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In: Beginning science: ecology
In: food beliefs, attitudes and perceptions: Volume 117, Issue 3
In a world where food availability has never been greater, choice is an increasingly important and complex topic that impacts on many consumer behaviours ranging from; food safety and poisoning (Griffith et al., 1995), environmental issues (Polymeros et al., 2015; von Meyer-Höfer et al., 2015), to health and wellbeing, (Ding et al., 2014) including obesity and obesity related diseases (Babooram et al., 2011; MacPhail et al., 2014; Robertson et al., 2014). It is now well recognised that knowledge alone is not enough to explain food related choices and actions (Mullan et al., 2013). This in turn
In: Social research: an international quarterly, Band 90, Heft 3, S. 503-520
ISSN: 1944-768X
Abstract: Many consumers suffer from present bias. To present-biased consumers, the long term is a foreign country, and they are not sure they will ever visit. If consumers suffer from present bias, there is room to rethink national policies in multiple domains. Regulatory mandates might turn out to be better than economic incentives. Fuel economy and energy efficiency mandates might produce billions of dollars in annual savings to present-biased consumers. The net benefits of mandates that simultaneously reduce internalities and externalities might exceed the net benefits of incentives that reduce externalities alone, even if mandates turn out to be a highly inefficient way of reducing externalities.
In: Energy and International War, S. 327-354
In: China news analysis: Zhongguo-xiaoxi-fenxi, Heft 1557, S. 1-10
ISSN: 0009-4404
Der Bericht gibt einen Überblick über die positive Einkommensentwicklung in der Volksrepublik China. Gleichzeitig wird deutlich gemacht, daß diese Entwicklung durch beträchtliche Einkommensunterschiede zwischen Stadt und Land, zwischen einzelnen Regionen, zwischen verschiedenen sozialen Schichten und zwischen einzelnen Berufsgruppen gekennzeichnet ist. Illustriert durch Fallbeispiele werden die Ausgabenstrukturen privater Haushalte dargestellt und Unterschiede zwischen verschiedenen Haushaltstypen herausgearbeitet. Es schließt sich eine Darstellung der neuen Vielfalt an Einkaufsmöglichkeiten und der sozialen Differenzierung ihrer Kundschaft an. Abschließend werden die mit Heirat und Familiengründung sowie mit dem Kauf einer Eigentumswohnung oder eines privaten PKW verbundenen Kosten skizziert. (BIOst-Wpt)
World Affairs Online
In: Journal of Monetary Economics, Band 53, Heft 8, S. 1761-1800