Corporate Identity
In: Robin Cooke "Corporate Identity" in Andrew Borrowdale, David Rowe, and Lynne Taylor (eds) Company Law Writings: A New Zealand Collection (The Centre for Commercial & Corporate Law Inc, Christchurch, 2002) 39-58
2862 Ergebnisse
Sortierung:
In: Robin Cooke "Corporate Identity" in Andrew Borrowdale, David Rowe, and Lynne Taylor (eds) Company Law Writings: A New Zealand Collection (The Centre for Commercial & Corporate Law Inc, Christchurch, 2002) 39-58
SSRN
SSRN
SSRN
In: In Experimental Philosophy of Identity and the Self (Kevin Tobia ed., 2022)
SSRN
In: Corporate Communications: An International Journal: Volume 14, Issue 4
This e-book marks the 10 year anniversary of a special issue on corporate identity, and the origins of some of its papers can be traced back to the 11th International Corporate Identity Group's (ICIG) Symposium which was held in Brighton, England in March 2008
In: Studientexte für Erwachsenenbildung
A study of economic restructuring in reform era China, this work applies the concepts of identity and corporate space. It examines multiple identities of Chinese enterprises within a comprehensive organisation theory, and is useful for academics working in organisation theory, cultural anthropology, sociology, and business and economics
In: Magdeburger Reihe 9
Hinter dem Beruf des Sozialarbeiters/-pädagogen verbirgt sich eine große Vielfalt an differierenden Theorien und Methoden und eine ebenso weite Spanne an Arbeitsfeldern. Dieses Buch untersucht, welche Gemeinsamkeiten es in der Praxis der Sozialen Arbeit trotz aller Pluralität gibt und inwieweit diese die Ausbildung einer kollektiven beruflichen Identität zulassen. Als theoretisches Gerüst dient dabei der Ansatz der Corporate Identity, der die gezielte Gestaltung von Identität zum Gegenstand hat. Dieser Ansatz bietet konkrete Handlungsschritte, um Widersprüche zu beseitigen und aktiv an einer Identität zu arbeiten. Die Untersuchung geht mit der Ermittlung gemeinsamer identitätsfördernder und -hemmender Merkmale in der unmittelbaren Praxis eines pluralen Berufsfeldes einen ersten Schritt im Sinne einer gestaltbaren Identität, einer Corporate Identity in der Sozialen Arbeit.
In: Griephan-Briefe: Fachinformationen zum Geschäftsfeld äußere & innere Sicherheit, Band 41, Heft 20, S. 4
ISSN: 1860-403X, 1860-403X
In: Institute of Comparative Culture business series bulletin no. 98
In: Handbuch Bankorganisation, S. 635-650
In: Herausforderungen an die Innovationskraft der Verwaltung, S. 447-453
In: Corporate governance: an international review, Band 14, Heft 6, S. 558-567
ISSN: 1467-8683
The aim of this paper is to discuss and analyse whether recommendations on corporate governance have led to more transparency and well‐defined corporate identities for listed small and medium‐sized companies through their external communication on corporate governance. The paper focuses on the task and responsibility of the board and discusses the effect of external communication on management, transparency and corporate identity. The paper also analyses results from two empirical studies on communication on corporate governance from 60 Danish listed companies. It can be concluded that communication through corporate governance has led to more transparency in how companies are managed. There is room for improvement, however, before external communication leads to well‐defined company identities.