbreitetenPolitik von Erziehungs- und Resozialisierungsmaßnahmen anstelle einerstrengen Bestrafung junger Täter. Die heutige Diskussion ist vor dem Hintergrundder anhaltenden Sorge der Öffentlichkeit vor einer hohen Jugendkriminalitätzu sehen, obgleich diese in Wirklichkeit im letzten Jahrzehnterheblich zurückgegangen ist. Ferner spielt eine große Rolle, dass zum einendas aktive Wahlrecht im Jahr 2015 auf die Vollendung des 18. Lebensjahresherabgesetzt wurde und zum anderen eine Änderung des Eintritts derVolljährigkeit im japanischen Zivilgesetz auf ebenfalls 18 Jahre in Kürzeerwartet wird. Auch die Kritiker einer Absenkung der Strafmündigkeit gehendavon aus, dass diese im Zuge dieser allgemeinen Entwicklung unvermeidlichsein wird.Der Beitrag gibt einen Überblick über die aktuelle Praxis des Jugendstrafrechtsin Japan und schildert den öffentlichen Druck, von schützendenMaßnahmen Abstand zu nehmen. Er beleuchtet dabei die bereits umgesetztenReformen des Jugendschutzgesetzes, die allerdings die Praxis des Jugendrechtsnoch nicht stark verändert haben, auch wenn den Opfern jugendlicherTäter und deren Familien nunmehr qualifizierte Rechte eingeräumt werden.Es folgt eine Erörterung der zentralen Argumente für und gegen die Herabsetzung der Strafmündigkeit, wie sie unter anderem in einer umfassendenStudie des Justizministeriums aus dem Jahr 2016 zusammengestellt sind.Ferner werden die vorgeschlagenen neuen Formen der Bestrafung für 18-und 19-jährige Täter bewertet, welche nach wie vor eine korrigierende Erziehungund Schutz statt Bestrafung vorsehen und damit den Rehabilitationscharakterdes Jugendgesetzes erhalten. Die vom Untersuchungsausschussdes Justizministeriums vorgeschlagenen Alternativen sind von demGedanken geprägt, eine Inhaftierung nicht mehr mit Zwangsarbeit zu verbinden,um Gefangenen jeden Alters ausreichend Zeit für wirkungsvolleRehabilitierung zu geben, die individuell nach den jeweiligen Bedürfnissenzugeschnitten werden soll. Dieser Ansatz bildet den Referenzrahmen für dieGesetzgebungskommission. Eine Änderung der Strafmündigkeit sowie dieNeudefinierung der Folgen einer Inhaftierung würden für das Jugendstrafrechtin Japan eine große Wende bedeuten und die bei weitem die größteReform des Strafgesetzes seit dessen Inkrafttreten im Jahr 1907 darstellen. ; The question whether the age of criminal adulthood – when offenders are treatedas adults – should be lowered to 18 is before the Ministry of Justice LegislativeCouncil and is more widely debated in Japan. The present age of 20, highby international comparisons, in the Juvenile Act 1948 reflects policies of welfareand educative rehabilitation towards juvenile delinquency, broadly supportedat the time of that law, rather than a strict criminal justice and punishmentapproach. Discussion occurs against a background of continuing concernabout the prevalence of juvenile crime, though in reality there has been anenormous drop over the last decade, reduction in 2015 of the voting age to 18and the change of the age of adulthood to 18 in the Civil Code, anticipated veryshortly. Even amongst opponents of reducing the age of criminal adulthoodthere is an expectancy it will happen.This article describes the current system of juvenile justice in Japan; recountspressure of this century to move away from the protective methods itemploys; sets out amendments to the Juvenile Act that resulted, but which, inpractice, have not fundamentally altered the administration of juvenile law,though qualified rights have been given to victims and their families; gives anaccount of arguments, referring to a Ministry of Justice study, produced at theend of 2016, and other sources, for and against reducing the age of criminaladulthood; assesses the consequences of lowering the age to 18; and considersnew forms of adult sentences for 18- and 19-year olds that have been suggested,containing corrective education and protection, rather than punishment,preserving much the rehabilitative spirit behind the Juvenile Act. Connected tothese alternatives, put forward by the Ministry of Justice study group and formingpart of the terms of reference for the Legislative Council, is the idea thatsentence of imprisonment should no longer include forced labour, so as toallow prisoners of whatever age sufficient time to receive effective rehabilitation,assessed according to their individual needs. Alteration of the age ofcriminal adulthood would amount to a significant change in Japanese criminaljustice. Redefining imprisonment, as a consequence, would be a watershed, byfar the most major amendment of the Penal Code since its introduction in 1907.
BASE
In: European research studies, Band XX, Heft 4B, S. 290-304
ISSN: 1108-2976
This book represents the first major analysis of Anglo-Australian youth justice and penality to be published and it makes significant theoretical and empirical contributions to the wider field of comparative criminology. By exploring trends in law, policy and practice over a forty-year period, the book critically surveys the moving images' of youth justice regimes and penal cultures, the principal drivers of reform, the core outcomes of such processes and the overall implications for theory building. It addresses a wide range of questions including: How has the temporal and spatial patterning of youth justice and penality evolved since the early 1980s to the present time? What impacts have legislative and policy reforms imposed upon processes of criminalisation, sentencing practices and the use of penal detention for children and young people? How do we comprehend both the diverse ways in which public representations of young offenders' are shaped, structured and disseminated and the varied, conflicting and contradictory effects of such representations? To what extent do international human rights standards influence law, policy and practice in the realms of youth justice and penality? To what extent are youth justice systems implicated in the production and reproduction of social injustices? How, and to what degree, are youth justice systems and penal cultures internationalised, nationalised, regionalised or localised? The book is essential reading for researchers, students and tutors in criminology, criminal justice, law, social policy, sociology and youth studies.
"In light of a growing epidemic of teen gambling, this book provides a better understanding of the causes and extent of youth gambling problems, assessment tools to identify teens with gambling addictions and related issues, and strategies for the prevention and treatment of youth who gamble"--