Native Stranger: A Blackamerican's Journey Into the Heart of Africa
In: African affairs: the journal of the Royal African Society, Band 93, Heft 372, S. 457-458
ISSN: 1468-2621
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In: African affairs: the journal of the Royal African Society, Band 93, Heft 372, S. 457-458
ISSN: 1468-2621
In: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science, Band 144, Heft 3, S. 343-356
ISSN: 1573-0964
"Disposition agreement entered into on November 10, 2004 by and between the Office of Campaign and Political Finance, the Committee to Elect Kathi-Anne Reinstein, and Kathi-Anne Reinstein."
BASE
In: On cruelty, S. 122-146
Grausamkeit ist einerseits das Syndrom von Dispositionen, allgemeinen menschlichen Fähigkeiten von sozialen Akteuren und von grausamem Handeln. Im grausamen Handeln verfolgt der Handelnde die Absicht, einem Lebewesen, das Schmerz zu empfinden vermag, gegen dessen Willen oder Abwehr körperlichen Schmerz oder psychisches, soziales oder spirituelles Leid zuzufügen, welche typischerweise ernsthafte Schäden nach sich ziehen und die Tötung oder den Selbstmord des Opfers einschließen können. Schmerz und Leid, die dem Opfer zugefugt werden, zeichnen sich in den Kategorien der jeweiligen Kultur durch ein Element der Maßlosigkeit aus. Schmerz und Leid, die das Opfer erfahrt, unterscheiden sich von den 'üblichen' schmerzvollen Erfahrungen. Dazu gehören existenzielle Furcht vor sowie die Erfahrung von physischem Schmerz, auswegloser Hilflosigkeit und existenzieller Verlassenheit. Andererseits ist Grausamkeit das Syndrom von grausamem Handeln, sozialen Praktiken, sozialen Situationen und Einrichtungen, die grausames Handeln befördern oder in vielfältigen 'Ordnungen der Grausamkeit' institutionalisieren und ritualisieren. Im ersten Fall ist Grausamkeit ein anthropologischer Sachverhalt, der seine individualpsychologischen Variationen hat, und mit den handelnden Personen unterschiedliche Ausprägungen erfahrt. Im zweiten Fall ist Grausamkeit ein soziologischer Sachverhalt. In ihm wird die anthropologisch verankerte Grausamkeit zu einer sozialen Wirklichkeit von Praktiken, Situationen und Einrichtungen bis zu politischen Ordnungen. Im Beitrag wird die Grausamkeit als anthropologischer Sachverhalt untersucht. Im Zentrum steht die Aufgabe, das Syndrom von Dispositionen und allgemeinen menschlichen Fähigkeiten und Fertigkeiten von sozialen Akteuren näher zu bestimmen, welche mit grausamem Handeln verbunden sind. (ICF2)
In: Naval forces: international forum for maritime power, Band 32, S. 32-33
ISSN: 0722-8880, 0722-8880
In: Elements in metaphysics
"As we understand them, dispositions are relatively uncontroversial 'predicatory' properties had by objects disposed in certain ways. By contrast, powers are hypothetical 'ontic' properties posited in order to explain dispositional behaviour. Section 1 outlines this distinction in more detail. Section 2 offers a summary of the issues surrounding analysis of dispositions and various strategies in contemporary literature to address them, including one of our own. Section 3 describes some of the important questions facing the metaphysics of powers, including why they are worth positing and how they might metaphysically explain laws of nature and modality"--
In: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science, Band 197, Heft 11, S. 4795-4811
ISSN: 1573-0964
In: 73 Washington & Lee Law Review Online 259 (2016)
SSRN
In: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science, Band 192, Heft 10, S. 3203-3228
ISSN: 1573-0964
In: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science, Band 160, Heft 2, S. 297-308
ISSN: 1573-0964
In: Organisation der Unternehmung, S. 28-30
In: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science, Band 197, Heft 9, S. 3969-3980
ISSN: 1573-0964
In: Cambridge elements. Elements in metaphysics
As we understand them, dispositions are relatively uncontroversial 'predicatory' properties had by objects disposed in certain ways. By contrast, powers are hypothetical 'ontic' properties posited in order to explain dispositional behaviour. Chapter 1 outlines this distinction in more detail. Chapter 2 offers a summary of the issues surrounding analysis of dispositions and various strategies in contemporary literature to address them, including one of our own. Chapter 3 describes some of the important questions facing the metaphysics of powers including why they're worth positing, and how they might metaphysically explain laws of nature and modality. This title is also available as Open Access on Cambridge Core.