Selecting Educational Goals
In: The journal of negro education: JNE ;a Howard University quarterly review of issues incident to the education of black people, Band 23, Heft 4, S. 460
ISSN: 2167-6437
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In: The journal of negro education: JNE ;a Howard University quarterly review of issues incident to the education of black people, Band 23, Heft 4, S. 460
ISSN: 2167-6437
Grundorientierungen der Kindererziehung.
Themen: Beurteilung der Bedeutung von Ordnungsliebe und Selbständigkeit
als Ziele der Erziehung.
Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession;
Schulbildung; Beruf; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen;
Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Haushaltungsvorstand;
Ortsgröße; Bundesland.
GESIS
In: The Education of Nations, S. 23-48
Ausgehend von dem Plädoyer in einem Text Roland Reichenbachs, Ironie zum Bildungsziel der Politischen Bildung zu erheben, wird die Frage diskutiert, auf welches Verständnis von Ironie damit gezielt ist. Reichenbach diskutiert nicht, ob es auch andere Bildungsziele der politischen Bildung geben sollte. Da er jedoch keine weiteren benennt, widmet sich der vorliegende Beitrag hauptsächlich der These, dass Ironie zwar nicht alleiniges Bildungsziel der politischen Bildung sein kann, welches andere Bildungsziele wie Emanzipation und Affirmation ablösen könnte, wohl aber - zusammen mit diesen Zielen - Teil eines offenen Netzwerks von Bildungszielen sein könnte und sollte. Die Situationsbeschreibung Reichenbachs, die seiner These, dass die spätmoderne Situation Ironie als Ziel der politischen Bildung fordere, zugrunde liegt, gilt grundsätzlich für alle Bildungsbereiche. Insofern wird am Ende gefragt, ob diese Bildungszielbeschreibung sich auf andere Bildungsbereiche ausdehnen ließe. (DIPF/Orig.) ; Starting from the plea for making irony an educational goal of political education formulated by Roland Reichenbach in one of his writings, the author discusses the question of which concept of irony is aimed at in this context. Reichenbach himself does not elaborate on whether there should also be other educational objectives to be pursued by political education. However, since he does not mention any other goals, the present contribution mainly focuses on the thesis that irony - although it cannot be the only educational goal of political education, superseding other educational objectives such as emancipation or affirmation - could or should none the less - in combination with these other objectives - be part of an open network of educational goals. The description of the situation given by Reichenbach, which forms the basis of his thesis that the late modern situation requires irony to be a goal of political education, essentially holds true for all areas of education. This leads to the question, discussed in the third part of this contribution, whether this definition of educational goals could be extended to other areas of education. (DIPF/Orig.)
BASE
In: Carl Bertelsmann prize 2007
In: $71287372-x 2007
In: Shofar: a quarterly interdisciplinary journal of Jewish studies ; official journal of the Midwest and Western Jewish Studies Associations, Band 16, Heft 4, S. 62-70
ISSN: 1534-5165
Recent research has emphasized the central role of Jewish education in forming and maintaining a strong Jewish identity. This essay examines several approaches which integrate intensive Jewish education and feminist goals. While focusing upon specific curricular objectives—women in Jewish history and female biblical figures—, the essay also stresses the use of feminist analysis and contemporary women's scholarship as means to a more gender-equal Jewish educational environment. The challlenges of merging Jewish and feminist educational aims are thus addressed.
In: Social work: a journal of the National Association of Social Workers
ISSN: 1545-6846
In: Ageing international, Band 24, Heft 2-3, S. 126-132
ISSN: 1936-606X
In: Social work education, Band 34, Heft 8, S. 921-935
ISSN: 1470-1227
In: Voprosy istorii: VI = Studies in history, Band 2023, Heft 12-3, S. 278-287
This study aimed at identifying the extent of the educational goals of Saudi universities that were achieved by the application of distance education and the e-learning. Wie study analyzed the applied strategies and evaluation methods in order to achieve the desired educational outcome.
Blog: Soziopolis. Gesellschaft beobachten
Call for Papers for a Conference in Dortmund on July 3–4, 2024. Deadline: May 15, 2024
Blog: Soziopolis. Gesellschaft beobachten
In: Journal of peace education, Band 12, Heft 2, S. 138-16
ISSN: 1740-0201
In: Journal of peace education, Band 12, Heft 2, S. 138-153
ISSN: 1740-021X
In: Youth & society: a quarterly journal, Band 23, Heft 2, S. 155-174
ISSN: 1552-8499