CEO Dismissal: The Role of Investment Analysts
In: Wiersema, M and Y. Zhang. 2011. "CEO Dismissal: The Role of Investment Analysts." Strategic Management Journal. Vol. 32: 1161-1182.
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In: Wiersema, M and Y. Zhang. 2011. "CEO Dismissal: The Role of Investment Analysts." Strategic Management Journal. Vol. 32: 1161-1182.
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In: Academy of Management Journal, Forthcoming
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In: Zeitschrift Führung + Organisation: ZfO, Band 92, Heft 2, S. 89-92
Noch vor einer Generation waren die Rollen in vielen großen Unternehmen recht eindeutig verteilt: Der Vorstand fällt die Entscheidung, die Kommunikationsabteilung begründet sie nach innen wie außen und das mittlere Management sorgt für das Alignment innerhalb der Teams. Vor allem die CEOs erläuterten ihren Kurs allenfalls gegenüber den Eigentümer:innen und dem Aufsichtsrat. Seit etwa zwei Jahrzehnten gerät dieses Rollenverständnis ins Wanken, wie verschiedene Analysen von Egon Zehnder zeigen. Mitarbeiter:innen und Bewerber:innen, aber auch Kund:innen, Geschäftspartner:innen und engagierte Verbraucher:innen verlangen mehr von einem/einer CEO als ein Statement in einer Pressemitteilung. Vorstandsvorsitzende und Geschäftsführer:innen sollen erläutern, auf welcher weltanschaulichen Basis sich die Strategie ihres Unternehmens entwickelt. Und sie sollen persönlich für den eingeschlagenen Weg werben.
In: Organizational Behavior and Human Decision Processes, Band 176, Heft 2023
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In: Northeastern U. D'Amore-McKim School of Business Research Paper No. 4492981
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Working paper
In: Financial Review, Band 54, Heft 1, S. 133-164
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In: Organization science, Band 20, Heft 6, S. 1011-1033
ISSN: 1526-5455
Using a thematic text analysis of the initial letters to shareholders following a CEO succession event, we analyze whether CEO charismatic visions portrayed in this organizational discourse influence securities analysts' recommendations and forecasts. The results suggest that such projections of CEO charismatic visions are associated with the favorability of individual analyst recommendations and the uniformity of recommendations across analysts, but they also appear to be positively related to errors in individual analysts' forecasting of future firm performance.
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Working paper
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In: Social responsibility journal: the official journal of the Social Responsibility Research Network (SRRNet), Band 18, Heft 1, S. 106-127
ISSN: 1758-857X
PurposeThis study aims to examine the impact of a chief executive officer (CEO) social network centrality on corporate social responsibility (CSR) performance.Design/methodology/approachThis study carries out a multivariate linear regression analysis on a panel data sample of 11,507 firm-year observations (representing 1,386 unique US firms) from 2004 to 2014.FindingsThis paper finds a significant negative relation between CEO network centrality and irresponsible CSR performance (measured as CSR concerns). The findings suggest that better-connected CEOs can better mitigate CSR concerns or weaknesses, leading to improved overall CSR performance of a firm.Originality/valueThis is the first study that directly examines the empirical link between CEO centrality and CSR performance.
In: FINANA-D-23-01187
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