Educational Research
In: The Salisbury review: a quarterly magazine of conservative thought, Band 14, Heft 3, S. 33-34
ISSN: 0265-4881
48331 Ergebnisse
Sortierung:
In: The Salisbury review: a quarterly magazine of conservative thought, Band 14, Heft 3, S. 33-34
ISSN: 0265-4881
Doing Educational Research offers a hands-on guide for students engaged in educational research. It provides a comprehensive and accessible introduction to the key qualitative and quantitative methods necessary for those commencing research for the first-time
In: Curriculum inquiry: a journal from The Ontario Institute for Studies in Education of the University of Toronto, Band 22, Heft 1, S. 9-15
ISSN: 1467-873X
In: International social science journal: ISSJ, Band 37, Heft 2, S. 149-156
ISSN: 0020-8701
It is argued that the root of the crisis in educational sciences & educational research is their lack of relevance to individuals & societies. New interdisciplinary forms are necessary if educational policies are to meet public needs. The guiding principle should be respect for reality & creativity. Research in education will fulfill its purpose if it helps to solve the problems impeding the full utilization of human resources. S. McAneny
Educational Research and Policy: How do They Relate? contains the proceedings of a four-day symposium held at Wijk, Lidingo-Stockholm in June 1982. Before presenting the papers reported at the symposium, this book first tackles the main issues in the relationship between policymaking and research. This text also elucidates models of interaction, policy systems, and policy proposals. The papers of the symposium are then presented collectively in the last part. Generalizations derived from empirical cases discussed in the symposium are also shown.
In: Journal of Visual Impairment & Blindness, Band 47, Heft 10, S. 295-295
ISSN: 1559-1476
Ethics has traditionally been seen as a set of general principles which can be applied in a range of situations. This book argues that in fact ethical principles must be shaped within different research practices and hence take on different significances according to varying research situations. The book develops the notion of situated ethics and explores how ethical issues are practically handled by educational researchers in the field. Contributors present theoretical models and practical examples of what situated ethics involves in conducting research on specific areas
In: Journal of Third World studies: historical and contemporary Third World problems and issues, Band 15, Heft 1, S. 278-281
ISSN: 8755-3449
In: Education and society, Band 16, Heft 2, S. 57-63
ISSN: 0726-2655
In: Economics of education review, Band 7, Heft 2, S. 261
ISSN: 0272-7757
Die vorliegende Dissertation beschäftigt sich modelltheoretisch mit drei Themenbereichen aus dem Feld der Bildungsforschung. Das erste Kapitel behandelt die Existenz von Studiengebühren. Bei der persönlichen Entscheidung für oder gegen ein Studium sind Studiengebühren ein Nachteil, vor allem, wenn dafür kein Angebot in Form von besseren Studienbedingungen existiert. Andererseits ist das Studium nicht nur eine finanzielle Entscheidung, sondern kann auch Nutzen in anderer Form wie Status oder Prestige bedeuten. Wenn der Status negativ von der Anzahl der Absolventen abhängt, könnte es von Vort...
In: Curriculum Inquiry, Band 23, Heft 2, S. 203
Die vorliegende Dissertation beschäftigt sich modelltheoretisch mit drei Themenbereichen aus dem Feld der Bildungsforschung. Das erste Kapitel behandelt die Existenz von Studiengebühren. Bei der persönlichen Entscheidung für oder gegen ein Studium sind Studiengebühren ein Nachteil, vor allem, wenn dafür kein Angebot in Form von besseren Studienbedingungen existiert. Andererseits ist das Studium nicht nur eine finanzielle Entscheidung, sondern kann auch Nutzen in anderer Form wie Status oder Prestige bedeuten. Wenn der Status negativ von der Anzahl der Absolventen abhängt, könnte es von Vort...