Computers and Families-: An Overview
In: Marriage & family review, Band 8, Heft 1-2, S. 11-25
ISSN: 1540-9635
6099399 Ergebnisse
Sortierung:
In: Marriage & family review, Band 8, Heft 1-2, S. 11-25
ISSN: 1540-9635
In: Marriage & family review, Band 8, Heft 1-2, S. 41-57
ISSN: 1540-9635
In: British journal of sociology of education, Band 25, Heft 1, S. 3-18
ISSN: 1465-3346
Taking a life course and generational perspective, this collection examines topics such as work-life balance, transnational families, digital storytelling and mobile parenting. It offers tools that allow for an informed and critical understanding of ICTs and family dynamics.
In: Futures: the journal of policy, planning and futures studies, Band 15, Heft 6, S. 498
ISSN: 0016-3287
In: Computers, internet, and society
Digitale Medien sind fester Bestandteil unseres Alltags geworden. Täglich kommen neue Geräte und Dienste auf den Markt. Während die junge Generation scheinbar mühelos mit diesen Medien umgeht, tragen sie bei Erwachsenen zu einer wachsenden Verunsicherung bei. Im Buch beschäftigen sich ausgewiesene ExpertInnen mit den Ursachen, den Auswirkungen und den Konsequenzen dieser Entwicklungen. Immer stärker drängen Jugendliche in die sozialen Netzwerke des Internets. Laut der JIM-Studie 2011 nutzen bereits über 70% der Jugendlichen Facebook. Intensiv genutzt werden auch andere Dienste wie Youtube, Twitter oder SchülerVZ. Damit erschließen sich Jugendliche Kommunikationsräume, die sich Eltern und "Erwachsenen" verschließen. Die AutorInnen setzen sich mit Veränderungen im gesellschaftlichen Kommunikationsverhalten auseinander und stellen positive Möglichkeiten im Umgang mit den neuen Medien für die Familie vor. Mit Praxisbeispielen werden Wege aufgezeigt, wie Familien Medienkompetenz erwerben können und wie Medienkompetenz im Bildungsbereich nachhaltig vermittelt werden kann. JIM-Studie 2011 nutzen bereits über 70% der können
In: Marriage & family review, Band 8, Heft 1-2, S. 103-110
ISSN: 1540-9635
In: National Institute economic review: journal of the National Institute of Economic and Social Research, Band 201, S. 63-75
ISSN: 1741-3036
This paper describes the diffusion of computer use among jobs in Britain, and shows that the technology is having notable effects on the labour market. By 2006 three in four jobs entailed job-holders using computers, while for two in four jobs computer use was essential. Computing skills have a significant impact on pay but, in 2006, much of this effect is interactive with what we term 'influence skills'. The average effect of a unit increase in the Computing Skills index (which ranges from 0 to 4) is to raise pay by an estimated 5.3 per cent and 6.0 per cent for men and women respectively. For men there is an additional 19.2 per cent boost to pay in establishments where at least three quarters of workers are working with computers, compared to establishments where no one uses computers. These effects are greater for those people in jobs with above-average influence skills requirements. Our estimates allow for education, a large number of other generic skills and other conventional controls, which makes them more robust to the critique that they are overestimates because they might suffer from omitted skill bias. IV estimates show only small differences from the OLS estimates. We also find that the direct and interactive effects of computer skills and influence skills have risen over the decade, indicating increased scarcity.
In: Disability and rehabilitation. Assistive technology : special issue, Band 3, Heft 1-2, S. 1-1
ISSN: 1748-3115